Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Snart Nytt ÅR

Av Annica - 31 december 2010 08:09

Ja jag tycker att ett år går såå fort, snart ett nytt igen!!

Igår blev Älsa lite mer firad när vi slutat jobba. Hon fick bla en pipis som såg ut som en snögubbe...den ville hon INTE ha?? Gissa vem som ville ha den istället  andra paketet ville Älsan ha iaf...en liten fin Nalle med namnet Bukowski..mm...jag vet att det kanske man inte ska köpa till en hund....men hon blev sååå mallig över den och släppte den inte på bra länge, och hon är mer försiktig med sina saker till skillnad mot andra   sen gjorde jag varsin stor knäckebrödsmacka med köttbullar,prinskorv,leverpastej o ost på som dom fick och det var uppskattat....så kul att se hur olika dom äter...Älsan tar sitt försiktigt och lägger sej ner och äter luuungt o fint....denna där Bollnäsa.....ta hit..och så biter hon mackan mitt i tu... smack krasch så har man smör o köttbullar o massor av brödskräp i hela köket  

Efter ett tag när Älsan släppt Nallen så hade ju såklart Bollnäsa "lånat" den....inte haft sönder den...men....nu är han inte lika fin....påminner starkt om Mr Beans nalle...lite ostyrslig sådär  

Vi drar till vårat torp så slipper Älsa bli vettskrämd av smällandet...peppar peppar så har vi inte hört ett endaste litet smällande än, sååå skönt!!!!


Önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och var rädda om era djur så dom inte blir skrämda av raketer och sånt otyg...och ta ALDRIG med dom ut och titta på fyrverkerier även om ni säger att dom inte är rädda....innan ni hinner blinka så kan ni ha en förstörd hund!!!!!

kolla vilken fin Nalle

min Nalle

bara min


godsaker lite överallt

Sigge ville också se vad vovvarna fått...han har inte mjäll på ryggen det är snö  

vad konstig denna pipis ser ut??....

hm..näee jag har då ingen aning varför den ser ut så där  

nej nej mina vovvor tigger väl inte  

hallå Jack vill du ha en "liten" puss kanske  

   

vovvorna vill gärna hjälpa till med Jack                   

  

           

     

 
 
Rudi

Rudi

31 december 2010 14:02

Vilket fint kalas det blev med nalle och gourmetmackor! Er Jack är så fin, tänk nästa nyårsafton springer han efter er tjejer! Ha en fin och lugn nyårsnatt nu!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2010 15:34

Vilket party. Gott Nytt år på er brudar, ja även till era 2 fota saker. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

31 december 2010 16:56

Gott Nytt År önskar vi er oxå!!
Och så klart många slaskiga pussar till den stora från stora och små här <3

http://www.englas.se

 
Sofielundarna

Sofielundarna

31 december 2010 17:05

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!

PUSS Å KRAMMMMM.

SOFIELUNDARNA

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Nanna

31 december 2010 20:44

Gott nytt år på er darlings!!
Självklart får du komma på valpvisit här en vacker dag om andan faller på..du måste ju inte alltid vara fotografen;)Eller ps ta me kameran om du vill;)Vi poppar 80 tals musik på abslolut högsta volym med radio på sidan och fördragna gardiner samt 'dap' spray..hoppas att det funkar.Ja tänk att det behövs så rackarns lite som en sketen liten fjutt pip raket på för nära håll för att få en hund som då är 'damaged goods'..åhh va vad tråkigt det är..samt ångestfyllt!Men nu ska ja sluta gnälla..åtminstone för i år;)GOTT NYTT ÅR på er vänner!Kram Nanna med pack

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

1 januari 2011 03:16

Ett försenat GRATTIS!!!! till Märta Maräng...
Och ett riktigt Gott Nytt År önskar vi er
Elliot och Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

2 januari 2011 08:52

Hoppas ni fick en bra nyårsafton i stugan, förjäkligt egentligen att ni ska behöva vara där för alla smällare. Jag såg flera som tog med sina hundar ut för att titta på raketer, dom stod och hoppade och skällde :( Vad tänker folk med??
Vilken gobit han är Jack :-)
Önskar er en god början på 2011! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Matilda

Matilda

3 januari 2011 07:34

Vill passa på att önska er en god fortsättning och hoppas ni får ett underbart 2011. Följer era bravader med stor glädje. Vem vet?!? Kanske vi får möligheten att träffas igen under året...

http://www.aquaseers.se

 
Torsby

Torsby

3 januari 2011 10:01

Jag har en bukowski-kanin, den är jättefin=) När jag hade köpt den och kom hem blev Zelda alldeles kär och försökte sno den flera gånger, den fick en sittplats högt upp så hon inte når ;)
Fy och usch för raketer! Skönt att ni har torpet att åka till.
God fortsättning!=)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Edith

Edith

4 januari 2011 07:59

God fortsättning önskar Edith och Hilda. Men vad gullig Älsa är med sin nya nalle. Hon ser ut som en liten nallemamma. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards