Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Allt möjligt

Av Annica - 6 maj 2009 06:31

Jaha nu är det några dagar sen jag hade lust att uppdatera=)

Iallafall så blev gärsgårn färdig och det blev toppenbra, nu TROR jag inte att vovvorna kommer ha en chans att hoppa över....ja jo vill dom så går det säkert=). När jag öppnade upp så dom fick hela gården till förfogande i söndagskväll så var dom med mej ut för att sen gå in och lägga sej!!! Jag trodde dom skulle bli överlyckliga för att slippa ut ur sin tillfälliga inhägnad...tji fick jag=)

Pratade med grannen som har Abbe o Frej(shettisarna) han är ju vaktmästare på hembygdsgården som vi bor bredvid...det är där byskräcken Sigge är för det mesta...det var förresten dom som döpte Sigge till byskräcken=)....ja han är ju så fräck så han går ju in till dom och äter upp maten från deras gamla katta när dörren är uppe, dom har "kastat" ut han varenda gång men han bryr sej ju inte....dom är ju inte sura för att han gör det som tur är....nu hade frun i huset tagit fram sprayflaskan med vatten och tänkt att om jag sprutar vatten på han så sticker han nog....jo eller hur....han hade då satt sej och lugnt slickat bort vattnet och sett ut som att va bra nu fick jag vatten =))) han är ju inte rädd för vatten!!! Ja vad ska man göra med denna katt?!=)

Abbes "näsa"=)

i busar tagen

Lejon anfall

ååå vad det kliar

Finaste=)

där innanför bor vi=)

ja i den där "lådan" hade jag tänkt sätta ringblommor...suck..

Ästher kollar in Abbe o Frej i hagen


ställde fram en hink med vatten och la i godis

no problems sa Älsa och fiskade upp godiset

sen var det Ästhers tur.....hon funderade ett tag om det gick att ta det med tassen=)

men sen så fattade hon

ööö...jag kunde ju=)

det kom en plastpåse flygande och Älsa var direkt framme och "fixade" den=)

Ästher sitter o funderar lite

igår kväll så åskade det lite här

som tur var så blev det bara lite muller, men det var verkligen svart på himlen!

 
 
Lena Backman

Lena Backman

6 maj 2009 07:03

Du har ju redans världens finaste ringblomma i lådan :)
Åh...tänk om jag fått bo granne med en sån mjuk o fin shettismule, jag skulle stå och klappa den jämt!
Jag vet vad du kan göra med Sigge. Ge honom till mig ;) Jag avgudar honom ;)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Therese & Atlas

6 maj 2009 07:45

Vad fin gärdesgården blev, hög och bra!! Jag skulle också gärna ha en sån nångång, men just nu har vi ett vanligt staket och det saknas bara lite på baksidan så det är enklare att komplettera där ist för att riva allt och göra gärdesgård. Billigare också för den delen :) Kram

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

6 maj 2009 08:04

Åh, jag vill ha Abbe! Så söt=)
Din Sigge är en finurlig typ=) Jag tycker det är bra för ditt grannskap att han är runt och hittar på lite hyss, det behövs nån som livar upp vettu=)
SKITABRA blev gärdsgårn!!!!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Hunden Liza

Hunden Liza

6 maj 2009 09:12

Vilka härliga bilder. Tråkigt med åska, hoppas att inte Älsa och Ästher är lika åskrädda som mig. Men åska hör till sommaren också så det är lite skönt med åska (på håll) tycker min husse och matte, men verkligen inte jag.

http://hundenliza.blogspot.com

 
tindra&buddah

tindra&buddah

6 maj 2009 10:47

Vad fint det blev, vårat staket håller på att faller ihop helt, minst hundra år gammalt så jag skulle gärna byta ut det mot en gärdesgård, mycket finare.
Apropå söta ringblommor så har jag liknande trubbel, överallt där det är meningen att det ska växa nåt blomliknande är det nertrampat eller grävt mindre fina hål!!!! Jag vet inte vad jag ska göra i sommar, hade inte dessa problem förra året.... Eller får man välja mellan hund & fin trädgård, haha...
Ha en go dag//Camilla

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

6 maj 2009 11:19

Vad fin den blev!
Tog Ästher innehållet i påsen? Såg då ut som det funnits Blå Gult i den ;) Kanske Mariestads också ;)
Du får nog tänka om vad det gäller ringblommor och satsa på en stor lurvig blomma istället =)
Förresten, åska kan ni ha era söderlänningar =))))))))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

6 maj 2009 12:48

Skrattar gott åt "byskräcken" verkar vara en klok kisse!!
Underbara bilder på underbara hundar som vanligt, ska prova hinken på Stella, kanske kan sysselsätta henne ett tag!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

6 maj 2009 16:46

Hallå där bustroll....Varför plantera ringblommor i en värsta bästa hundgrävarlåda??
Där måste vara perfekt att plantera grisöronsträd eller korvträd kanske??
Ni är så fina på bilderna tjejjer.
Nospuss

http://marno.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

6 maj 2009 17:10

Jag är livrädd för de där smällarna. Mjo, akvarium är dumma saker tycker jag, tar bort massa tid för dem när de kan gosa på mig i stället. :-)
(Hälsa matte att länkning går fint, ok att göra det samma?)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Anette med flock

Anette med flock

6 maj 2009 19:51

hahaha vilken ringblomma du har den vackraste av de alla...fina bilder Annica...klart att de gillar sin nya inhägnad vem skulle inte det som hund hehehe...och jag tycker den är superfin...
Kramiz på er

http://www.activeassar.se

 
Britta

Britta

6 maj 2009 20:46

Kikat in och sett vad de stora bus vovvarna gör :) Så taskigt att stänga in er så ;)Fint blev det iaf...

http://www.englas.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

6 maj 2009 21:37

men gud...hur kan man ta så fina bilder!???Såå fina jämt..å vilken snygg gärdesgård...våran börjar bli gammal o dassig!

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Urkho

9 maj 2009 15:25

Jag blir alltid så glad när jag tittar på dina bilder. Dom är så härliga. Roligt att du hade med så blandat med bilder idag.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards