Älsa & Ästher

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Annica - 1 maj 2009 09:09

Åh det är sååå trist att inte ha kameran, hann inte få ett nytt batteri före helgen=(. Vi åkte hit till torpet igår för att slippa raketer och smällare, vi bor ju granne med hembygdsgården som har en stor brasa och ett stort fyrverkeri så det är så skönt att kunna fly hit. När vi kom hit igår så fick Ästher ett riktigt tokryck....hon sprang som den värsta jag vet inte vad=) sååå skönt att rusa av sej! Idag var det jag som vaknade PIGG kl 5=( satte på kaffe och gav hundarna en liten portion frukost, kl 7 gick vi ut i skogen...vi gick till en sjö som ligger en liten bit härifrån, man går verkligen mitt i skogen över stock och sten, men jag har lärt mej nu så jag hittar riktigt bra ute i buschen, skönt det för nu vet jag att jag inte går vilse=). När vi närmade oss sjön kopplade jag voffsen för jag vet att det är mycket sjöfåglar som bygger bo där bla svanar och kanadagäss. Det kom ett svanpar glidande...väldigt mäktiga fåglar tycker jag, ser ut som att dom äger hela sjön där dom glider fram! När vi började gå efter kanten så dök det upp ett kanadagäss par....dom agerade poliser...dom följde efter oss hela vägen, stannade vi så stannade dom, dom såg ut som att kommer ni ut i vattnet då j-lar=), Ästher var riktigt intresserad så jag lovar att om jag släppt henne så hade hon garanterat plaskat ut till dom, dom kan ju vara riktigt ilskna så jag var glad att hon inte var lös! Efter en stund så kom det en ensam kanadagås och då blev det fart på "poliserna" som vaktade oss, oj vad dom skrek och jagade iväg den ensamma, sen kom herr o fru svan glidande tillbaka då blev det också liv i luckan, jag var super irriterad då jag inte hade kameran för det skulle blivit roliga bilder!

Igår var vi ner till bävernsnäste så dom fick plaska lite, hahaha...Ästher var ju bara tvungen att kliva upp på bäverhyddan...är glad att inte herr bäver dök upp=), sen hittade ju så klart Älsa nåt snuskigt bajs att rulla sej i...vet inte ens vad det var, vill inte veta heller=) hon är hopplös att äckla runt sej i sånt, konstigt nog så rullar inte bollnäsa sej i sånt!!! Imorgon kommer gubbarna och ska sätta gärsgårn...hoppas att dom hinner sätta överallt, dom sätter c,a 75 m/dag och tillsammans med grannarna så är det 140 m... så dom borde ju hinna lördag och söndag, vore så skönt så mina troll får tillbaka sitt revir igen=) 

bilden från i somras när Ästher somnat under bordet=)

här hade hon vickat en balja vatten över sej=)

Älsa pälsa i somras

hihihi...bollnäsa syns knappt...tänk att hon vart sååå liten



Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards