Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Sanslöst

Av Annica - 3 mars 2010 05:13

Ja det är väl ingen nyhet i detta landet att det är sanslöst mycket snö ÖVERALLT! Igår fick jag se att det såg ut som nätstaketet låg ner, vi har en liten bit som vi inte har gärsgård på då garaget håller på att byggas bakom det. Så jag tänkte att jag måste kolla upp det så mina vovvor inte får för sej att kliva över. Jag klev ut i snön....och kunde knappt röra mej...det nådde till ljumskarna på mej...det ser ju inte ut att vara sååå mycket snö på gårn men det är det , och staketet låg inte ner..snön nådde upp så det såg bara ut så, när jag står där och funderar på hur jag ska komma därifrån så hör jag hur altan dörren flyger upp med en smäll...Älsa pälsa sååå klart...hon är för j*vlig att öppna den dörren, hon ser direkt när jag inte tryckt ner låsknappen, hon använder nosen och tänderna för att öppna..hon är sååå duktig  så hon kom ju såklart utflygande i djupsnön...och då blev det ännu jobbigare att ta sej därifrån för då skulle jag ju runda henne också...sen kunde hon ta häng på mej för att komma därifrån...hon gick i princip på mina hälar så jag höll på att tappa kängorna.

Jag tror Bollnästrollet har fått nån hormon snurrelisnurr efter löpet, ja hon började redan i samband med att hon skulle löpa, hon tycker maten är vidrigt äcklig och har blivit vaktig mot folk...normalt ska hon ju inte bli skendräktig så här tidigt efter löpet MEN vem har sagt att Bollnäsa gör som alla andra hundar  hon är ju en "one of a kind" hund! Jag funderar på om jag ska kastrera henne också, finns ju ingen anledning egentligen att inte göra det för hon ska absolut inte ha några valpar och det är ju bara jobbigt med löpen när dom blir så "kocko" både före under och efter löp, och hon löper ju med 5 mån mellanrum och hinner knappt ur skendräktigheten innan det är dags för löp igen.

 Igår var vi med på TisdagsTuffen, där var hon jätteduktig  det blev bara Nanna o Flamenco o en tjej med sina två pappillonkillar och så jag o Bollnäsa, den ena pappillonkillen blev lite kär i Bollnäsa och gick bakom henne och pep och ville fram till henne  

Är lite fundersam över Älsa också, hon blir alldeles knasig i halsen när hon dricker vatten, ja inte alla gånger, förut har jag trott att hon har magkatarr och gett medicin för det men eftersom att det oftast blir så när hon dricker vatten så är det nog inte det, hon blir liksom att hulka/svälja...eller drar inåt, svårt att förklara, men då ska hon bara ut och äta gräs men det är ju en aning svårt nu då det inte finns nåt, och dom gånger det finns gräs så äter hon massor men spyr inte då utan det gör hon flera dagar senare..då kan hon spy upp en rejäl gräskorv, jag ger henne inte kallt vatten längre men det spelar ingen roll hon blir så ändå, och så har hon börjat snarka..rejält, ibland har jag vaknat och tänkt ge Kenneth en "känga" men då är det Älsa som låter, och hon är flåsig som att hon är jättevarm , inte nämnvärt efter promenad utan bara allmänt, tror det är läge för en hälsokoll så dom får lyssna på hjärta och lungor.

jag frågade om dom ville leta lite godis snön och Älsa blev så här glad så hon drog av en serenad..oooyyyyl  

det är så mycket snö så det är en stor vall utanför trappen och jag orkade inte skotta så mycket så nu har vi bara en liten gång in

finns det mer undrar BollnäsTrollet

Zara följde inte med på promenaden igår utan ville hellre åka bil med sin husse  

Men Flamenco ville promenera

och Bollnäsa

och dessa två...han till vänster blev förtjust i Bollnäsa  

                    

 
 
Anette med flock

Anette med flock

3 mars 2010 06:29

ja jag hade nog oxå kastrerat i det läget för att få lite lugn...Ebba hon drar ju igång sitt löp hur hon vill oxå ibland är det tre månader emellan...liiiite jobbigt då det finns två hanar som blir galna då:=)) fina bilder som alltis Annica...jag vet att jag inte uppdaterat bloggen men det kommer snart jag hinner ju inte nu när jag är i Norrköping:=)=

http://www.activeassar.se

 
Ville

Ville

3 mars 2010 10:01

Hejsan hoppsan...så kul ni har i snön.
Kastrera låter hemsk men min matte hotar med det åxå bara för att jag slickar gul snö och flimmrar med ögonen....men hon begriper ju inte att jag bara avläser vem och hurvida det finns möjlighet till lite kel....man är väl hund för sin hatt!!
Nospussar på er brudar från mig

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

3 mars 2010 15:46

Hejhopp i snön!
Jag har inte kastrerat Lejja för jobbiga löp o sånt.. För hennes del alltså =) Det är mest för Myzaks skull, jag tror inte att hon kommer gilla han när hon vaknat o känner efter hur hon mår, o jag förklarar att det är Myzaks fel =)=)
Kommer ni till Kupolen på lörd o vandrar? Skulle vara så kul att se vovvarna live, bollnäs har jag ju sett... typ när hon var 5 mån eller nått sånt, men det räknas inte! kram på er

 
carina jonsson

carina jonsson

3 mars 2010 18:07

Snö är det MILT sagt *haha...herre gud vad man får plumsa och speciellt när man inte är så lång heller !! Motion får man då i allafall.Inte dumt att kastrera hunden,tanken har vart hos mig med MEN jag har inte bestämt mig.Kvällskramar Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 mars 2010 18:40

Ja vi håller då verkligen med om snömängden. Kommer det inte sol snart så vet vi inte hur vi skall bära oss åt med 2;an. Matte kollade idag, på ett ställe där det även drivit in snö, var det 122 cm. Skulle tro utan drivsnö, som det ni har över 1 meter. Kul att träffa kompisar också. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Nanna

Nanna

3 mars 2010 19:27

Halloj!Fina bilder från Tuffen-du är allt en riktig Papa-razzi d;)Min Papa blev åtminstone överraskad när du blixtrade igång..haha!Sheela brukar oxå hulk.snort-hosta iblan då hon dricker, men mest om hon är för ivrig eller då det är kallt vatten.Ses!!Kram N

http://la-sirenitas.se

 
Sigge

Sigge

3 mars 2010 19:32

Tack för grattiset!
Snö har vi så det räcker och blir över.
Matte pratade med en igår som sa att vi fått sammanlagt 129 cm
snö här!
Inte klokt i Sörmland!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

3 mars 2010 19:37

Ja du, det är verkligen sjukt mycket snö. Gångarna man har skottat fram till dörren och så liksom bara krymper och krymper med skyhöga vallar på sidorna. Plus graderna lyser med sin frånvaro....kanske blir det sill och nubbe bland snöhögarna i midsommar ;)
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

3 mars 2010 22:41

Jag har funderat fram och tillbaka på kastrering vad det gäller Stella, hon blir väldigt skendräktig och sen är hon som Ästher vad det gäller maten, skitjobbigt, nu har hon inte ätit fullt på två månader....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

3 mars 2010 22:50

Klart han blev kär i snygga, stora tjejen!=)
Smart att kastrera tycker jag. Dessutom minimerar det ju risken för juvertumör, ju tidigare desto bättre. Usch, låter inge bra med Älsa, kolla det du.
Kramis!

http://zelda.bloggaratis.se

 
Edith

Edith

4 mars 2010 12:27

Det låter lite jobbigt med all denna snö. Nästa vecka ska vi bila till Sverige och jag gruvar mig lite för snön. Man har liksom blivit avvänjd. Här är ju våren i full sving nu. Lite kyligt idag, men soligt och fint. Stackars Älsa som har det så besvärligt när hon dricker vatten. Jag tycker du gör rätt som går till veterinären och kollar upp henne. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

5 mars 2010 14:44

Det blev ju en mer eller mindre ofrivillig kastrering på Marrón då hon hade hela livmodern full med hormonsystor. De var i sig ofarliga men det stökade runt vid löpen och hon blödde kopiöst mycket. Så vi tog bort livmodern och jag tycker att hon har blivit trevligare i humöret efteråt. Hon var inte besvärlig innan så man störde sig men nu har hon ett mycket mer gemytligt sätt. En del säger att de tappar personlighet men det stämmer inte med Marrón och Leo - de är lika trevliga fortfarande och Leo har fördelaktigt blivit lite hungrigare. Fördelaktigt bara för att han behövde gå upp i vikt.
Min erfarenhet av kastrering.

Trevlig helg.
(Jag ska jobba mella 9.00 och 20.00 i morgon och då dansar väl råttorna på borden här hemma...)

http://www.sofielundilerdala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards