Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Stackars BollnäsTrollet

Av Annica - 5 mars 2010 19:17

Ja igår var det synd om Bollnäsa...hon åkte in i duschen, det är nog faktiskt det värsta hon vet, hon finner det i sej men hennes blick skvallrar om att det ÄR en fruktansvärd förnedring, det är faktiskt så att jag får jätte dåligt samvete när jag ser hur hon ser ut. Alldeles tom i blicken...nästan så det känns som att jag misshandlar henne. Och efteråt så är jag inte mycket värd..det tar en låååång stund innan hon tycker om mej igen....men denna gången var det tvunget...fyyy så hon luktade, efter löp och det att hon inte sitter still när hon kissar så luktade hon faktiskt pissoar   så förlåt Bollnäsa..nu ska det dröja ett tag innan nästa dusch  Jag har köpt ett schampo o balsam som var helt suveränt...K9, inte en enda tova blev det efter föningen, förra gången jag duschade henne hade jag ett helvete med alla tovor som blev trots att jag hade balsam även då, så det här rekomenderar jag verkligen! Ska ta Älsa nån dag också...vad glad hon ska bli  

I morgon ska vi till Borlänge med BollnäsTrollet på leonbergerträff..ska bli kul, Älsa får vara hemma hos moster o Pelle hon  

Älsa var inte på foto humör denna dag..hördes hur hon suckade  

Men Bollnäsa ville vara med på bild

bläää sa Älsa

Bollnäsa är snygg med röd bakgrund

Pälsa har en enorm päls nu

ja min päls försvann i duschen säger Bollnäsa..vad glad han som rensar avloppet ska bli  

Älsa vilar lite

pigga glada brudar..

båda vill ha kvisten


och som vanligt vinner..

det envisa BollnäsTrollet

                                   

 
 
Wille

Wille

5 mars 2010 19:56

Håller absolut med, dte är inte roligt att bada ! Spelar ingen roll att man måste, det är inte roligt. Jag försöker och försöker ta mig ut från badrummet, men lyckas inte, alltså vägrar jag gå in i det. Dessvärre har jag storleken emot mig i det fallet, husse bara "lyfter upp" mig och bär in mig i badrummet. Inte snällt, inte snällt alls. Hoppas nu att ni får en skön och lugn fredag. Här nere tror jag att snön håller på att frysa ihop, den är så hård och otäck !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 mars 2010 19:56

Ja här hotar dom också med duschen. Men vi har hört att det kommer att fröja tills vi flyttar till det nya huset. Hoppas dom glömt det tills dess. Ha en bra kväll och helg. Nospussar från killarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

5 mars 2010 20:26

Hihi, Zelda åkte i duschen idag hon åxå! Inte favoriten precis, men exakt som Bollnäs så finner hon sig i det.
Jamen herreguuud vilken päls! Så vackert! Är det för att du klipper ner henne som hon får sån fantastisk päls?
Kul att åka på Leonbergerträff!=)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

6 mars 2010 00:20

Jag måste ju vara lite knäpp, för jag går in i duschen själv och sätter mig :-)
Kulan säger att ni har så underbara pälsar båda två så det bara kliar i fingrarna att få klappa om er. Undrar om det shampot er matte köpt skulle funka på lagottotovor oxå tro ?? Det blir till att testa...

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

6 mars 2010 08:29

Stackars Bollnäsa! Jag tycker inte heller om att duscha. Jag går också när jag kissar. Trodde jag var den enda. Eftersom jag har stora byxor måste matte duscha av mig med jämna mellanrum. Älsa har blivit ett riktigt pälsmonster. Jättestilig är hon. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

6 mars 2010 11:01

Hihi, vad fin hon blev Ästher nyduschad, även om han har lite mindre päls. Atlas gillar inte kloklippning men lägger sig ändå snällt på sidan och drar en djup suck. Dom är ju för snälla med tanke på att man inte skulle ha en chans till varken hårvård eller kloklipp om de inte var så medgörliga :) Hoppas ni får en skön helg med sooool!

http://www.atlas.blogg.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

6 mars 2010 13:22

Kan se Bollnäs framför mig med sina ögon som lyser av förnedrande, ha ha ha. Herman går faktiskt själv in i duschen. Men när det vankas kloklippning och rakning under tassarna lägger han sig under databordet (hans favvo plats) som om det skulle kunna rädda honom från det hela. Han vet att han inte kommer undan, men ett försök i alla fall.
Idag skall vi ha ett försenat kalas för Herman då kompisarna Plexus och Ramses kommer. Tårta blir det så klart till hundarna.
En fortsatt trevlig helg.

http://www.petrini.be

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

6 mars 2010 16:44

Tjingeling Tjejer!!
Vad roligt att ni tittade in på min blogg. Det e så jädrans kul med nya vänner. Speciellt snygga tjejer. Jag har ju två hemma men dom e antingen skitglada eller skitsura, jag önskar att dom kunde vara lite mitt i mellan. Nu säger jag trevlig helg på er så hörs vi igen!!!!

http://colliepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards