Älsa & Ästher

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Annica - 16 september 2011 16:56

Undrar om han känner sej lite frusen så här på höstkanten Sigge? Han har legat bredvid mej och på min kudde inatt....när han ligger på kudden är det inget mysigt alls tycker jag men det gör han...för han kör ner varenda klo i skallen på mej och trampar runt med tassarna så han fastnar i mitt hår....jag försöker flytta mej så långt bort jag kan men han flyttar efter  

Vilket skönt väder det varit idag...sån där hög klar luft och sol  

I förrgår var jag i torpskogen och plockade lingon, hade vovvorna med mej...och där jag går är det inget folk så dom går lösa.....ja för dom vill ju gärna hälsa med stora bokstäver om jag har dom lösa där jag vet att det går folk så då har jag dom i koppel så man inte skrämmer ihjäl nån....förutom nu då....var på väg hem genom snår skogen då ser jag Älsa får upp ett spår men jag bryr mej inte för jag vet att hon inte drar .....efter en liten stund hör jag henne med ett voff......och sen ett(flera) illskrik  jösses jag har aldrig hört nån skrika så högt...sen hör jag Bollnäsa....hon voffar inte...hon vooooooovvvvvvvvar hysteriskt  jag ställer ner mina mina hinkar och hör att det låter som knatte o fnatte som tjattrar i skogen...det var två thailändskor som var där mitt i urskogen och plockade lingon...jag visslade på vovvorna som kom direkt så jag fick koppla dom.....ja det var ju inte min mening att dom skulle skrämmas...  

två som tröttnat på mej när jag plockar lingon

men BollnäsTrollet håller mej sällskap när jag rensar  

hängde upp "rester" efter en boll på bod dörren för Älsa vill gärna äta sånt....

trodde väl aldrig att HON skulle resa sej upp och ta ner den igen hon med sin rygg  

tji fick du matte

Sigge  

nyaste ärret är under ögat....fick han förra veckan...  

våran kompis i skogen...han håller noga koll på oss...men jag hinner aldrig få några bra foton, ser ut som han saknar några fjädrar





Bollnäsa har några dubbelhakor hon också  

Älsan är lite putt  


Älsa var lite badsugen här

Ästher också och tyckte jag var superdum som inte släppte henne

här provar hon fotbollsläktaren ifall hon ska gå och se nån match

en båt fångade hennes intresse..tur hon var kopplad...annars hade hon nog kollat om hon kunde simma ifatt

parksoffor passar även hundrumpor  

och man får visst vara i rabatterna säger hon  

i morrn ska jag till Högbo och kolla på hundutställning...ska bli så roligt                                        

     

              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards