Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Ett inlägg från djuren

Av Annica - 22 december 2010 09:48

Vi var ju i Sthlm helgen som var, det inlägget kommer nån annan dag...nu blir det ett inlägg från Märta Maräng,BollnäsTrollet o sist o minst o tjockast Sigge...

"spökskrivare" är Lars "Boden" Stenlund tillika Sofias sambo o pappa till Jack  


Märta Maräng:

Fredag: Dumma matte som for ... men det gick över på 3 sekunder, vet du vad matte?! Jag har en bäbis nu! jag måste hålla koll så dom kramas med lille Jack sen måste jag vara med då dom byter blöja så det är rätt, sen måste jag kolla & nosa på lille Jack då han hickar rapar eller gör ifrån sig nån form av ljud, kort & gott Jack är min bäbis han är så fin ååååååh jag vill ha han!
Men ibland.. men det har bara hänt en gång så fick Fia & Lars säga till mig att jag var föööör närgången.. men hallå ni människor får juh snosa & mysa och vara närgången med han varför får inte jag då????!!

Lördag: Åh min bäbis Jack är så fiiiin jag följer med överallt för att jag måste hålla koll så dom gör rätt! Jag vill knappt gå ut och kissa :) och jag har varit jättetrött idag med men jag måste hålla koll haha!   jag har fått godis och fått vara ute & busa med syster lite men det är så mycket snö ute så jag busade bara en liten stund ca: 3 minuter!

Söndag: Farbror Lars har skottat snö & busat lite med oss så vi är alldelens trötta idag! Men snart kommer du hem matte guuuud vad jag saknar dig kände på mig att det var idag för dom har packat i sina väskor & så idag!

jag ÄLSKAR bäbisar  

  

Bollnäsa:

Fredag: matte du ÄR jättedum bara lämna mig sådär, jag måste sura nu en hiiiiimla massa.. den där killen Lars har "tvingat" i mig medicin(cosequin) jag spotta minsann ut det men han kom efter & gav sig inte förräns jag åt upp det .. men han har inte skällt på mig han förklarade snällt att jag måste ha medicinen men vet du vad?? han försökte ge mig en hundgodis sen som att allt var bra men jag spottade ut den till syster älsa   
vi har iallafall fått vara ute & busat i snön och det var kul men syster Älsa & Sigge gillade att vara inne mest men inte jag snö är skitkul! :)

Lördag: Jag har varit en jojo ..jag älskar att retas med farbror Lars.. balkongdörren har varit som en svängdörr hihi men syster har bara velat vara inne och kolla på bäbisen
men jag jagade brorsan Sigge då han blev utsläppt så snön bara yrde    

Söndag: Idag busade farbror Lars med oss så vi blev alldelens trötta & la oss & sov. Idag så har "moster" & "mormor" Ruth kommit & hälsat på och tagit sig en kaffekopp vi blev jätteavis för "mormor" Ruth jollrade & skrattade åt Jack en massa så vi var tvungen att visa att vi fanns med    men nu saknar jag dig matte & snart är du hemma !

matteeee KOM HEEEEEEM    


Sigge mac mjau:

Fredag: åååååh hej!!! är ni här?!.. klia på mig lite vet ja... jag har minsann visat att jag finns, jag störde dom då dom kikade på tv:n igår genom att vara snygg & gå omkring & jama sen så har jag ätit över heeeela diskbänken sprättat mat hit & dit & haft riktigt ungkarlsliv då mina barnvakter sov & jag var vaken på natten
farbror Lars fick kort & gott plocka mat över hela diskbänken i morse! men sullandet ligger juh i släkten har jag hört   

Lördag: Idag så kikade jag över badkars kanten så kusin sofias karl sket på sig bokstavligen han var inte beredd på att jag skulle sitta dära haha     

Sen då jag låg & sov i godan ro i handfatet så kommer kusin sofia in & ska byta blöja på lilla Jack och mina ögon blev som pingisbollar då mistluren började skrika & talade om att han inte ville ligga dära  

Söndag: SLÄPP UT MIG!!! Mjau lät det så försvann jag i viddorna sen så ska jag inte säga vad jag har gjort nästan hela dagen men jag kom tillbaka innan det kom en massa besök & gick upp & la mig & sov! :) grannarna får väl skvallra om dom har sett en snökatt i faggorna!

vadå TJOCK...jag har grov benstomme    

 
 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

22 december 2010 11:03

Hihi go vovvarna!! God Jul på er!/ Kristin & Harras

http://www.minsida-pippsan.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

22 december 2010 17:09

Haha, oj vad full i skratt jag blev när jag läste =))) Det verkar ha varit fullt upp för djurvakterna i helgen :) Hoppas ni haft det bra i huvudstaden?!
Kram och god jul från oss

http://www.atlas.blogg.se

 
Edith

Edith

23 december 2010 07:37

Vilken helg ni haft. Fantastiskt kul. Märta Maräng du är ju en finfin barnvakt. Att Sigge ligger och sover i handfatet ... det måste bara se hur gulligt ut som helst. Och du Bollnäsa ... fy farao för medicin. God Jul önskar Edith o Hilda

http://www.parisercollie.blogg.se

 
ki

ki

23 december 2010 10:47

God Jul ölnskar vi er alla

http://www.edsbytjejerna.zoomin.se

 
Leo & Marrón

Leo & Marrón

23 december 2010 13:06

Nu undrar man ju förståss om ni fyrbeningar fick något från stora staden Stockholm?
Men det kanske visar sig i form av väldans tjusigt inslagna julklappar.
Ni kan ju återkomma med besked i frågan.
Hoppas inte ni har lika kallt som vännerna Bamse och Valle i norr!
Här har -16 - det räcker!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Sigge

Sigge

23 december 2010 20:50

Ha en riktigt bra jul!!!!!!!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

24 december 2010 00:21

Tror vi har sagt det förut men det tål att upprepas, ni är bara bäst, vi utnämner er till jordens bästa glädjespridare :-))

God Jul på er alla!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 december 2010 00:39

Jag och Vinja önskar er en Riktigt God Jul :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards