Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Sankta Luciaaaaa

Av Annica - 13 december 2010 17:58

Ja idag är det Lucia dagen, ja den är väl snart slut. Idag är det 5 år sen min pappa dog...himmel o pannkaka vad tiden går fort, ja tiden går fort men minnena består, men oj vad bra det lät då  

Har haft en låååååång stund med att reda ut tovor på båda vovvorna, Ästher BollnäsTroll får lätt såna där små små microsmå rosett tovor...ja dom ser ut som rosetter, OCH hon hatar allt vad pälsvård heter, men jag stängde med ett kompostgaller in till vardagsrummet så tillslut insåg hon nog att ja om jag håller f*n på mej är jag snart färdig. Sen tog jag Märta Maräng...jaaa jag har döpt Älsa pälsa till det....hon är såååå seeeeg......men hon kan dock murra o små nypa mej när borsten o kammen åker fram....jaa hon hatar också pälsvård  sen lyckades Märta Maräng backa in med röven i kompostgallret så det åkte i golvet med en smäll....Märta Maräng blinkade inte ens men BollnäsTrollet trodde nog att världens undergång var nära...typ armageddon, hon skulle ut på en gång, sen när jag ropade på henne så kom hon inte???? Jag ropa o ropa, hon kommer på en gång annars...satte på mej skor o jacka o gick ut...då ser jag henne sittandes under kork eken(syrenen)...jag frågade men varför sitter du här??? Då flög hon upp jätteglad...men in skulle hon inte...fick hämta skinka o muta in henne....det var kompostgallrets fel...ja det var ju Märta Marängs fel egentligen  


mys i torp sängen...tur inte Sofia med fam ska bo där nu till helgen  

jaa detta Troll...jag har smort in hennes tassar om ni undrar...

jamen sa Kenneth du har ju smort in tassarna!!!

mm jag har ju det...varför gör hon så där för då undrade han? Jag VET INTE sa jag....  

Kallt o fint

"Märta Maräng"  


"naaatten går tuuunga fjät" Sigge blev sur för han ville inte vara tomte utan hellre pepparkaksgubbe o jag hade ingen sån dräkt så han vägrade vara med o Kenneth ville inte vara stjärngosse så Luciatåget blev en aning kort i år                         

 
 
Rudi

Rudi

13 december 2010 19:25

Snyggaste Lucian och tärnan hittills i år! Märta Maräng...vad är det för påhitt? Nu får du hämnas , Märta...ooops, jag menar Älsa;)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Värmland

Värmland

13 december 2010 21:54

Men åh vad jag gillade namnet Märta Maräng! Så gulligt! Hahahaha, ville inte Kenneth vara med??? Konstigt:))))))))))

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

14 december 2010 01:20

Kulan ligger på golvet och vrider sig i kramper... av skratt alltså. Alltid lika roligt att titta in här. Märta Maräng... så himla bra :-)
Och vilka lucior, tänk vilket lussetåg vi kunde haft om vi träffats och så Rudi som tomte... världen hade aldrig skådat nåt liknande, jag lovar!!!
Elliot Upphärads Lucia

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
carina jonsson

carina jonsson

14 december 2010 16:33

Underbara bilder som vanligt när man tittar in hos dig,tack för att du bjussar på dom !!! Musen var riktigt söt:) Önskar er en trevlig helg när ni ska iväg.Sköt om dig / kram från Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Värmland igen=)

Värmland igen=)

14 december 2010 21:49

Nä, det hinner inte bli klumpar på Ninja ;) Jorå lite blir det men inget som hon verkar störas av=)
Men stackars dina då de har det värre än mina eftersom ingen av mina krampar, än iaf:( Inte lätt för dem med denna kyla:( Köpa skoterkängor till dem kanske?:P

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Stella o Doris

Stella o Doris

14 december 2010 22:12

Jösses människa var får du allt ifrån, MärtaMaräng var det bästa vi hört!!
Snyggt om än lite litet Luciatåg, hussen kunde väl gott ställt upp :-)

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

14 december 2010 23:10

Men gudars vilket vackert luciatåg, kanske en aning kort men ändå tillräckligt långt på nå vis ;) Dåligt att inte Kenneth ställde upp!
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 december 2010 08:41

Ja det där med pälsvård är nog inte alltid så kul :( I alla fall inte på hunden om den blivit tovig.
Ser ju bara nu när Spike är här att man får borsta lite. Fast mindre än jag trodde faktiskt. Men som med allt så går det ju lättare om man håller efter det hela tiden.

Vilka söta lucior du haft hemma hos dig då :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Christel och Herman

15 december 2010 12:04

Hallå. Ber SÅ mycket om ursäkt att jag inte svarat innan. Nä, det blir ingen uppdatering på hemsidan mer, eller ja, i alla fall inte nu. Har nog tröttnat lite på att blogga. Här är det annars bara bra och alla hundarna mår prima. Men vad söt lucian och tärnan var hos er, super söta.
Ha det så gott.
Kram Christel med compani

 
Sigge

Sigge

16 december 2010 09:23

Hälsa eran matte att hon har mejl från min på FB.
Salvan går iväg med posten idag så med tur har ni hjälpen mot snöklumparna imorgon.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

18 december 2010 15:30

Min Edith gillar inte heller när kam och borste kommer fram. Det gör ooont när tovor ska redas ut, säger colliefröken. Men hon är supersnäll och finner sig i det. Hilda däremot ääälskar när hundborsten kommer fram.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Madeleine

Madeleine

19 december 2010 22:00

Finaste Lussetåget ever!

http://astasdagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards