Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Inte mycket nytt

Av Annica - 18 november 2010 13:15

Nä har väl inte nått nytt kul att berätta. Bara att jag "nästan" ångrar BollnäsTrollets kastrering.....var hon pigg före är hon superpigg nu, jo det är väl klart att det är bra att hon är pigg och glad...men.....hon har blivit sååå busig, vet inte om det är Älsan som lärt henne stjäla skor, hon tar dom för att få fart på mej eller Älsa, jag har provat att inte bry mej men när hon kommer fram...ända fram till mej och gnisslar med tänderna så måste jag ju resa mej och ta hand om skon...jaa och då har hon ju fått belöning....nu ställer jag nånting för skohyllan...hon gör det inte hela tiden iaf, bara när hon tycker vi är super tråkiga. Som idag när jag kom från jobbet, jag var jättehungrig och värmde lite mat men gav Bollnäsa hennes lunch först, hon är såå hungrig så hon får äta 3 ggr/dag + morötter, det gillar hon. Ja sen sätter jag mej o hon börjar busa med Älsa...eller retas med Älsa heter det ju, men Älsa är ju sååå duktig att ignorera henne så då tar hon mej i stället, först hämtade hon skor i tre omgångar innan jag kom på att javisst ja ställ för nåt för skohyllan  sen när jag sitter o äter och tänker inte ens titta på henne...då smäller hon upp tassarna på stolen bredvid mej med en svart ikea råtta i munnen....och vips så hade jag den nästan i tallriken  hon ville så klart byta den mot min mat  Jag måste hitta på nån bra hjärngympagrej inomhus åt henne...tips mottages tacksamt!! För det är ju när jag vill sitta ner som hon oftast börjar, en till grej hon är för jävlig på att göra är om jag sitter i telefon inne i soffan..då sitter hon bredvid..och så PANG....så slår hon mej i skallen med tassen  

Innan kastreringen började hon fälla pälsen...men åååå jösses jag tror hon blir naken....och små små tovor blir det som jag får sitta o pilla o kamma bort, vilket INTE är populärt, nu är det inte mycket kvar men hon har sett jätterolig ut. Typiskt att fälla nu när det blir kallare..och hon hatar ju att ha täcke på sej!


Älsa knackar på dörren till "farfar o farmors" stuga  

"farfar" bjuder på godis

Bollnäsa ville också prova soffan...före det hade hon "hittat" godisburken och bjöd sej själv på "några" karameller  

Uppe i torpet blev Älsan lite snuttsugen...hon blir det när hon ska sova...

men det gick inte så bra  

sist vi var i torpskogen så var BollnäsTrollet på egna äventyr...en kvart var hon borta..jag hann precis börja bli fundersam då dök hon upp  

fröken springbehov...



ibland sitter hon och äter

vill ha tillbaka snön

var ju såå fint ett tag

snö Älsa  

och denna här då  ser ut som en snöapa

frysta äpplen är mums...



annars kan man ju leka med äpplena

eller busa med varandra

är så skönt och roligt att Älsa är så pigg o leksugen...

det är klart jag håller andan ibland och tänker att OJOJOJ måtte det inte bli nåt med ryggen igen...

men som det är nu så verkar det gå bra och då får hon vara hund..

även om jag önskade att dom kunde leka lite försiktigare..

men försiktigt finns inte i deras värld..

Älsa fyller ju 6 år i dec..




  

                    

                    

                             

  

        



 
 
Värmland

Värmland

18 november 2010 14:30

Hahahaha! Ja den där Bollnäsa är ju för rolig! Kan förstå att du tycker hon är lite dryg ibland men det är kul att läsa om! ;)
Ninja får en pet-flaska med godis i när hon behöver pilla med nåt inne, lite hopklämd annars kommer godisarna för lätt. Och så har vi vanliga godisbollen som hon får rulla och så gömmer jag godisar åt henne inne som hon får leta rätt på, även ute slänger jag godisar full backen=) Tuggben är nåt som hon åxå får ofta för att inte hitta på bus ;)

http://vattenhunden.worpdress.com

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

18 november 2010 14:43

Hahaha hon är ju för rolig alltså! Kan tro du blir som tokig!!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

18 november 2010 14:44

Att låta hunden leta godis inomhus är ju skit enkel aktivitet som jag ofta kör. Krävs ju dock att man har en riktigt matglad hund och att den inte ger upp så lätt. Göm dem högt som lågt och lite klurigt så det tar tid. Annras ha godis i olika typer av burkar, eller knyt ihop en handduk och kolla hundens klurighet. Bra saker om man inte själv har tid att vara delaktig så dom kan sköta sig själva.
kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Britta

Britta

18 november 2010 16:55

Super goa de är :) Man blir så glad av att bara se bilder på stora busarna

http://www.englas.se

 
Rudi

Rudi

18 november 2010 17:00

Härliga bus-bilder!Det är allt tur att ni två har varandra! Och all den fina snön! IKEA-råtta har jag också, en grå, visst är dom kul att slänga med. Men jag har inte provar att lägga den på mattens tallrik. Det ska jag göra, tack för tipset!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 november 2010 10:32

Var glad att du har en pigg och glad hund :) Brukar dom inte annars kunna bli lite slöa när dom kastreras.

Vilke jätte härliga bilder på dina fina flickor när dom leker :) Och mycke bilder också, det är ju jätte kul :) :) Jätte söt den bilden på Älsan när hon har sitt gosedjur.

Hoppas ni får en skön fredag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Tini

Tini

19 november 2010 17:05

Gud vilka underbart härliga bilder du tagit:)
Du har enna påhittiga lurvar du:-) Men måste säga att jag känner igen det.
Hoppas ni får en skön helg

http://www.nuffelands.se

 
AnneSofie

AnneSofie

19 november 2010 18:34

Ååå! Ikearåttor på bordet och gärna en i tallriken är vardagsmat här hemma. Leo har kommit på "byta" leken helt själv.
Du får min disktras-illaluktande-ikearåtta så får jag din mat! Okej!?
Ikearåttor släpas omkring överallt och det märkligaste av allt - DEN ÄR FORTFARANDE HEL! Efter sex månader är det ett värlsdrekord i vårat hushåll. 30 sekunder är annars hållbarheten på ett helt ordinärt lekdjur. Sen ligger den utspridd i hela köket.

Ha en bra helg. Å så är vi andra väldigt glada att Bollnäsa inte har tappat stinget. Vi ser fram mot hennes underhållning.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Madeleine

Madeleine

19 november 2010 19:03

Bushundar. Underbara bilder. Tur för mig att mina bustroll är små. :o) Kommer just nu inte på någon hjärngympa alls. :p Men klicker brukar ju vara bra när de får tänka själva.

http://astasdagbok.blogspot.com

 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

20 november 2010 00:31

Om det inte varit för storleksskillnaden så kunde man tro att Bollnäs och Stella vore syskon, de verkar ha precis samma busiga sätt, oerhört charmigt men liiiiite jobbigt ibland

Ha en go helg

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

20 november 2010 16:45

Jag har en grå råtta hos lillmatte. Den ska jag pröva att lägga på hennes tallrik när vi träffas i december. Vilka häftiga bilder på Älsa och Bollnästrollet. Frysta äpplen låter gott. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 november 2010 18:38

Hej :)

Du får jätte gärna länka till mig :) Jag tar och länkar till dig också.
Jag skriver Älsa o Bollnäs Trollet, eller vill du det ska stå nått annat ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

22 november 2010 17:02

Undrar om vi skulle testa med att byta ut maten för våra människor. Skulle kanske inte uppskattas. Men jag Bamse är likadan ska ha uppmärksamhet hela tiden, och det får man med att hämta saker har jag upptäckt. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sonja & Tjejerna

Sonja & Tjejerna

23 november 2010 11:27

Här har du ett litet tips: http://xitha.dinstudio.se/empty_130.html
Men glöm inte att när du lägger hunden inne och säger ligg kvar tills du sägar varsågod, eller vad man använder för kommando när det är tillåttet att röra på sig " Också är en uppgift för hunden"

http://xitha.dinstudio.se/empty_130.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards