Älsa & Ästher

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Annica - 1 december 2010 18:36

Nä ingen tomte tittar ut  Vi sov i torpet förra onsdagen, på torsdag morgon okristligt tidigt var jag uppe, och eftersom jag var färdig först så tog jag vovvorna med mej på en promenad genom mörkaste skogen...jag brukar göra så när vi ska jobba, då går jag ner till bommen som går upp till vårat torp, c,a 1 km, lagom pinkvända för vovvorna innan jobbet, och Kenneth plockar upp mej när han är färdig, är inte mörkrädd normalt men denna morgon hade jag en olust känsla redan från början...tänkte vända när Bollnäsa började bete sej mysko...men det var nog för att det blåste friskt och månen lyste upp mellan molnen så det blev skuggor så det såg ut som att det gick nån i skogen..huuuu......jag hade dom kopplade iaf....jag travade på så gott jag kunde med en överpigg Bollnäsa och en mycket trött Älsa pälsa på släp, kändes som en evighet men såå äntligen närmade jag mej bommen...DÅ ringer mobilen...fick genast för mej att nu har Kenneth mött varg eller nåt annat på vägen och skulle "varna" mej....neeej jag är inte rädd för varg...däremot är jag skiträdd att möta nån kufisk människa där i mörka skogen  men näädå det var inget "konstigt"...BARA det att bilskrället INTE startade....  vilket betydde att jag vackert fick vända och gå heeeela låååånga mörka vägen tillbaks till torpet   jag gick tillbaka på rekordfart. Väl tillbaka så hade Kenneth ringt efter start hjälp så tillslut kom vi iväg  

På tisdag börjar jag o Bollnästrollet vardagslydnad...hoppas hoppas det inte blir överdrivet kallt....jag (läs Bollnäsa) tränar varje dag med täcke ifall att hon behöver det då....hon har absolut INGEN päls eftersom hon fällt av sej allt lagom till kylan kom  



pudrad "näsa"

tycker Ästher "BollnäsTroll" påminner om Sir Väs ibland...lite misstänksam sådär  

och så detta fågelskåderi...hon är fullkomligt galen i fåglar

hon har såna problem med att fåglarna är i trädet och att dom KAN flyga...

jag skrattade idag så tårarna rann...hon var helt enkelt tvungen att kolla om fåglarna var hemma...

hon studsade upp o ner....

här la hon sina labbar på fågelstugan och försökte "slå" ut pippisarna

men till hennes besvikelse så trillade ingen ut  

hon kollade en gång till för säkerhets skull

sen fick hon se att Älsan hade "hittat" ett fryst äpple

det ville hon naturligtvis ha o pillade med tassen...

för att försöka sno det..

ja det gick ju inget vidare.. för Älsa talade om för henne att det är mitt äpple  

åå så sur Bollnäsa blev  

nääe jag tycker INTE om vare sej äpplen eller fåglar  

ska bara titta om nån är hemma

förresten kan jag faktiskt ta ett äpple själv om JAG VILL 

tittut  

aaaaa fick helt plötsligt massa spring i benen...

tror jag ska retas lite...

med Älsan...

passa dej säger Älsan...

annars...

åker du på däng

Älsa sjunger en trudelutt  

                                                  
            

                 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards