Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Tomt

Av Annica - 21 februari 2013 18:01

Ja här var det dåligt med nya inlägg, är helt tomt i pallet    har inget smaskigt nytt eller roligt att berätta..sorry. Meen man kanske skulle ta och börja ljuga och hitta på så här på äldre dar  eller nääe usch det är så jobbigt med människor som ljuger och hittar på så det får va....ärlighet varar längst så det så  

Iaf så var vi och tog nytt T4 (sköldkörtel) prov på Älsa...och nu var det  normala värden så det var ju skönt, vi minskade ju medicinen förra gången och det var tydligen bra då! Nu ska vi snart på återbesök till Strömsholm för att kolla hjärtat igen var ju ett tag sen det kollades. Och har vi en himlans tur men säkert en minimal chans så kanske kanske hon får minska den medicinen också...hoppas hoppas. Idag får vi iaf en ny försäkrings period...pengarna tog slut i nov förra året...men nu jäklars har vi nya "nåja" friska pengar....försäkringspengarna har ju sänkts så nu har vi bara 35000 kr....bara o bara men gäller det sjuka djur förslår det ju ingenstans...dessutom hade försäkringspremien höjts "en" del då vi utnyttjat den så mycket förra året så nu var fakturan på 5074 kr...amen! Men det spelar ingen roll jag kan tugga maskrosblad bara mina hundar o katt får den hjälp dom behöver..vore hemskt att behöva avliva dom pga att man inte har råd. Nej har jag väl skaffat djur ska dom fasen ha veterinärvård om det behövs.

Sigge har "flyttat" ner i min säng på nätterna...jag kan bara inte fatta att han kan vräka sej som han gör...jag ligger längst ut på kanten och han ligger som den kung han är på bästa platsen i sängen  Men han får smärtstillande varje dag för slutar jag så märker jag att han får svårigheter att ta sej upp på möbler osv, så länge han inte lider får det bli så, ute är han inte mycket nu när det är vinter, få se hur han gör när det blir varmare ute. Och jag är väl nästan helt rörlig nu...eller ibland känns det kanonbra för att sen kännas blää...dessutom har jag ett "hål" efter en sån där agraff som inte vill riktigt gå ihop....var till distriktan igen och fick på nytt den ihop tejpad, skulle ha den några dagar för att sen ta bort den och kolla....kollade idag och den är inte riktigt läkt än, ser fint ut men blir lite vätska runt den, ser ut som dom sytt lite omlott där så det är säkert därför det tar tid...tejpade om det.....hjälper inte det får jag väl ta häftapparaten  

 

men titta här då.....är man söt eller söt  

 

kennel La-Sirenitas som har valpar.....

 

eller hade...alla sålda, men som tur är så blir det valpar igen vilken dag som helst där så jag kommer minsann att hälsa på där igen framöver, hoppas vädret blir varmare så dom kan vara ute mycket..blir ju mycket bättre foton ute  så himla goa söta valpar...tur det är "fel" ras så man inte plockar med sej nån när man hälsat på  

 

vi hälsade på min syster o Pelle...nähää mina hundar tigger inte alls  

 

sitta i kökssoffan det får man allt göra hos "moster"

 

Älsan är mer för golvet hon

 

Spegel spegel på väggen där....Älsa blev mäkta imponerad av att hon såg en sån snygg brutta i spegeln, alltså sej själv  

 

bra med syskon....här har min brolla vart ute med Ästher bollnästroll på en promenad....hon hade bara vägrat gå en gång  

 

brottnings match med ikearåttan

puuh blev jobbigt

 

tror råttan vann

 

voff sa Pälsan

 

kattastrofen sover skönt på bordet

 

spanar efter

 

tok trollet

 


 


       


 


 


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 

kartonger är alltid kul

 

tok bus i soffan

 



  

  


 
 
Fay

Fay

21 februari 2013 19:00

Jösses vilka vackra hundar! :)

http://marvelous.bloggplatsen.se

 
Kristin

Kristin

21 februari 2013 19:06

Go vovvar<3
Kanske är en ras för oss? Då Stefan utvecklat astma nu:|

http://www.pippsan.blogspot.se

 
Ingen bild

Anne-Marie

21 februari 2013 19:21

Som vanligt härliga bilder....å du hade ju inget att skriva om!!!??? Se till och läk ihop nu så du kan bli som vanligt igen.......Kram

 
Ninna

Ninna

21 februari 2013 19:36

Underbara foton som vanligt!
Att du kan fånga hundarna när de är bara så naturliga och sköna!
Skönt att det verkar gå rätta vägen för Älsa!
Har tänkt mycket på er.
Vi sänder en stor kram här i från!
Kram Binna

http://www.landgold.nu

 
Ingen bild

Ninna

21 februari 2013 19:38

Kram Ninna skulle de stå!

 
Ingen bild

Annkie

21 februari 2013 20:21

Och du har inget att skriva alls påstår du. ;)
Men oavsett så spelar det ingen roll, för det räcker såå bra med dina oslagbara bilder, om & ifall du skulle drabbas på allvar menar jag! =)

Hoppas nu att du läker ihop som du ska kvinna!!!

Kram från Djura!!!

 
Ingen bild

Kristin

22 februari 2013 09:19

Harras är kvar! Det var ett beslut som Stefan tog direkt!!
Han har haft ansträngnings astma men som nu utvecklas då. Men hade vi haft två så hade det kanske varit värre?
Hm vet ej om det är någon ras för oss? För livliga? Haha:)
Är väl så olika hur man känner av olika raser. Inget vi ens funderar på nu. Den dagen... tar vi då!
Ha en trevlig helg, hoppas du snart är piggelin!!

 
Malin

Malin

22 februari 2013 15:31

Åh vad skönt att det såg bra ut och att ni fick minska medicinen :) Hoppas dom kommande testerna också är bra och det fortsätter i den tankten :)
Super fina bilder, var tvungen o kolla 1...2 ja till och med 3 gånger på valp bilderna, trodde eller var övertygad om att det var gosedjur :D så himla ljuvligt söta :D
Önskar dig / er en fin helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
carina.jonsson

carina.jonsson

25 februari 2013 15:04

Fortf inget att skriva om *hm.....se INTE bra ut.Jag som vart sååååå duktig och bloggat i dag ;)
Hoppas du forts läka så du snart är bra igen / kram Carina & Myra

http://www.svartangel.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards