Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

15 januari

Av Annica - 4 februari 2011 11:52

Var jag ju på utställning och såg en massa fina hundar. Men jag kan för allt i världen inte få till några bra foton, jag hatar verkligen det fula gula ljuset som alltid är i idrottshallar  

Har ju ett längre tag sneglat åt New Foundlands hållet, nej nej jag ska inte ha en till hund nu, och det har jag nämnt tidigare..men som nån myntat i ett helt annat syfte.."titta får man ju"  men det var så härligt att se dessa stora lurviga springa runt GLADA i ringen, när domaren kom och skulle klämma o känna på dom så viftade dom flesta på svansen, kul att se! Men eftersom jag inte ska ha nån nu så får vi väl se vad det blir nångång i framtiden, det kan lika gärna bli en leonberger också....eller nåt annat, men i den storleken ska det absolut vara, en riktig hund alltså  

perro de aqua espaniol hoppas jag stavar rätt nu då...Alvin är det tror jag?

Tibetansk spaniel

cocker spaniel, härlig färg tycker jag.

portugisisk vattenhund

hihi dessa två var riktiga linslusar..Jack Russel tror jag

chihuahua....när jag skulle fota så spärrade han upp ögonen  

Leonbergervalp... vilken goding han hette Sigge

Leonberger igen, såå fin

Maria med sin new foundlandsvalp

den här snygga hanen vann Bis finalen

härlig brun färg 

en riktig kram björn

                                   

 
 
Rådom

Rådom

4 februari 2011 12:29

Men oooh så fin den bruna Njuffen var då! Riktiga gossenallisar det där :)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

4 februari 2011 14:21

mmm, njuffarna är verkligen goa hundar! Jag slits lite mellan att nästa hund blir en stor "riktig" hund eller modell mindre så man slipper bilproblemet...

http://www.atlas.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 februari 2011 17:50

Nej inte är det lätt alla gånger att välja ras. Själv har jag svårt vilken ras jag skulle välja om det inte skulle vara schäfer. Eftersom jag gillar hålla på med brukset och att tävla så kommer jag nog stå fast vid den ett tag :) Om 1 år ska ju Vinja paras igen och då ska det följa med en liten tjej hem är det tänkt :)

Ha en skön fredags kväll :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
 Rudi

Rudi

4 februari 2011 19:24

Vilken massa fina kompisar ni hade här idag då! Det är kul med polare som ser så olika ut! Min matte är svag för stoooora hundar! Själv har jag knappt träffat nån sån.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra & Merci

4 februari 2011 20:01

Hallå där !
Självklart ska du ha en Perro De Agua Español.Lagom stor Lättlärd.Fäller inte.Tycker om el älskar att jobba.Ja du den possitiva listan kan göras lång.Du har ju träffat Merci. I och för sej svårt att hitta någon trevligare men någon mer lika bra kanske dyker upp.En Merci bäbis kanske ??? Kram på dej Petra Ha en trevlig helg.

 
Ingen bild

Mia & Sasha

6 februari 2011 21:28

Fast jag har hört att just New Foundland är bland de snällaste och trevligaste raserna man kan tänka sig. Särskilt om man gillar vattenhundar och du har ju inte långt till vattnet! Jag skulle gärna ha en sån...om den inte var så STOOOR! Men där verkar vi ju skilja oss du och jag;))

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

7 februari 2011 01:35

Hmm... "riktig hund" jaha, men om jag sträcker på mig och rätar ut lockarna så blir jag oxå stooor. :-))) Passa er så ni inte blir utsatta för "krullebutternas hämd" :-)
Förresten så undrar Kulan hur det går med rökningen??? Hon går runt och skryter om att det är 1 år sedan hon slutade.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
carina jonsson

carina jonsson

7 februari 2011 19:08

En hel drös med härliga hundar på korten :) MEN bäst är bilderna på Tibben och Lejonen.Fast Njuffen är en otroligt fin hund det med.Kvällskramar

http://www.svartangel.n.nu

 
Matilda

Matilda

8 februari 2011 06:04

Inga bilder på Ellan Pellan ?!?

http://www.aquaseers.se

 
Ingen bild

Mia

8 februari 2011 14:15

Njuffar såå fina, skulle gärna vilja ha en... Om man kunde sy ihop läpparna lite =P

 
AnneSofie

AnneSofie

9 februari 2011 20:39

Jag väljer ju helt klart den översta vovsingen. En liten chokladboll.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Rådom

Rådom

11 februari 2011 20:08

Ja, helt säkert är därför Älsa mår bra. Jill som är nyutbildad hundfysioterapeut rekommenderade mig att även köpa fiskolja till Zelda utöver glucosaminet och c-vitamin så du gör helt rätt som ger henne detta :)

http://vattenhunden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards