Älsa & Ästher

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Annica - 23 mars 2012 10:16

 Jag har hamnat i en riktig svacka med allt känns det som! Var med Älsa till veterinären i måndags och då var trombocyterna bra men ett av blodvärdena var inte det, och så klart levervärdet det har parkerat sej på 200 tror jag, jag nämnde om det eventuellt skulle kunna ligga nån tumör och gro nånstans om vi skulle se det på dessa prover, då sa han att vi ska ta en annat blodtest...en I-stat tror jag det heter, det är nåt med kalcium iaf vet jag, men då var ju Älsas blod från morgonen gammalt och Älsa var hemma så vi skulle tillbaks igår för ett sånt prov. Men så typiskt så hade dom slut på det dom gör det med ? Eller hur det funkar..jag vet inte riktigt....men det togs nya "vanliga" proven och det visade nu på ytterligare försämrade blodvärden, bla

HCT = hematokrit (de röda blodkropparnas del av blodvolymen),

HGB = hb = hemaglobin = "röda blodkroppar",

L/M = lymfocyter/monocyter = ytterligare vita blodkroppar

Alltså nån form av blodbrist! Han ska läsa på över helgen veterinären och räkna ihop på nåt vis.... och sen ska vi tillbaka på tisdag...jag har också läst om blodbrist/anemi....kan ju vara en massa..........men det förklarar ju varför hon på en vecka blivit såååå trött, trött har hon ju varit sen det började allt det här men nu är det sån skillnad så jag har förstått att det hänt nåt...

Han klämde igenom Älsa och jag fick beröm för att hon var såååååå fin i kroppen och pälsen han sa att jag håller henne jättefin...sånt känns allt bra att få höra men sen när han klämde på ryggen för jag sa att hon får mer o mer problem med trappor både upp o ner....så skrek hon rejält....i mitten av ryggen, hon har ju sin förbaskade spondylos i ryggslutet men den har väl slutat bråka men antagligen så växer den nu framåt också 

Blir ju en dålig cirkel alltihop för motion blir det ju knappt nåt alls för hon varken orkar eller vill och hon har en hög puls och blir fort varm, ja nu blir det ju inget alls för nu ska hon ju bara ta det lugnt. Kortisondosen har vi höjt också..........inget roligt alls när ens bästa vän inte är pigg o kry 

Jag har mätt med tumstocken ett antal gånger denna vecka....för att försöka få plats med sängarna våra på nedervåningen...vi har ju sånt pyttelitet hus....köket, toan och så vardagsrummet på nedervåningen och sovrummet såklart på övervåningen....vi har som en alkov i vardagsrummet...och ja sängarna får plats där...och vi får 10 cm var/sida   ....får nog bli så ändå om hon får svårare att ta sej i trappen, nu är vi ju en del i torpet och där sover vi på nedervåningen så det är ju bra,  och eftersom hundarna har sovit med oss i sovrummet alltid så kan jag ju inte låta dom sova själva på nedervåningen....nej nej det finns inte i min värld 

min syster och vovvorna 

Älsa passar på att snörulla...nu är snön borta även i torpet

kamikazetrollet  

kallt o skönt......(hör ni....alapapapapaaaaaa)

swiiiiiischhhhhh...................kamikazetokan svischade förbi  men Älsan är cooool....

svalkar sej hon också....


mm det var najsigt

och sen iväg

äsch jag väntar här jag sa Älsan

Tänk vilka fina vovvor jag har 

 



gott med snö

sen frågar BollnäsTrollet om dom ska busa??

nääääeee sa Älsan

häpp då busar jag med dej ändå......

gör det du sa Älsa.......

wihoooo nu är jag bakom dej....

och nu....

hoppar jag över dej....

men coooola Märta maräng ligger lugnt kvar....  



här lyssnade BollnäsTrollet på mej och lovade att hon inte skulle bada....  

jomen amen eller nåt då sa Bollnäsa.....

ja inte regnade det denna dagen  

jag ligger hellre här och luktar på lingonriset

och tittar på energitrollet


hann inte riktigt med kamikaze ekorren........han sprang för livet

och jag som bara ville leka med honom 

hörru husse ska du äta allt kött själv???

tänkte väl 

ska kolla vad husse gör...

hoho är du där?

näe han var inte där i köket                                      


och sen..... Grattis till mej ...2 år rökfri idag!

      

                     

                

                                                  

  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards