Älsa & Ästher

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Annica - 21 maj 2009 16:58

Åkte till torpet igår....när vi kom dit och släppte ut vovvorna fick Bollnästrollet ett riktigt spel=)...hon sprang som en galning...Älsa stog bara och tittade på ja vi med=)....såå lycklig att få komma till torpet! Vi tog en promenad och naturligtvis så började det regna och vovvorna hittade såklart ett snusk dike att svalka sej i...luktade inte gott vill jag lova=). Inatt blev jag väckt kl 3 först av en som måste äta ost mitt i natten och kylskåpslampan lyser rätt i ansiktet på mej för han kan ju inte stänga dörren...sen när han lagt sej så var det Älsa som slickade mina fötter och talade om att hon minsann var nödig, bara att masa sej upp och ut med dom...han som åt ost somnar ju på nolltid...helt otrolig...sen när vovvorna gjort ifrån sej så höll jag inte på att få in dom, dom var helt skvatt galna och busade som bara den....lovade att jag ropade hiiiiiit så det hördes minst en mil...ja då kom dom lullandes och såg ut som...värst vad du ser sur ut då=)....sen somnade jag om efter många om o men...kl 6 kom det ett Bollnästroll hysteriskt glad och talade om att solen var uppe och hon med=), bara att kliva upp...kl 7 gav vi oss iväg ut i skogen....det var väldigt blött efter gårdagens regnande, jag hade mina favorit kängor på som en viss Bollnäsa har ätit upp innanmätet i...dom funkar rätt okej ändå...ja jag trodde det iallafall....dom hittade såklart en riktigt snuskpöl idag med...kan inte förstå att Bollnästrollet blir som besatt i vatten...hon plaskar o dricker och frustar och blir ÄNNU piggare=), jag tänkte att vi går till sjön och hoppas att inte dom sura kanadagässen är där så dom får bada av sej, som tur var så var dom inte där surisarna=)...men vattnet såg ju inte så trevligt ut...MASSOR av gult pollen som flöt i vattnet...men det brydde sej inte Älsa och Bollnäs i, dom badade och simmade som galna=), ja nog har man riktiga vattenodjur allt, tror inget skulle stoppa dom från att slänga sej i plurret! Mina jeans som jag hade på mej var så tunga på vägen hem att jag fick hålla i dom så jag inte tappade dom, dels blöta från skogen och sen envisas Bollnäs med att hela tiden stryka sej emot mej=), fötterna var som sura svampar...det sipprade mellan tårna på mej...kanske beror på att det fattas en del innuti kängorna =)

bus i skogen

lort pölen med Bollnäs i

mm hon stinker

wihooo framme vid vattnet

Bollnäs slänger sej i

aaa så härligt...ja färgen på vattnet med=)

hihi hon ser ut som en bäver

wosh...Älsa slänger sej i

hittade en pinne såklart

i vattnet är Älsa snabbast

ett stadigt tag om pinnen=)

du kan inte ta mej=)

Ästher är koncentrerad

MIN pinne=)

plask plask

lite tumult när Bollnästrollet försökte stjäla pinnen

En gädda i vassen? Nää bara Älsa som lurar i vassen)

åhej o hå

springer i vassen

Älsa funderar på en simtur till

ser ut som hon frågar om lov...lovar att hon inte gör det=)

blöt=)

vaa?? ska vi gå hem??

 blött troll


Ästher är snabbast på land..Älsa har inte en chans

kolla Ästher hon ser ut som en hyena=)

Älsa fullfart

men!! Vart tog hon vägen???

på stubben växte det mossa på kanten men inte mitt på??

tillbakas i torpet..torkade och skapligt rena=)











Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards