Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Annica - 5 oktober 2011 06:27

Ja jag är helt övertygad om att det är dom som följer med oss på våra skogspromenader uppe vid torpet, i förrgår så stannade både jag och vovvorna upp och funderade på vem  i hela friden det var som lät så konstigt...vilka ljud.....nu låter dom inte bara som korpar "ska"  utan ibland påminner det om hundskall...jag har hört att dom har lätt att lära...hm...undrar av "vilka" dom lärt sej  lite kul är det att dom hänger på oss, försöker ju fota dom men jag har alltid "fel" objektiv och dom lyckas alltid slinka in bakom ett träd så fort dom ser att jag riktar kameran mot dom...det gör dom ju så klart på flit! Så jag har fortfarande inga bra bilder på dom   

Sen fick vi ju den där jättefina fågelstugan som är en kopia av torpet...den blev ju super populär  

Hugin o Munin

Hugin

matgäster

mer matgäster..nötskrikorna....

när den här matgästen hälsar på så försvinner maten fort...ser ni talgoxen som tittar lite surt på ekorren

talgoxen önskar nog att ekorren ska bli rädd för honom...i andra fönstret kikar nötväckan ut

men ekorren mumsar vidare  

i fredags badade "vi"

innan vi kom fram till sjön så ville...

Bollnäsa kolla om bävern var hemma...det var han inte jag tror han har flyttat av nån underlig anledning

Älsan höll på att skratta ihjäl sej...

hon skrattade så hon var tvungen att lägga sej  




Älsa sitter på kanten och väntar in Bollnäsa   


favoritsysslan nr 1 för vovvorna....bada och simma o springa vid en sjö


skönt trött blir man efteråt också säger BollnäsTrollet

moppen kan man använda som hinder anser tokTrollet

Älsan är glad

hjälper till med veden

och Bollnäs går även under namnet "lillTjuven"  

"våran" Räv gillade inte gummigrisen  

tänk att jag har det finaste BollnäsTrollet som finns  

och finaste Älsa pälsa som finns...vilken tur jag har som har dom absolut finaste,snällaste och roligaste vovvorna i världen  

        

           

     

  


           

     

        

     

        

       

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards