Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Nästan på månen

Av Annica - 2 maj 2011 15:34

Älsa var till Nisse i fredags och det sitter i ett ben, antagligen efter att ha vridit sej eller efter att ha busat med lillTrollet. Ojoj vad stel hon var på lördagen i hela kroppen. Och inte blev det bättre av att hon hörde smällandet även uppe i torpet så hon vankade omkring, vinden låg på åt vårat håll så det var väl därför det hördes så väl eller också så var det mer smällande än det brukar  för det brukar knappt höras där uppe!Men nu ser det mycket bättre ut, ska försöka hålla henne lugn några dagar får se hur det går!

BollnäsTrollet fick ett lejon av Pelle igår....stolt visade hon mej det i morse...

det blev en rejäl fight  

ojoj...vet inte riktigt vem som vann

Älsa fick ett "jätte"fint får...tack tack för den  

det blev en ny snuttfavorit...men sen blev hon såå trött


tungan rätt i munnen som vanligt...

ja vad säger man om denna tungan  

ja det ser ut som ett mån landskap tycker jag

tycker färgerna på slaggen är fin, kan meddela att Kenneth inte delade mitt tycke att det var fint med slagg


BollnäsTrollet ville såklart prova denna sten


                

Älsa tröttnade på mitt fotande


den här hade blivit en fjäril mellan  fönstrena i torpet, tur jag såg den och kunde släppa den fri  

nyfikna hästar

varit på en svin kall regnig promenad

en inte alltför glad husse som fryser  


                    


                    

 
 
Rudi  och matte

Rudi och matte

2 maj 2011 17:44

Vilka rackarns fina gosedjur ni fått då! Och i bra storlek till storvuxna tjejer också! Det där tungtricket ska jag träna på, banne mig! Coolt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 maj 2011 21:30

Men vilka gossedjur, fast här duger ju bara apan. Vilka bilder fina som vanligt, tyckte faktiskt att slaggen var fin vi med. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

2 maj 2011 23:53

Vilka mysegosdjur ni fått. Klart man ska fajtas med dem lite sådär när de är nya, ja bara så de vet vart de kommit och inte försöker ta kommandot.
Det sre verkligen mysko ut det där som ni står, sitter och går på. Hur känns sådant under tassarna egentligen ? Men skoj verkar ni i alla fall ha haft trots smällare och en frusen husse. Kan ju tala om att både matte och husse frös både i söndags och i lördags de med. Konstigt !
Ha nu en skön vecka tjejer.

http://rocket

 
Ingen bild

Carina Sundberg

3 maj 2011 06:22

Den där tungan är ju värsta partytricket :)
Slagghögar..... hmmm..... kan ju bero på att vi oxå bor i en "stålort" men ok, fina skiftningar i gråskalan.

 
Kristin, Harras & Plura

Kristin, Harras & Plura

3 maj 2011 07:24

Usch hoppas Älsa blir bättre! Jobbigt för henne/er! Hihi hon är väl för härlig den där tokan! Puss på henne.

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 maj 2011 09:08

Vad bra att han hittade var det onda satt. Hoppas bara hon blir bra snabbt nu :) Är det vila och Rimadyl som gäller nu då?

Söta dom är tjejerna med sina gosedjur :)

Ha en bra dag och hoppas lilla, eller så liten är hon ju inte ;) Älsa kryar på sig nu.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
becca & olga

becca & olga

3 maj 2011 16:52

Tack så mycket och vad fin din header är :D
hihi De där leksakerna är ju lika stora som hela Olga ;)

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Lillan

Lillan

5 maj 2011 07:35

Håller tummar och tassar för att benet snart är bra. Men gud vilka gosiga gosedjur!
HAHA, vilken skön skrynkeltunga!!!!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Madeleine

Madeleine

2 juni 2011 16:09

Finingar!

http://astasdagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards