Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

1 månad

Av Annica - 6 juni 2013 07:38

Ja 1 månad sen jag bloggade   förstår inte vart tiden tar vägen! Jag har börjat skriva sen kommer det nåt annat i mellan så då spar jag i utkast och sen händer inget på lång tid, och när jag börjar skriva igen får jag sudda massor för det är ju inte längre aktuellt  

Håller på att klippa ner Älsan PÄLSAN...ja pälsa med stoora bokstäver!! Jag har ledsnat på hennes flåsande när värmen kom, ja ledsnat för jag lider med henne....huuuu efter promenader och på nätterna är det hemskt...har aldrig sett maken till päls, tjock tjockare tjockast! Tänk förra året då hon såg maläten ut, innan dom kom fram till att det var sköldkörteln som spökade jag erkänner att det kändes och jag våndades innan jag satte maskinen "i henne"....men tror hon uppskattar det....jag hoppas det iaf!

Vi klipper under flera dagar för det är jobbigt för henne annars...och för mej, maskinen tuggar ibland för det är så tjockt. Och vad prickig hon är, det blev sen hon fick sköldkörtelproblemet, hon ser ut som en prickig liten ponny nu, jag tänker spara en del päls på bröstet för hon har så mycket löst skinn där så hon ser ut som en kalkon om jag tar bort allt  

Igår hämtade jag ut medicin åt henne...ja medicin som hon äter varje dag, 1201 kr..som hittat, tänk om det kunde finnas högkostnadsskydd på djurmedicin också! Hon har ju 2 st hjärtmediciner och 1 st för sköldkörteln...lilla go Älsan, hon är ju faktiskt 8,5 år och är såå pigg ändå med alla krämpor och mediciner, jag har bestämt mej nu att NU kommer hon för alltid att själv få bestämma OM hon vill på promenad VART hon vill gå osv..jaa det är klart det gör hon ju faktiskt nu också...eller har gjort ett längre tag (läs hela tiden)....men det känns skönt att liksom ha nåt bestämt...typ ett kontrakt mellan hon o mej  

Hade inte tänkt klippa ner BollnäsTrollet...men gör det ändå, då man ser dom här JÄ*** fästingarna enklare och när det är två st lortpaddor jag har, usch alla dy pölar i skogen och sen en massa barr och kåda på det, dåå är det kul med pälshundar som tycker att det värsta som finns är pälsvård, bara att visa en borste så drar dom även om faktiskt BollnäsTrollet blivit lättare att borsta... jag sätter inte in några fästingmedel på hundarna, törs inte på Älsa och sen har vi Sigge katt som delar säng med både hundar och oss. Hittade två st på Älsa nu när jag klipper henne...usch vad jag verkligen hatar dessa onödiga djur!

 

det är tom så att maskinen morrar åt mej  

 

otroligt tjock päls....

 

den här gången slår hon tom brorsan Eddie..och han har tjock päls! Undrar om det är för att hon är kastrerad? Hon har alltid haft mycket päls men inte som nu!!

 

och "nån" kämpar för att skrämma bort monstren....

 

fungerar inte.....

 

ett smygande BollnäsTroll

                         

har kul i en skitig vattenpöl  

 

gääääääsp

 

aah

 

men låt mej va

 

pälsigt varmt

 

näpp jag vill inte borstas

 

var helt hundra på att hon skulle hoppa över...då kröp hon  

 

Älsa kan jag få höra ett vov?

 

vovooov

 


 

tokbus

 


 

försökte sola en dag.....fick en vakt vid min sida

 

som ganska fort tröttnade

 

det slog runt som vanligt...då är det inte kul att ligga ner ska jag säga er..för hon väjer inte

 

stal min fula toffla

 

blev dragkamp

 

och bus

 

så jag gav upp mitt solande

 

"snygg" Älsa

 


 

mycket kvar att klippa än...

  Älsa påminner lite om en sån där hippie pälskappa..

 

flåsandet på nätterna är puts väck....så skönt!

 


 


 

för mej är hon snygg Älsa oavsett om hon är klippt eller inte  

 

 fina flickor sitter med rumpan på trappsteget

 

öh blir det nån mat?

 

det är synd om Sigge....han har ju krångel med sin rygg men fungerar bra med metacamet...men.....det har börjat komma in andra han katter på gården så han åker på stryk, tre dagar på raken....igår såg det inte kul ut, tre sår i huvudet och en klo var borta, jag har pencillinsalva som jag strök på när jag tvättat med vatten först, det ser då skapligt ut idag, Ästher BollnäsTroll jagade iväg en av katterna häromdagen. Undrar om dom andra katterna vet att han inte är på topp och försöker ta hans revir??

 

skogen till vänster om vägen ska tas ner   usch jag gillar det inte

 

så skönt att rulla i en grön älgskit och sen när man rullat färdigt kan man äta också hälsar Ästher  

 

nöjd o glad med sitt rullande

 


 


 


 


 


 


 


  


 


 


 


 

sånt här....luktar inte choklad

 

det luktar SKIT  

 

  

 

tur det finns ett rent ställe att skölja av dom i

 


 


 


 


 

finns det hjärterum så finns det plats för ett BollnäsTroll


 
 
Malin

Malin

7 juni 2013 18:31

Skönt för tjejen att slippa all tjock päls, förstår att det blir mkt mkt skönare för henne :)
Jadu äntligen bloggar du, har saknat dig :D , tur du kompenserar dina långa uppehåll med massor av underbara bilder , då blir man glad :D
Hoppas ni får en underbar helg ,och du . nu får det banne mig inte dröja en månad innan nästa uppdatering :D
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

9 juni 2013 18:46

Nice bad i slutet.
Jag trodde hon lekte Prinsessbröllop under spetsgardinen. Hyggligt likt Prinsessan Madeleine

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards