Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Annica - 15 september 2011 14:29

Jag har massor att berätta tycker jag, sen när jag sätter mej här så känns det som att..jaha men det kanske ingen vill läsa om  men det kvittar nog för antagligen har jag ingen som läser min blogg längre då jag är så dålig på att uppdatera! Och lika dålig att besöka andras...skyller en del på min dator som har en nära döden upplevelse tror jag, fy så illa den låter. Och i torpet så fungerar den knappt, jo om jag sitter ute..men det är inte så kul när det regnar  jag har iaf raderat mej själv på Facebook..känns riktigt skönt...får väl se om jag återvänder nån dag.

Jag hade en liten förhoppning och tyckte det skulle varit kul att ta ett Sor(sim och räddningsprov) med Ästher BollnäsTroll....så när kennel La Sirenitas hade valp o kennelträff tidigare i somras så frågade grannen Anneli om jag inte skulle ta provet när dom ändå hade en "riktig" vatten domare med...så jag började intensiv träna...(för nu var det ett tag sen av nån anledning)...eller jag vet inte vad det ska kallas....ja simma kan hon då Trollet....apportera också....MEN...det är här MEN kommer in, när hon ska "rädda" mej så tycker hon att jag kan hänga med och rädda allt annat också som ändå ligger där och guppar... änder tex....direkt jag tagit tag i henne så vänder hon kosan mot fåglarna så jag har lagt mina planer på IS tillsvidare....möjligen att jag provar igen nästa sommar eller sommarn efter det  

Vi har en räv som hälsar på här hemma....började fundera när hundlortpåsarna låg uppslitna när jag kom hem..ja jag hade varit lat och inte tagit dom direkt till soptunnan, tänkte att nu har det slagit runt för skatorna när dom gör så här eller också hämnas dom för att BollnäsTrollet jagar dom så fort dom visar sej här på gården, men sen när vi kom hem från torpet en dag så låg det nåt på gräsmattan, det var en stor frottehandduk som Sigge har i sin stol på altanen, det var ett stort hål i handduken och "nån" hade bajsat på den, då förstog jag vem den skyldiga var, sen hade räven även skitit på en strumpa med en boll i som hundarna har  och även släpat ut ett mjukisdjur på gräsmattan...sen när jag släppte ut Sigge så betedde han sej jätte märkligt....jag såg en syn framför mej att kanske Sigge legat och sovit och räven kommit dit och dragit i handduken så Sigge trillat av  först tänkte jag oj tänk om räven blir dum åt Sigge men jag har tänkt om...tror inte räven rår på honom  

Älsa har blivit en riktig bärfantast

både blåbär

och lingon äter hon...ser så kul ut när hon ska "plocka"lingon för då verkligen letar hon upp dom som är riktigt mogna o mörkröda

Bollnäsa sitter vakt medans Kenneth ligger och plockar lingon  

snusk"Trollet" är för jäklig att lorta ner sej, hon har börjat med en ny favoritsyssla när vi är i skogen...hon rullar i rutten svamp...och det LUKTAR skit, slemmigt och helt för jäkligt att få bort ur pälsen, sen blir hon knasig själv för att hon stinker och slänger sej runt i snåren för att få bort lukten eller vad fasen hon gör...så det är en massa trassel att få bort...jättekul när man inte har varm vatten dusch att ta till när vi är i torpet  


     

leker med sej själv och en boll

Kenneth tycker att hon ibland påminner om "sir väs"..lite misstänksamt uppmärksam så där  

Älsa "talar" om att du ger f*n i mitt märgben

  snygg min Älsa har  

BollnäsTrollet kör med fulknep för att få tag på strumpan




För ett par veckor sen så var jag ut och hälsade på ute på katthemmet      http://www.bergslagskatten.se/

Det var så roligt...jag som sagt att jag inte ska ha nån mer katt sen..hm...vi får väl se hur det blir med det längre fram! Det var ur mysiga katter allihop, tänk att dom kan vara så gosiga och trevliga och sociala när flera av dom blivit så illa behandlade, det var så fint och rent och snyggt hos katterna vilket jobb dom gör med och för katterna där ute, helt idiellt arbete, jag vet då ATT och OM jag ska ha nån mer katt så ska jag absolut köpa en där ifrån och jag kan mycket väl tänka mej att köpa en katt som är några år...då ser man ju hur dom är i sättet och slipper få en till sjövild kattunge     tack snälla Annelie H för att jag fick komma dit och gosa med alla katterna, jag kommer gärna och snart dit igen  




en av mina favoriter..sååå fin!! Lite "grymt" utseende men såå snäll o go..tror han heter Emil...jag o namn  

kom o kliiiiaaa på mej lite

här var det nog nån av dom som sa nåt "fult" till den andra  

så härliga teckningar och färger dom har

en busig liten kattunge

undrar om inte detta är Tage..han har en kompis som heter Hasse  


    


        

        


          

        

        


  


        

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards