Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Heeelt flippad

Av Annica - 3 februari 2011 19:05

Japp det är bara förnamnet på Bollnäsa igår...jag o vovvs åkte till torpet på fm, det var ju super härligt väder. Tänkte försöka ta mej över åkerplätten ner mot bäverbäcken då vi inte varit där på hela vintern, trodde väl att skaren skulle bära mej o vovvorna. Meeen det gjorde den inte, vi kom en bit på vägen och jag insåg att nej jag vänder då jag måste tänka på Älsa Marängs rygg...dåå flyger fan själv i BollnäsTrollet....hon blir skvatt galen...ja värre än vanligt....hon "anfaller" både mej o Älsa som kämpar för att komma tillbaka där vi kom ifrån...såååå kocko har jag aldrig sett henne, hon skuttar runt Älsa o nafsar henne där hon kommer åt och gläfser som den värsta jag vet inte vad....Älsa blir skit sur men kommer ju inte åt den rabiata lilla skithunden  sen får jag utstå en del...maaaatteee NU kommer jag....smack poff smack...den jä**a lilla skiten hoppar o studsar ända upp i håret på mej hon nyps i armar och drar mej i håret  jag lovar att jag hotade med både det ena och det andra om hon inte slutade mobba oss  till slut var vi uppe på vägen igen och då var jag redan super svettig...smartare än smartast hade ju satt på sej fleece understället  men det var bara att bita ihop, vi gick o gick o gick och blev ute i 2 tim, det enda jag ångrade var att jag inte tagit med kaffe, det ska jag göra nästa gång  


den rabiata skrattar åt oss

aaaanfall...  

inkallning...kolla träng stina...jag sätter Älsa lååångt före Bollnäsa....

men hon ska bara vara först..

hon tar i så ...

ibland blir jag nästan rädd att hon ska spränga sej själv...

matteeee nu kommer jag...

hihihi...

jaa Märta Maräng kommer hon också...tar liite längre tid bara

älskade envisa segaste Älsa pälsa Märta Maräng  

finaste vovvorna


klara...

fääääärdigaaaa...

ååååå hooooppppp.....

stum smälls landning  

men det bekymrar inte ett BollnäsTroll...

full fart igen...

men sitter du fast Ästher??

näähäää...

mm gott med snö...tror jag ska...

snö rulla lite

hallååå ser ni mej

jaaa jag ser dej säger Älsan


                                                  
                 

     

 
 
Mia

Mia

3 februari 2011 19:52

Knäpptrollet =) Lägger du in en o en bild? När jag vill lägga in flera så kommer de alltid i tvärtom ordning....... Helt sjukt fina bilder iallafall!

http://miian.bloggplatsen.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

3 februari 2011 20:21

Jösses säger jag!!! Hahaha ursäkta att jag skrattar!

http://www.minsida-pippsan.blogspot.com

 
AnneSofie

AnneSofie

3 februari 2011 21:09

Att hon orkar!

http://www.sofielundilerdala.se

 
 Rudi

Rudi

3 februari 2011 22:03

Som vanligt busiga tjejer som fotats proffsigt! Och så hade ni solsken också! Kan det bli bättre?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

4 februari 2011 09:09

Jag tänkte lite på Atlas när du skrev om Älsa. Atlas är också en aning långsam nu för tiden, han gör sig liksom ingen brådska :)
Hon är iaf så himla fin Märtan! kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

4 februari 2011 09:59

Oj oj vilken vilding!! Kanske var det begynnande vårkänslor som spratt till i kroppen? :-)
Här är det penicillin och smärtstillande som gäller, vår lilla kille har åkt på ledinflammation och hade hög feber i tisdags men nu har han piggat på sej, och det är ju så trist att vara stilla! :-(

Ha en trevlig helg!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards