Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Ledsen, arg=(

Av Annica - 7 maj 2009 19:07

Har varit till Veterinären och röntgat Älsa nu! Ja tyvärr så har hon spondylos på 2 kotor och begynnande på flera....ville spy när plåten var färdig för jag såg ju direkt.....jag pekade till o med före veterinären och sa spondylos och han kunde ju bara hålla med=(

Jag köper INTE att hundar i 4 årsåldern ska få denna skiten!!!!!!!!!!! Vart fn är vi på väg med Landseeraveln? Och sen komma och säga att dom BEHÖVER inte få problem av det, nä men än sen då! Det kan ju inte vara normalt iallafall! Vet inte om jag ska grina eller skrika!?! Nu ska jag sätta in rimadyl ett tag få se om hon slutar pipa/skrika till i vissa lägen! Om det är inflammationen som spökar när helvetet växer!

mitt goa snälla pälstroll var såååå snäll hos vet, behövde inte ens sövas!



 
 
Sigge

Sigge

7 maj 2009 19:44

Men vad tråkigt!!!!!!
Inte för att jag vet vad det är men att det innebär bekymmer förstår jag

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

7 maj 2009 20:06

Vet inte men jag tror jag måste nypa mig i armen för att fatta detta =((((((((((((
Hur är det möjligt? Spondylos är INTE normalt!
Fy fan hur det måste kännas för dig med två landseer med denna skit.
Ge Älsa pälsa kramar från oss!

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Lillan

Lillan

7 maj 2009 20:12

Troode inte mina ögon när jag läste sms:et. Goa lilla Älsa päls...
Något MÅSTE vara grymt fel när när så många får denna skiten OCH de HAR ju uppenbart ont av det!!!!
KRAAAAAAAM!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Therese & Atlas

7 maj 2009 20:28

Jag vet inte vad jag ska säga, jag vet ju hur det känns :( Visst kan en del hundar leva ett bra och långt liv med spondylos, men man vet ju att dom har det och man blir mer försiktig och jag kan inte göra det jag vill med Atlas. Nu har ju han iof mer fel än ryggen men iaf.
Jag tror att detta är så mycket vanligare än vad man trott och det krävs nog rejäla åtgärder om detta ska kunna stoppas, frågan är ju bara vem som tänker ta tag i det???
Pussa Älsa gumman från oss vi tänker på er!

 
Ingen bild

Nanna

7 maj 2009 20:37

Vad ledsen jag blir för eran skull.Vet inte hur utbrett detta är hos eran ras-men det känns jobbigt att läsa,och hur maktlös ni måste känna er..Ni har väl haft tillräckligt med motgångar med era älskade hundar.Stor varm kram till er!Nanna

 
Anette med flock

Anette med flock

7 maj 2009 20:44

Annica jag vet inte vad jag ska säga...jag är bara så ledsen för er och Älsa pälsas skull hoppas att det är i ett tidigt skede så att det kan lindras...måste läsa in mig på dett akn ju för lite om vad det är...ta hand om er och pussa Älsa pälsa från oss
Massor av kramar från oss

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

Kusin

7 maj 2009 21:17

Usch nej va tråkigt och ofattbart.=( Blir ju alldeles lessen. Krama om Älsagumman från mig!

 
Stella m matte Lotta

Stella m matte Lotta

7 maj 2009 21:41

Vi blir så ledsna när vi läser detta, en väldigt stor kram från oss i Borås!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Maaria

Maaria

7 maj 2009 21:53

Ånej inte Älsa oxå=( och jag vet inte va jag ska säga...Är så ledsen för er och Älsa skull.Hoppas att hon slippa ha ont framöver..
Strykekramar till er å Älsa från oss

http://www.landseer.se

 
Lena Backman

Lena Backman

7 maj 2009 22:05

Har läst detta flera gånger nu. Blir kall och får hjärtklappning. Jag mår illa på riktigt och tror att jag måste kräkas. Fy fasiken säger jag. Det måste vara fel för det kan inte vara sant. Inte en till.

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ville och Marie

Ville och Marie

8 maj 2009 11:44

Oj Oj Oj ..Nu blev vi ledsna och vet inte vad vi ska säga. Jag skickar iaf tusen av mina nospussar till er alla i familjen ....och en uppmuntrande svansviftning till Älsa.

http://marno.bloggagratis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

8 maj 2009 21:53

Tröstkramar från oss alla här, så skittrist...
Hoppas medicinen hjälper lite dock...
Kraaaaaam

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

9 maj 2009 15:19

Vet inte vad jag ska skriva... tycker att det är sorgligt. Man blir ledsen och arg! Inte bara att du ska drabbas igen utan som du själv skriver. Vad är det som händer i landseervärlden?? Jag hade ju innan bestämt att jag inga fler landseerer skulle ha och detta gör ju inte att jag kommer att ändra mitt beslut.
Fy fan vad jag tycker synd om er! Förstår att du är ledsen och arg. Men jag tror att om någon kan så kan du ta hand om lilla Älsa pälsa på bästa sätt. Jag ska hålla tummarna för att medicinen kommer att göra nytta för henne. Tänker på er!

Många helande kramar till dig och pussar till Älsa!

http://www.horby.nu/ahlman

 
lOTTA

lOTTA

9 maj 2009 20:31

ååånej, vad ledsen jag blir!!Många kramar sänder vi er...hoppas att det kommer att gå bra i många år framöver iallafall...fyy, det är för jäkligt tycker jag detta...

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sherry

9 maj 2009 20:40

Men rent ut - fy f-n inte hos dig oxå. Vet inte vad jag ska säga. Själv har jag ju inte haft några problem - ännu, men det suger. Vi i landseervärlden måste ta vårt ansvar snart och försöka få klarhet i vad som sker. Vi måste ta krafttag och göra nåt. Matte är sååå ledsen ska du veta..... Nospussar i överflöd och hoppas din matte kan få bukt på besvären en aning.....kram

 
Ingen bild

Bittan

10 maj 2009 07:11

Jag tycker så synd om er. Inte Älsa också!
Detta känns för gävla tråkigt. Håller alla tummar som finns att Älsa "bara" blir stel och slipper smärtan. Kramar!

 
Frippe & Cash med matte

Frippe & Cash med matte

10 maj 2009 12:01

Vad är det för något?? Har inte hör det ordet förut.
Tycker synd om er!!!
Börjar på att piggna till lite men jag hoppas inte för mycket för det är nog någon liten j***l som drar undan mattan snart. Ja, ni vet ju också hur det är!!
STORA OCH MÅNGA KRAMAR FRÅN OSS!!!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

10 maj 2009 12:45

Uche vad hemskt, hoppas att medicinen kan hjälpa lite. Tycker det är många man hör råkar ut för spondylos. :-(
Många kramar till er i alla fall. Man vet ju inte vad man ska säga. KRAM och ta hand om er.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie & Maja

10 maj 2009 19:11

Åh, vad jag lider med er. Saknar ord. Hoppas verkligen att medicinen fungerar på Älsa. Stora kramar från oss

 
Ingen bild

Carina & Karisma

11 maj 2009 07:37

Men fy vad ledsen jag blir för er och Älsas skull! Det finns inga ord som räcker för detta elände. Jag skickar styrkekramar och tänker på er. Tack för pratstunden i onsdags förresten!
Carina

 
carina jonsson

carina jonsson

11 maj 2009 20:53

Men vad läser jag.....Är det dåligt ställt med Älsa ? På andras inlägg och om jag förstår rätt så har du haft en hund tidigare med samma fel ? Jag vet hur det känns att ha sjuk hund,har själv haft 2 tidigare med Epilepsi....vilket jag aldrig kunnat tro !! Att jag skulle få 2 hundar efter varandra med EP.Lämnar kramar till er i familjen från mig och Myra / Kramar om

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

Malin, Björn och Boman

12 maj 2009 07:50

Stackars Älsa gumman! :(
Hoppas hon tål rimadylen och att hon snart blir bättre. KRAM till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards