Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Men...

Av Annica - 21 november 2012 18:33

nu har tiden dragit i väg igen, längesen jag bloggade. Ibland sätter jag mej vid datorn och så tänker jag..NU ska jag blogga, sen tänker jag bläää nej det skiter jag i...sen när det gått ett tag sen jag bloggat så glömmer jag ju det jag skulle skrivit om

Älsa fick minska på medicinen för nu var värdet på sköldkörteln för hög.....är väl därför hon vart så speedad. Men hon är lite sån nu också, ska ta ett nytt prov om några veckor. Sigge funkar kanon på sin medicin, han är precis som vanligt, jag har minskat på den också. Huvudsaken han inte har ont och lider.

han verka må prima iaf

vovvorna undrar hur det är med kattastrofen

finemang svarar han o hoppar upp på skänken


För ett tag sen fick jag den stora äran att vara med på våran veterinärklinik tillsammans med våran veterinär Torkel Östman som gjorde sin allra sista dag där, kliniken har flyttat till Ludvika nu och Torkel ska jobba som konsult där ibland och så öppnar han i mindre skala i Säter där han bor, han har varit veterinär här i Smedjebacken i 30 år...så han kommer bli saknad av många av oss här i byn. Han ville att jag skulle va med och ta lite bilder på hans sista arbetsdag här i byn. Gissa OM det var kul och intressant!!!! Ska erkänna att jag inte fotade alls så mycket som jag skulle ha gjort normalt för jag blev väldigt frågvis och tittade mer på vad som gjordes på patienterna än att fota och sen är jag ju ingen van fotograf att fota människor...är liksom inte min grej....jag fotar hellre djur men kul var det!

Carina o Zelda var dom sista patienterna hos veterinären(synd att det blev blänk i glasögonen)

inte för att vara partisk men detta var den absolut sötaste patienten för dagen...hon heter Berta..såå fin sen lägger jag inte ut fler bilder från den dagen då dom inte är "mina" längre!

BollnäsTrollet o Älsa tycker att jag behöver lite hjälp på jobbet

så dom hjälper till att strimla lite papper o kartonger

en dag var det en sömnig fluga som irriterade vissa...

ser ni den? Uppe till höger

men nu blev det godnatt för flugan  

lite snö fick vi också

men den försvann i ett nafs....vet inte om jag vill ha den tillbaka...10 gr varmt idag..skööönt  

men dom här skitiga mörka dagarna är inte heller så kul

men kommer snön så blir den väl bara plaskig eller så blir det 3 meter och 30 gr kallt..så nej tack!





syns vem som är störst i käften iaf  

hon tycker verkligen om Älsans kinder





spanar in...

Älsan såklart

aaaaatack....



lååång bromsträcka så det blev att fortsätta bakom vedsäckarna




i väntan på husse

min alldeles egna kamikaze toka

ja jag var blöt i pälsen när jag råkade lägga mej i din säng...och??

den torkar nog....

gääääsp

gäääsp

urk vem har lagt denna stinksko hos mej???

jag svimmar snart.............

men öppna dörren

NUUU tack...(hon hoppade upp med tassarna..... jösses)  

kollar efter rådjuren,

borstat en liten del av trollet....vilken cirkus....tänk om hon kunde tyckta det var  lite mysigt iaf....   


nej nej hon tigger inte

blev kanonbra med en till bädd



men ibland är golvet skönast

äppeltokan


äpplen is da shit




mmm såå gott

mums

så gott att tungan skrynklar sej

Jack hälsade på och tyckte att det behövdes städas lite

och sen ville han ha nåt att smörja sej med  

mm den här blir bra(såå tråkigt att han reagerar på vovvorna och blir prickig  )

vill du ha en puss frågar han BollnäsTrollet  

och gör tummen upp för sin mormor


   

  

  

  

                                

                                          

              

                            




                            

 
 
rådom

rådom

21 november 2012 20:19

Hahahaha, den där Bollnäsa.... hon är bra speciell hon!
Fina bilder från vetten. Kul att du fick va med och fota sista dagen :)

Gôtt att de är pigga och krya nu djuren så ni kan minska medicinen. håller tummarna för att det håller i sig!
kramar i massor!

http://vattenhunden.worpdress.com

 
Malin

Malin

21 november 2012 20:28

Åh vad skoj med ett inlägg :) Saknar dig på bloggfronten :)
Super härliga bilder som alltid , så mysigt med lite snö bilder, får en att längta efter den vita varan :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse i Grängesberg

21 november 2012 20:44

Välkommen tillbaka till BLOGGEN.Vi har saknat dig.Berta blev så glad när hon fick vara med på din blogg.

 
Rudi o matten

Rudi o matten

21 november 2012 22:32

Mest avundsjuka blev vissa här på ert snörejs!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Lena Backman

Lena Backman

22 november 2012 19:00

Nu får du tillägga mästerfotograf på visitkorten :)

http://brindberg.blogspot.se

 
Ingen bild

Annkie

22 november 2012 20:02

DET VAR SANNERLIGEN PÅ TIDEN!!! Jag menar, har man en blogg så måste man väl sköta den också! =D Så där bra som jag gör vet du ;)
Skoja bara, men det förstår du väl! Kan så väl hålla med om dina rader om bloggandet, jag sätter mig också med fingrarna i högsta hugg, sen bara...näää =P När jag sen kommer till kritan så har jag glömt vad jag gjort de senaste sjuttielva dagarna, så då skiter jag i det. Precis som om att det skulle bli bättre =)

Nåja, här inne är det då som alltid lika härliga foton som piggar upp i det grå!

Kul också att du fick vara fotograf hos Torkel, är du en liten fotokändis i lokalområdena?

Så där som det såg ut vid Trollets borstning känns bekant! Tog typ 11/2 byxa på Hobbe idag, & det såg ut som om vi hade haft SM i fårklippning här inne =P Han är också mindre impad av sådana dumheter, så vi rullar runt här inne bland allt hår, & jag försöker håll fast honom, medan kammen sitter benhårt i röven & han försöker gå iväg, med mig släpandes efter =P Phu, nästa gång Jag skaffar hund, blir det en typ Weimaraner som man kan putsa med sämskskinn =D Eller inte ;)

Ha de bäst!!!!

 
Edith

Edith

25 november 2012 14:25

Åh vilken fin trio du har! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

28 november 2012 08:56

Vad kul att se en massa bilder på fina flickorna igen :-). Har varit inne några ggr men sen glömt när du inte bloggat, sorry :-(

Kul att få vara med och fota sista dagen hos veterinären :-)

Bara älskar dina fart bilder :-). Vad har du för kamera och vilken inställning har du?. Köpte ju en nya kamera för drygt 2 veckor sen men har tyvärr inte lärt mig så mycke än, kunde inte på den förra heller ;-)
Nu har jag köpt en Nikon D7000 och hoppas jag ska lära mig den så småningom.

Ha det bra.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards