Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Halv åtta hos mej=)

Av Annica - 16 mars 2010 06:05

Tänkte tanken igår när jag såg på programmet, tänk om jag skulle vara med där och laga mat tillsammans med icke hundägare  , ...hundhår i smöret, hundhår mellan tänderna..ja men det är bra för då behövs ingen tandtråd, oj vänta så ska jag fiska upp hundhåret i ditt vinglas med mitt finger, oj där åkte det i golvet..en mycket glad hundsvans "råkade" vifta ner det..., ja ta med er inne skor för annars får ni vara blöta om fötterna för BollnäsTrollet dricker "lite" slabbigt och släpper ut 5 dl när hon går från vattenskålen, ja det knastrar lite när man har skorna på inne...det är lite grusigt nu när det börjat tina ute på vägarna, oj akta så du inte ramlar baklänges för det ligger en hund bakom dej, vad den sirliga dekorationen är som ligger uppe på maten är för nåt? Det är ingen dekoration det ÄR hundhår....så titeln på blogginlägget ska ju vara.. "INTE halv åtta hos mej" Tack!!  

wihooo äntligen i skogen



hmm...det luktar gott..

tror jag ska ta med den här..

perfekt att rensa tänderna med

men den sitter ju fast!!

ta mej då skriker Bollnäsa

hihihi..du kan inte ta mej

äsch jag struntar väl i ett BollnäsTroll

hihihi jag ÄR snabbast

vart ska ni?

jag stannar hos dej matte



Älsa rullar sej i snön


men kom nu då


aaaaaaa.....

suck......

ge hit godisen..ser du mina slemmisar i mungipan?

hihi..

sniff sniff...


Bollnäsa har snökanten som pall åt rumpan

sitter så fint så

Humle o Dumle  


nej nu sticker jag hem till husse

jag väntar på matte jag

                    

                                                  
                     

 
 
Ville

Ville

16 mars 2010 09:52

Hahahahaah men vad sägs om Stjärkockarna med hundar istället...alltså en matte och en hund. Jag kan ju iaf laga morötter!!
Underbara bilder på underbara brudar... Tack för det !!
Nospussar

http://marno.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

16 mars 2010 10:47

Hahahaha! Tack för skrattet! Jag döööör! Jooo, det skulle bli ett sååå kul program!
Åh, vad fint hon sitter på snökanten=) godingen. Fina bilder som vanligt!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 mars 2010 12:17

Ja det skulle vara ett program vi skulle titta på iallafall. Låter precis som hemma hos oss, hundhår och sand. Verkar inte spela så stor roll hur många gånger dammsugaren kommer fram per vecka. Men det får man faktiskt köpa om man har 2 godingar som oss. Och det är ingen som klagat hitills. Fast vi kanske inte har lyckats sätta hundhår i glasen än:-) Bollnäsa verkar vara som ett tok som vanligt, mycket fina kort. Ha en bra dag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

16 mars 2010 13:47

Ha ha ha...... Ja du inte halvåtta hos mig heller =)

Hur står det till med förkylningen har du smittat Mr James????

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

16 mars 2010 18:33

Hahaha härliga bilder som vanligt!!
Här har vi krångel med uppkopplingen så det blir nog ingen uppdatering på ett bra tag!!

 
Ingen bild

Lena Backman

16 mars 2010 19:13

Skulle nog bli ett mycket underhållande program...och vi är nog många som skulle känna igen oss hehe...

 
Edith

Edith

16 mars 2010 19:38

Åh vilka fina bilder ... ni är supergulliga! Och tjusiga tänder också. Nej det där programmet får vi nog skippa. Det är inte alla som uppskattar hundhår i maten, fast i vår familj är vi ju ganska vana ... hihi hi. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Nanna

Nanna

16 mars 2010 23:47

tack du förznylda trogne TISAGS tuffa!!
Men vettu..här kan de bli halv åtta med en hel hög med en hel flock dogs men inge hundhår!!Jo jag vet att det är orättvist-men såna är vi!!Inge kamma, inge lossa bara burr å sen raka din krake.Visserligen detta med grus mellan tårna får man allt stå ut med ibland.En annan positiv sak...vi kan karda saker av våra hundpälsar-sjukt..jo lite!!Haha!Kram N med flänko som gillar Ästhers rumpa...bootycall??

http://la-sirenitas.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

17 mars 2010 01:41

Hi hi, ja vi har ju inte så mycket hundhår för Elliot fäller ju inte, men vi har välsandat inne så det är ingen som behöver halka . Jättefina bilder som vanligt på dina underbara hundar.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

17 mars 2010 15:13

Ja, hundhår i smörpaketen är mer regel än undantag.
Vi hade som sagt en hel hög med hundhår under soffan och en återfunnen IKEAmus. Vet inte vad Leo tänkte på med min sandal men han kände sig väl trygg att ha en kompis till frukost.
Alla som hälsar på oss andra tredje eller 156:e gången ställer upp sina skor på hyllor och bänkar så att de säkert har några att åka hem i. Jag föreslår som du att de ska behålla dem på.
Förstagången besökare tar av sig sina skor och ställer dem på golvet med resultat att man får springa runt och leta skor överallt vid hemgång. Men som sagt nästa besök behålls skorna på eller ställs som sagt på ett tryggt ställe.

http://www.sofielundilerdala.se

 
carina jonsson

carina jonsson

17 mars 2010 19:02

Vadå halv åtta hos mig ? Du,jag,Mia samt Kristin kan ju ha ett eget *hahaha....ALLA vi är vana vid hundhår ÖVERALLT i huset !! Vilka härliga kort på hundarna i solsken *ler.Hoppas du kryat på dig och känner dig bättre.Ha det gott / kramar om Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

Mia

17 mars 2010 19:05

Hm.. Jag kan ta programmet, för här finns det inget hundhår ... Eller är det så att man är så van????
Fantastiska kort som vanligt!! Skickar du nåra till Leonberger nytt? Med den kvaliten så borde ju alla andra kort försvinna!

 
Wille

Wille

18 mars 2010 00:14

Men vadå klagra er matte på hundhår, varför då. Det är väl sån't som hör till, eller hur tjejer ? Vadå halvåtta, jag tycker vi kan väl träffas allihopa med hundar halv åtta en kväll, det vore ngt det.Titta bara på de kommentarer du fått här, det skulle bli - låt mig se nu.........ja minst 22 hundar tror jag det blir - hos er då. Det låter väl bra ? Kul skulle vi ha vi hundar i alla fall.
ha dte gott tjejer. Tittar nog in en sväng imorgon också.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

18 mars 2010 02:48

Hej
Åh vad roligt att du tycker om mina foto. Hi hi jag har oxå en Nikon D90 Älskar oxå denna kamera
Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards