Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Länge sen igen

Av Annica - 10 oktober 2013 13:22

Nu har det gått mer än 1 månad sen jag skrev nåt här om vovvorna!

Så vad har hänt då? Inte så värst mycket, ja vi var ju en sväng till Edsbyn förstås, har inte hämtat mig än   när en annan var uppe till 03:15 sist minns jag inte men det var många år sen och ska inte upprepas så värst ofta om jag får bestämma. Herregud var ju död en vecka efteråt  

 

Älsa var överlycklig över att vara hos brorsan och Ozzy...jag har alltid sagt att hon skulle trivas i ett kollektiv för hon älskar liv och rörelse, Bollnäsa lämnade vi hemma för hon är raka motsatsen

 

Eddie med sin fina gorilla  snygg färg dessutom  

 

två knasrumpor

 

den här gången var det farbror Ozzy som fick utstå syskonen knas mobbing

 

han tänkte dänga till dom med en sko

 

men han blängde surt på dom istället

 

farbror Ozzy har blivit lite charmigt grå i ansiktet  

 

han var lite sugen att åka ut och cruusa men fick nöja sig med att hämtas hem från sin mormor

 

sen blev han lite sömnig och hämtade sin fina kudde...

 

och la sig att vila en stund

 

syskonen Knas Älsa o Eddie  

 

nähää sa Eddie det där var inte jag o min syrra...och försökte skrämma bort "inkräktarna"

 

det gick inget vidare

 

sen blev det en tur upp på kråkberget för picknick

 

det tyckte Älsa var en toppen idé, det tyckte vi också

 

ostar o kex o skinka o melon och vin och öl, mycket mumsigt  

 

Ozzy passade på att ta en tupplur även här

 

och naturligtvis så hittades det även en pöl att doppa sig i...

 

men tack o lov så var det rent och fint vatten

 

Ozzy räddade en pinne

 

Eddie

 

Älsa pälsa

 

Älsan trodde knappt sina ögon när hon hittade ett dinosaurieben

 

Eddie var snäll och tog sig an disken han   

 

och gamarna seglade över oss hela tiden, närå det är dammtorpets papegojor  (ormvråkarna)  

snygg tunga   

 

hon kan liksom inte låta bli..

 

hmmm....................

 

måste bara jaga korpj*****

 

får bannor av Älsan när hon kommer tillbaka

 

blää en äcklig pinne

 


 

 mm såå god pinne

 


 

hoho här är jag

 


 

men Ästher va inte på bordet.............

 

vad sa du sa du??

 

knäck i lurarna

 

hon kunde inte låta bli...jag hann inte med då stack hon....såg svanarna....meen hon ångrade sig när dom trumpetade argt, har aldrig sett henne så snabbt upp ur vattnet nångång  

 

Älsan kollar efter trollet

 


 

och eftersom svanarna inte ville leka så

 

blev det ett spabad i stället.....

 

suck............

 

som grädde på moset rullar man in allt som tänkas kan i pälsen...hurra

 

Bollnäs är inte den försiktiga bruden...vattnet yr när hon dricker

 

svallvågor i tunnan

 

Älsan är lite lugnare, ser ni vattnet som kommer ur nosen? Hon kör nässköljning, när hon är varm gör hon så  

 

gött

 


 

avslutar med en gurgling av tänderna  


 
 
Anette

Anette

10 oktober 2013 15:27

Haha så jäkla fina bilder Annica, jag har fått mig ett par goda skratt åxå :)

http://Bergakungen

 
Ingen bild

Anne-Marie

10 oktober 2013 15:30

Som vanligt....helt magiska bilder!! ) Känner ju igen Bollnäsan alltför väl, hennes syster har precis samma "härliga" egenskaper!!!;)

 
Ingen bild

Maria

10 oktober 2013 15:59

Underbara bilder som vanligt. Den där Eddie har ju samma gorilla som Bamse, fast den ratar han. Går inte ens fram och nosar på den. Nej det ska vara hans alldelens egna apa :)

 
Ingen bild

Madde

10 oktober 2013 20:52

Helt underbara bilder, där skulle mina två landseerer varit med och busat.

 
Ingen bild

Mia

11 oktober 2013 08:31

=) Härlig bilder! Jag har också en slafsande dricklisa, och en försiktig pojke som lapar vatten =)

 
Malin

Malin

13 oktober 2013 10:57

Åh hej o hå va skoj med ett synligt inlägg igen :D
Saknat dessa underbar bilder, men nu har jag fått en dos så nu klarar jag mig igen :D
Underbar bildtexter du sätter till bilderna också, vissa så klockrena :D
Hoppas ni får en fantastisk härlig söndag, och en bra kommande vecka!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

14 oktober 2013 22:11

Inte lätt att se skillnad på svartvit ko eller Älsa ;-)

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards