Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Som hund o katt :)

Av Annica - 21 december 2012 11:37

Ja käre nån, Sigge leker ju som en kattunge med mina skosnören ute i hallen och det tål inte BollnäsTrollet, ja egentligen så tror jag kanske att hon vill leka med han....men det skulle han aldrig bemöda sej att göra,leka med denna där...nähää du. Så när hon kommer sladdandes ut i hallen så slutar han leka och går därifrån med högburet huvud och blicken säger mer än tusen ord, " stora klumpiga hårboll ser han ut att tänka" jag tänker lite på katten Gustav o Ådi . En dag när hon stört honom i hans lek kom han upp till mej på köksbordet så jag tog en penna och drog framför honom och han tyckte så klart att det var super roligt så han började leka med pennan och då flög BollnäsTrollet fram till bordet och pep och naggade efter honom så där som hon gör på oss, hon nuddade aldrig honom men han blev sååå ilsk så han flätade till henne rätt över stora näsan...smack sa det, oj vad förvånad hon blev en sekund sen tänkte hon göra samma sak igen då knuffade jag iväg henne istället Nåt hon är för jäklig på när vi är ute o går är att leta upp kattskit..stanken efteråt är inte godisaktig vill jag lova

nej men hejsan säger trollet till tomten, bocken o kenneth, nej men det var ju grisen inte kenneth

kolla vilken ohyggligt snygg skylt jag beställt från Falu Emaljskyltar den ska upp på husgaveln

när kommer tomten undrar dom

försöker tjyvkika när jag slår in klappar

vi var ju till sthlm förra helgen, hade min lilla urusla kamera så det blev inte många vettiga bilder med den, men denna här fastnade ju , sååå fin och mysig

supersnyggt lejon som tittade bort när jag knäppte

champagne på rummet

och en o annan öl på krogen   

torpet...ibland vill jag flytta dit på riktigt

tala om varför tungan är blålila o varför du är trött sa jag till henne

då stängde hon munnen...men jag vet varför hon var helt slut , 

  

tog nytt T4 prov på Älsa och det var för högt så nu sänker vi medicinen för sköldkörteln

  

men hon är pigg o glad och det är så skönt!

  

 hennes päls växer o växer, den blir tjockare o tjockare men det blir ingen längd på den, hon ser snart lika hög ut som bred, en ulmerkott  vägde henne när vi tog provet men hon ligger som hon ska iaf!

  


  

tänk att snö kan vara så roligt

  


  


  

bra motion att springa o skutta i snön också

  

svansen bärs högt när det spanas

  

eller spåras, många olika spår att hålla reda på

  

snart julafton och denna julen blir annorlunda för oss, varken Sofia eller Jossan med familjer ska fira med oss kommer kännas tomt.

 
 
Lena Backman

Lena Backman

21 december 2012 15:23

Den där skylten gick inte av för hackor....jättefin! Torpet ser så sött ut i juleskrud, förstår att ni trivs där :)

http://brindberg.blogspot.se

 
AnneSofie

AnneSofie

21 december 2012 20:08

Jag tycker att de blå skyltarna är såå snygga!!!!
Kan man beställa där eller har du en egen fil dit???
Supercoolt

Jomen, det fick bli en Nils.
Känns så där att man bara har bytt ut Panter men så är det ju inte.
Panter mådde inget vidare alls. Panter var den stora tryggheten i Sofielund. Men det var ett rätt beslut - han hade inte mått bra av alla konstiga besök hos veterinären. Man hittade ju inte vad det var mer än att han hade förändringar på ryggmärgen...

Nu får vi se fram emot en icke så fridefull JUL med massor av; NEEEEJ NILS! Inte JULGRAAAAAAANNNNENNN!!!!!
I dag har Astrid kämpat med att få äta räkor själv. Nils lekte ju bara med den han fick och sedan försökte han leka med hennes med.
Han försökte kolla in Marängens tuggben inne i munnen på henne men det gick inte heller bra.
Förövrigt har han nog fått värmeslag - vi har bakat julbröd i vedspisen och haft konstant 29 grader i köket

Ha en suverän JUL & så önskar vi ETT GOTT NYTT ÅR

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Malin

Malin

21 december 2012 23:26

Även i detta inlägg får man som alltid vila ögonen på underbart fina och varma bilder!
Och vilken fin header du gjort :)
Önskar er en riktigt fin jul nu!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

23 december 2012 00:13

Tassar bara in för att önska en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År

Hoppas det blir bättre värdet nu på sköldkörteln när ni sänker det.

Kram

http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards