Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

En sann gourmé!

Av Annica - 14 juni 2013 11:27

Ja Ästher BollnäsTroll är en gourmé vovva av stora mått! Häromdagen smaskade hon ju i sej älgskitsbullar med skalbaggar i    och igår hade vi hämtat kött vi beställt hos slaktarn och husse höll på att skära i mindre bitar och paketera. Ett litet Troll var med hela tiden och tittade intresserat på, jag vet inte HUR många gånger jag sagt, lägg inte köttet SÅ nära kanten. Jag var vid köksbordet och husse vänder sej åt ett annat håll och jag hör nåt så jag vänder mej om och frågar vad äter hon på? Men ojdå....den lilla fina steken på 1,5 kg hade helt plötsligt "hoppat" av bänken och ner på golvet   så då var ju Bollnäsa tvungen att försöka rädda steken ...eller hur det var!! Ja det var ju bara att ta den och skölja av den från allt lurv som fanns på den  

 

här låg hon och rullade och njöt....

 

när hon var färdig tog hon ett par rejäla tuggor....det kröp skalbaggar i skiten som förskräckt försökte hinna undan  

 

haha men hon var lika glad för det

 

Älsa också trots att hon inte fick smaka

 

syns knappt i höga gräset

 

när vi kom hem skulle älgskiten bort så då passar det bra att gnugga sej i gruset

 


 

stackars stackars troll som är instängda

 

jag lovar att hon kryper under grinden OM hon vill....

 

dom fick komma ut sen så då tittade vi på Pelle som jobbade lite

 

Bollnäsa tyckte det var synd att det inte fanns nån fika

 

hon var helt galen en dag....

 

trodde på riktigt hon skulle kunna klättra på väggen

 

kan ju säga att den här ekorrungen levde mycket farligt några gånger då den kom knallandes i gruset...jag skrek iiiiiiiiiiiiii.......för jag ville inte plocka ut några rester i Bollnäsas mun...jag slapp det  

 

komsi komsi lilla ekorre försökte hon

 

suck sa hon när det inte funkade att locka ner den

 


 

kramas lite

 

mm det luktar gott av dej Älsa säger Bollnäs

 

mm jag vet

 

simmat har dom gjort igen

 

den lilla sjöjungfrun

 


 

en stubbe i vattnet var intressant

 


 

här var det ingen älgskit under iaf

 


 

ser ni droppen på tungan?

 

flugjakt

 

luktar på blommorna...ja gräset då

 


 


 


 


 

kan ibland se riktigt normal ut

 


 


 

sen fick vi besök av Älsas brorsa Eddie med familj   

 


 

Bollnäsa ville titta ner på Peddan

 


 


 

mycket bus blev det mellan syskonen Knas

     

funkar så bra mellan dom för dom leker på samma knasiga vis

 


 


 


   


 

Bollnäsa ville inte vara med och leka för Älsa mobbar henne då

 

sen ville Eddie vara lite cool ett tag

 

sen blev han sugen på glass   

 

så då tog han sej en portion  

 

det var smaskens sa han  

 

tröttmössa

 

gääääsp





 
 
Malin

Malin

14 juni 2013 17:51

Åh jag smälter som smör i solsken av alla dina fina bilder :)
Dom är bara för charmiga och du får verkligen till bra bilder på dina små hjärtegryn!
Önskar er alla en fin helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

17 juni 2013 08:43

Glass JAA
Bajs NEJ

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards