Älsa & Ästher

Alla inlägg den 15 april 2016

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så när jag öppnar så blir det rakt på deras när mina kommer ut så dom kan psyka varandra direkt om deras är ute, ja ja nu är det faktiskt INTE bara Bollnäsa som retas   ....är väl ingen större fara men tråkigt att dom ska behöva retas med varandra. Ser ibland på tv i nån reklam så klart så man inte vet var det kommer ifrån snygga nätta plank...något kravallstaket behöver vi inte utan det ska vara nätt och snyggt! Någon som har något förslag så tar jag tacksamt emot , vi har väl tänkt att ha med någon typ glugg i så man kan glutta på varandra...ja vi människor men inte hundarna   

 

när kattastrofen gjort nr 2 kan det se ut så här...han balanserar på kanten när han gör det så ibland kan nån "kott" hamna utanför och då måste han ju tömma lådan så det blir övertäckt...för nu går han på toa inne och har slutat göra ifrån sig ute, och det är väl bra så inga grannar blir sura på honom   

 

Hade sett framemot att gå med på en hundpromenad med andra hundar och träffa lite folk till helgen men jag törs inte riskera att dom får kennelhostan som härjar nu...såååå jä*** tråkigt då det är här i byn och vi kunde ha varit med....nu kan dom ju få det ändå men risken är ju mycket mindre om man inte går på hundträff, usch vet inte hur Älsa skulle fixa att få det då hon har förmaksflimmer och hon tycker värmen är jobbig och skulle hon sen få hostan...

 


 

tappade en hundgodis...den tog kattastrofen

 

Tranor har inte i vårat luftrum att göra

 


 

schas schas dom ska bort bort

       


 

nöjd att hon fick iväg inkräktarna ...precis som att dom skulle landa på våran gård....

 

Älsa hann inte ens se tranorna

       

kollar om det kommit upp någon potatis

 

kockoTroll   


 

perfekt att spana ifrån

 

Nuu jä**** har jag fått ur det mesta av trollpälsen så nu är en dusch nära förestående....ja hon behöver en dusch det är jättelängesen hon duschade men har inte vågat göra det förräns jag fått ur den tovade pälsen...inte det lättaste med en hund som flyr direkt hon ser borsten och tar det sen emot i den minsta lilla tova då är det kört hon kan riva hela rummet och jag orkar inte "klämma" fast henne...hon är så dramatisk detta Bollnästroll

 

hej till publiken

 


 

blir inte så många bilder när vi är ute och går då jag inte har Bollnäsa lös längre...törs inte då gråben skaffat sig ett revir med sin fru här   

 

vad har du ätit Älsa ?

 

vet inte du får lukta själv

 

huuuu....

 

åh maj gadd.....

 

bäst att dra

 

vadå skymmer solen ?

 

äääh

 


 

säger godmorgon till hästarna

 

eller nåt annat kanske

 

vart tog kattastrofen vägen

 

snygg Älsan...ögonen började rinna igen men nu har jag droppat med comfort shield ,låter som ett tvättmedel men är jättebra droppar för torra trötta ögon och det är mycket mycket bättre  nu


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards