Älsa & Ästher

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Annica - 1 november 2013 12:35

Jajamen det blev allt vinst på den ena trissen....30 kr x 2 dessutom   

Ja Ästher BollnäsTroll började frenetiskt tvätta sig i ljumsken och då såg det ut som ett litet rivsår och när hon tvättade så där mycket så blev det i princip vattenskada så ett fukteksem var mycket nära att blossa upp men jag har använt zinkpastan och sen fick hon ha en tshirt på sig och det har gett sig bara ett litet märke kvar som ser ut som en liten sönder riven blåsa.Hon är för jäklig på att tvätta om det blir nåt sår nånstans eller så, när hon varit på Strömsholm för borrelian då dom rakat benet och haft kanyl så tvättade hon på benet så det blev ett sår, så då fick hon ha strumpa jättelänge tills pälsen började växa ut igen!

Älsa hade tur för nån dag sen på jobbet också, Ästher är ju bara såå dryg och ska vara i centrum jämt och nu hälsade Hampus alldeles för länge på Älsan tyckte Bollnäsan så då klappade hon till Älsan rätt i ansiktet så hon rev henne precis under ögat så det blev ett litet jack, vilken tur att det inte träffade i ögat!!

 

snyggt BollnäsTroll som påminner om en sumobrottare i "blöjan"   

 

eftersom det är så bra med tygsoffa och lort hundar så har det blivit en filt på soffan  

 

Älsan ligger skönt i biabädden

 

kollar om det kommer nån

 

Herr "dryg" är med överallt  

 

och tigger mat liggandes  

 

"min" skog är ett minne blott.. jag kom i fullfart en dag på vägen med vovvorna och jag trodde det bara var skotaren närmast vägen...när jag var ganska nära upptäckte jag att det var skördaren, puust fick lite puls när det susade ner ett träd inte så långt ifrån oss, jag gjorde mig synlig för föraren så då väntade han länge tills vi gått förbi innan han fortsatte, tack för det   

 

brudarna tackade med att visa      

 

Ser nästan ut som Sagan om ringen Mordors fästning

 

dit vill vi inte gå iaf  

 


 


 


 


 

nu ska vi till Borlänge och träffa Annkie och prova VGW selar  och sen blir det "kanske" ett besök på IKEA  

 

BollnäsTrollet vill gärna med in på IKEA

 

jag vill också med in sa Älsan, och prova sängar  



Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards