Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

I Skrubben

Av Annica - 2 december 2010 15:30

Har en skrubb som jag förvarar hundmat i, som tur är har jag det i en stängd tunna, sen har jag en massa annat skräp bla sånt som ska till återvinningen...Här om dagen så öppnade jag dörren till skrubben och precis då så är fru mus på väg uppför väggen och hon blir lika rädd som mej hon skriker dock inte...men hon gör en baklänges saltomortal ner på golvet i skrubben och försvinner...men JAG skrek för jag blev såå rädd för den oväntade rörelsen...hundarna stod nästan i givakt bredvid mej och undrade vad i herrans namn som stod på  ja och då skulle jag väl naturligtvis ha satt in en fälla...meeen jag tycker det är såå läbbigt att ta reda på döda möss jag kastar iof sej fälla o allt.. så jag vet inte men jag hade en förhoppning om att jag skrämt fru mus så hon flyttat ut! Jaaa jag vet att det var önske tänkande....jag la mej på soffan på eftm för jag höll på att frysa ihjäl efter hundpromenaden....då hör jag hur det prasslar...MYCKET från skrubben...suck.....jag går o öppnar dörren....det fortsätter att prassla?? Fru mus brukar bli tyst direkt hon hör mej men inte nu?! Kanske hon blev döv när jag skrek tidigare så hon inte hör mej, hm.....i ica kassen med skräp kommer prasslet ifrån...jag rycker tag i den och ställer den på altan...börjar plocka ur skräpet..DÅ stirrar 4 par ögon stint på mej  aha det är både Herr o fru mus som flyttat in, jag fotar dom innan dom tar sej ur kassen och försvinner iväg i en väldans fart...kändes som att jamen nu kommer dom nog inte tillbaka.....jo tjena.....har nyss hört hur det lät från skrubben....orkar inte ens öppna dörren o titta...eller jag vill inte...tänk om det är ALLA barnen som blivit föräldralösa och kräver att jag ska mata dom nu  

hallååå är det nån där??

nej men titta..sicken söting...ser ni?

här syns herr o fru om ni tittar noga

meeen nuu ser ni  visst är "den" söt? Ja jag vill ju inte ha dom inne men söt är den...visst är det väl en mus? Lite skojigt att den sitter på den tomma kattmatspåsen             

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

2 december 2010 16:44

Ååååh, dom var ju jätte söta =) Man vill ju inte ha dem inne men jag skulle inte kunna göra illa dem. Sätta fälla och ta reda på det sen kan nån annan göra :)

http://www.atlas.blogg.se

 
Tini

Tini

2 december 2010 17:08

Heej!
Ja visst var det kallt i morses vi hade också dryga -20 helt galet...:p Blir ju inte ens varm när man är ute och går och då är det riktigt kallt för min del..
Vilka sööta gäster du fått,det känns väldigt bekant för oss här också,i veckan ropa jocke på mig och sa vi hade en gäst i våran soffa uppe,hmm inte lika trevligt vill jag lova..:p haha
Men nu så har vi satt in lite en buske och se fall det hjälper..
Vad det gäller hundarna: Skillnaden jag ser mellan Landseern och Njuffen är ju att i Ambra är det mkt mer goo och fart i medans Ingo är den lugna och inte alls så aktiv.Och där har vi väl den största skillnaden.Men Ingo är verkligen helt underbar och ett bättre psyke än honom har jag aldrig träffat på,och nuffen har ju ett väldigt mjukt sätt och är super trevliga likaså som landseern,Så jag e helt totalt fast i mina hundar och vill lätt ha en av varje till.Men sen har vi ju det med själva pälsvården och den är ju stoor hos nuffen,mkt att kamma,klippa,borsta flera gånger i veckan.Om man vill hålla de i hyfsat bra stil iaf :-)
Men lätt sagt är nog den största skillnaden mellan landseern och newfoundlanden just den aktiva biten,nuffen är betydligt lugnare.Men han är jätte trevlig och kul att jobba ihop med och älskar när man tränar lydnad och går promenader och drar barnen i pulka:-)

http://www.nuffelands.se

 
Rudi

Rudi

2 december 2010 20:51

Oh ja, såna där små monster har vi i skåpet under diskbänken. Massor! Dom är ganska jobbiga tycker matten och hussen som ibland hålls vakna av att de rumsterar om. Själv struntar jag alldeles i dom!Och Alf vill bara fånga utomhus.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 december 2010 08:20

Usch, fy och blä för när det är så kallt :( -20 grader är alldeles för mycke tycker jag :(

Just nu så har vi "bara" -7 grader ute och det kändes verkligen alldeles lagom :)

Jo visst är mössen söta :) Men som sagt så länge dom inte är inne ;)

Ha en bra helg du också. Själv jobbar jag hela helgen, inte så kul :( Eller det är väll inte kul när än man jobbar ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
AnneSofie

AnneSofie

3 december 2010 14:23

Det var ju inga små möss du fått besök av precis. Men det är klart - lever man frodigt på kattmat så växer man...
Fast hur snabb är du med kameran då!?

Precis som Bollnäsa stod vid fågelbordet stod rådjuret här hemma.
Alla ska ha sin beskärda del av maten som bjuds. Dela lika det är livets melodi.

Ha en trevlig helg!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Anneli

Anneli

3 december 2010 18:43

Vad trodde du...att de kanske skulle springa in till GRANNEN????? Inte nog med de...fota de små läskiga också..haha! Du är bra rolig:-)

http://www.la-sirenitas.se

 
Ingen bild

umeå

4 december 2010 01:29

OKEJ! nu var det ju så att jag/vi ställer upp på att vara hund och kattvakt MEN någon mus vakt har jag då rakt inte sagt ja till ;)
haha!

 
Nanna

Nanna

5 december 2010 08:29

Haha..fröken paparazzi alltid med kameran runt halsen..eller?Jag har en liten kompis i pannrummet..men den får va, har inte hjärta att mörda den lilla.Jadu..hur går det med musbäbisarna då?För den delen så trodde jag att katten skulle hålla musrent?Ja då slutar jag fundera på misse då..hade kunnat tänka mig en allergivänlig kirre annars, cornish rex ser nästan ut som en perro med sin vågiga päls:)

http://www.la-sirenitas.se

 
Matilda

Matilda

5 december 2010 09:29

Hua mig. Välkommen till vår värld. Visst att de kan se mild aoch charmerande ut MEN de kan vara det hos någon annan. Vi har tagit 6 stycken nu och det lär väl bli fler. Vi har på allvar nu börjat överväga att skaffa katt :-)

http://www.aquaseers.se

 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

5 december 2010 22:08

De är jättesöta mössen, men man vill ju inte gärna ha dem inne, jag är jättetacksam att grannens katter håller rent härikring...

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

9 december 2010 09:30

Hade ett (eller tre) musmoment i går. Men jag var inte så snabb med kameran och förmodligen har "mina" möss tinitus!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 december 2010 09:25

Ja här går det kalla kårar efter ryggen, Bamse och Valle skulle säkert uppskatta att hitta sådana, bara jag slipper dom. Ha en bra helg:)

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Värmland

Värmland

10 december 2010 13:43

Men huuur har jag kunnat missa detta inlägg!?? Jaja, nu såg jag det och skrattade gott! Haha så förskräckta hundar och mus måste varit när du drog på ditt djungelvrål! :O ;)
Häftigt att du fått med fru mus på bild! En riktig liten söting var hon :)

http://vattenhunden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards