Älsa & Ästher

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Annica - 19 juni 2010 07:51

Sist vi var i torpet jag o vovvorna så bestämde jag mej för att ta mej till sjön genom att gå en helt annan väg i skogen. Ja väg o väg var det ju inte...det var väldigt risigt, men jag hade helt klart för mej att om jag gick si o så så skulle jag komma rätt på sjön  det är ju lite roligt att lära sej hur man hittar i skogen på nya marker..*harkel*...ja det gick ju inte som jag ville...undrar NÄR jag ska inse att jag inte har lokalsinne när jag är i skogen på okänd mark?? Jag gick ju TOTALT fel...tog till vänster när jag skulle ha gått rakt hela tiden, nåja jag gick o gick o gick....en halvtimme blev det vilse i pannkakan innan jag såg ett älgpass, tänkte att vad bra då kanske det är snitzlat så jag kan följa dom...jo nog var det snitzlat allt....det var ju "mitt" pass som inte är så långt ifrån torpet  . Jaja så kan det gå, ska ge mej dit idag igen för nu VET jag hur jag ska gå..."tror" jag  

tjohoo ett Troll som är lika glad o pigg fast kl bara är 05,45  

jahaja matte vi är lost in woods...undrar vart vi ska gå nu då??  

BollnäsTrollet hjälper till att visa vägen

"vi"hittade massor av "fina"diken att springa i...

och doppa hela huvudet i..ser ni vattnet som rinner ur nosen?

äntligen framme vid sjön

Bollnäsa kollar efter nåt att apportera..lyckligtvis fanns det "inget"  

mm såå skönt


vänta på mej Älsa

mina härliga vatten Troll

hihi gräset är så högt att bara öronen sticker upp

Älsa njuter

så fina men här stinker dom dy och annat snusk...tycker ju inte dom själva då  

när vi kom hem blev det en rejäl dusch med schampo o balsam..jag använder ju K9 som är det bästa jag nånsin haft på långhårshundar.

är väl i princip färdig med Älsas klippning så nu hoppas jag att hon slipper eksem i sommar, sparde en del på bröstet denna gång, hon är mycket finare så,jag klippte med saxen där i stället.

tror inte dom ska få gå ut nu när dom är sååå fina och rena och luktar så gott  

Sigge såg ut som nån kört runt han i en cementblandare eller nåt....suck.....men nu är han "fit for fight" igen...han ser bara ut som Frankenstein med alla fina ärr han har runt öronen...knasmisse  

                                               

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards