Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Torp dag

Av Annica - 3 juni 2010 11:06

Igår var vi i torpet hela dagen jag o vovvorna, vi sov över från tisdagen och Kenneth fick minsann åka o jobba han medans vi stannade kvar. Vi gick så klart ut i skogen och till vovornas glädje så fanns det massor av stinkande diken att bada i och bäverns bäck o damm fick påhälsning också. Kan ju säga att Älsas päls kommer att ryka vilken dag som helst, värme o vatten = prickar som om dom inte upptäcks i tid blir eksem, och med denna päls hon har så är det inte lätt att hitta dessa prickar i tid, måste ju bero på kastreringen att hon fick denna enorma päls, men jag har alltid hört att dom kan få dålig päls när man kastrerar dom...men Älsas blev ju fin.Sen har hon börjat "läcka" lite...ska prata med veterinären för det ska finnas nån medicin att ge dom, det är ju inte helt ovanligt med inkontinens när man kastrerat. Tror nog hon uppskattar om hon klipps ner också, hon "klagar" på värmen inne på nätterna också så det blir skönt för henne, Bollnäsa har ju ingen päls kvar för hon har tappat all sin, hon har aldrig fällt ur så mycket som hon gjort nu..hahaha hon ser ut som ett naken lejon! Så hon klarar sej denna gång från klippning..hahaha jag tittade på kort från när jag klippte henne förut och jösses så skojig hon såg ut, men hon njöt av att vara korthårig iaf!

Idag ska vi få främmande, ska bli spännande  jag återkommer!

lite konstig vinkel hon blev fotad ifrån..hon ser lite mysko ut..stor fram o liten bak

och tungan som vanligt utanför munnen

Älsa njuter

undrar om bävern uppskattar främmande i sin damm?

hihihi..Älsa är lite fnissig

vattnet o pälsen har samma färg

sen ska vattnet gnuggas ur pälsen..

då blir Älsa sååå fin

kollar vart BollnäsTrollet tog vägen

hon är ute på en flygtur


grejsar med tungan igen...

o igen

ute på hygget finns många sköna traktor spår..

kan säga att det är tur att det inte är lukt datorer vi har för dom luktar inte choklad precis

hahaha..dom är såå fina

man ska väl inte fota nån som kissar men vill bara visa vilka olika stilar man kan ha..vissa sitter o vissa..

står o kissar  

åå....

suck...fågeljakt

Älsa badar vidare



sniff sniff

  


  

                                      

  

                       

  

 
 
Ingen bild

mia

3 juni 2010 11:36

Urk!!! Jag har tydligen luktdator! För det måste ju vara dina dikesbilder som luktar o inte mina rena hundar =)=)
Det finns medicin för läckande damer, det sa han till mig ifall Lejja skulle bli en läckande dam.
Må så gott

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 juni 2010 11:40

Ja tänk om man fick som du ta bort pälsen. Men våran Husse har sagt NEJ. Nu har han kommit på att vi skulle kunna följa med honom till Borlänge nästa vecka. En nätt tripp på 86 mil enkel väg. Han tyckte att vi skulle få träffa på er. Men vi vet inte hur det blir med den saken. Orkar nog inte åka bil så länge. Men man vet ju aldrig. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

3 juni 2010 14:21

Åh,jag ääälskar badbrude-bilder! Ni är så läckra i diken och dy. Puss på er!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kristin & Harras

3 juni 2010 19:49

Hihi inte har hon tid att slå ner röva för att kissa den damen!!!
Så härliga dom är!!

 
Edith

Edith

3 juni 2010 20:49

Ni verkar ha haft en jättehärlig dag i torpet. Mattes gamla hundar kastrerades bägge på äldre dar. Efter detta fick dom ENORMA pälsar. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

4 juni 2010 02:07

Ja säger bara en sak...Vilka härliga underbara bilder och hundar :-)
Kulan och Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

4 juni 2010 06:38

Det börjar bli läge att raka Atlas också, men bara framtill det brukar räcka på honom. Tråkigt att man ska behöva hålla på så, tur man inte ställer ut längre ;) Måste bli väldigt skönt för dem att slippa den tjocka pälsen.
Trevlig helg!

http://www.atlas.blogg.se

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

4 juni 2010 15:14

När jag ser dom här bilderna känner jag mig helt klart nöjd med köpet utav en nakenfis ;D Bara att slänga i handfatet ;) Iofs skulle han aldrig i denna världen kunna tänka sig att skita ner sig ;D

Ha en superduper bra helg!

Kram

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

6 juni 2010 09:30

Jag vill va med i ert skitdike. Jag älskar dynga. Här e det soligt och torrt och kärret har dragit sig tillbaka. Jag får väl njuta av stranden med en massa sand som fastnar i pälsen för att senare hamna i mattes säng.
Sandiga kramar till två underbara skitgrisar!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

6 juni 2010 16:44

Hihi vattnet de badar i ser riktigt hundskönt ut!

http://www.sweetolga.blogg.se

 
carina jonsson

carina jonsson

6 juni 2010 20:03

TAR mig tid att kika in till dig.Härliga bilder som vanligt :) Skit diken känner jag igen,Myra gillar dom också.Kram Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards