Älsa & Ästher

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Annica - 26 oktober 2011 10:40

Ja nu är dom äntligen duschade, för när en hund inte ens luktar hund då är det hög tid att stoppa dom i duschen, vilken stank dom låg inne med   efter X antal bad i alla pölar som finns i skogen och ätit massor av älgben så skämdes jag när folk ville klappa dom, var rädd att deras händer skulle fastna i deras päls  och efter den sista stora spadagen i skogen för Ästher päster BollnäsTroll då gick det absolut inte att ignorera det längre...hon badade i ett bauta stort dike som en skogsmaskin gjort....vi som har hundar som gärna badar i såna kan också nickande instämma när jag säger att det luktar.....koskit,järn,rost,ruttet och vanlig skit upphöjt i 10  Jag tog med båda och duschade dom på jobbet...perfekt ställe med klinker och kaklade väggar så det var bara att spola rent efteråt..jag lovar att det var renare när vi gick därifrån än när vi kom  sen hade jag sån tur att det var sol och ganska varmt så jag kunde blåsa dom med superfönen ute...annars hade jag tänkt offra mitt kontor...jag har gjort det förr....inte lika kul att städa där då det inte går att spola med vattenslangen därinne...  blåser jag dom inte efter dusch o bad tar det ett dygn för dom att torka......vilken underull båda har, det enda som märks att jag klippte dom i maj är att Bollnäsas "byxor" inte växt ut än....men det gör ingenting för det är där det mesta fastnar efter våra skogsvändor så hon får väl helt enkelt gå med rumpan bar  nej det gör hon inte ändå för det är bara längden som inte växt...hon har "kort" byxor...tjocka "kort" byxor  typ mamelucker 

Nu när dom är så fina så tror jag att jag sätter skogsförbud tills snön lagt sej och fryst bort spagroparna....eller nää jag skulle bli tokig att bara knalla runt med dom på vägar...fy så trist!

Sigge tycker det är urmysigt att dela säng med mej..nästan varje natt....så mysigt att jag snällt låter han sova på yttersidan tillföljd att jag sover sämre än sämst för att inte putta ner han på golvet..ja hur dum får man bli, men jag har inte hjärta att inte låta han sova där. Resten av fam är också knasiga....När Kenneth kliver upp på vardag morgnarna..ja jag ligger kvar och TROR att jag ska få sova en liten liten stund iaf...ja iallafall så när han går ner för trappen så kommer Bollnäsa upp till mej  för att jag ska gå ner och släppa ut henne...förut gjorde Sigge också så men han har skärpt sej med det  nu är det bara BollnäsTrollet som gör så....hon ger sej INTE förrns jag går upp....hon går fram o tillbaka 23 tusen gånger och flåsar mej i ansiktet mellan varven...så JA jag går upp  i morse var jag så trött att jag önskade mej ett eget sovrum..ljudisolerat  

 

wihoooo lortvattendrottningen i farten

 

när man är blöt är det super skönt att rulla runt bland pinnar o barr

 

supernice..ser ni vad snygga svarta toppar hon har efter dikesbadningen..mmm...vilken odör

 

lerinpackade lår har BollnäsTrollet..hon stinker förfärligt..tur det inte är doftdator

 


 

Älsa kan hon också

 

snygg färg Märta Maräng  

 


 



 


 

men Älsa hur har du gjort med tungan..så snyggt på sned

 


 

men måste ni ha samma pinne jämt?

 

kolla in deras miner...snacka om att dumförklara sin matte  

 

nu kommer jag o tar dej matte

 

spanar efter flygfän  

 

tokstollor

 


 

Älsa är kassör i vårat hem  

en dag när jag kom hem och låste upp ytterdörren så stod hon superglad i hallen...med tv dosan i munnen, undrar vad hon tittat på  kanske Desperate housedogs eller nåt 

 

matte!!! sluta fota detta är nog så förnedrande

 

kolla såååå glada dom ser ut efter att ha duschat o fönats och luktar gott  



  





Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards