Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Kunde ha gått riktigt illa:/

Av Annica - 12 februari 2011 08:01

Förra fredagen hade jag packat för att åka till torpet, vi hade bestämt det dagen före att direkt Kenneth slutat jobbet så skulle vi åka. Jag ska erkänna att när telefonen ringde och det var hans nummer så svarade jag jaaa "lite" lätt tjurig...väntade såklart på att han skulle säga att "jag ska bara" innan jag kommer hem...jo det händer titt som tätt  men det är klart han är ju egen företagare och jag vet att det inte alltid är lätt att få tider att stämma! Jag hör han säga...jag har tuppat av inne på våran atg butik....och ramlade baklänges och slog huvudet rätt ner i golvet.........jag lovar att jag trodde att mitt hjärta hoppade ut och dunkade på utsidan av min kropp!!!! MEEN jaha hur är det med dej då?? Joo jag är på väg upp på akuten...dom ville att jag skulle åka in..tacka fan för det tänkte jag....ja en kompis skjutsar....sen började den låååååånga väntan på att få höra nåt om hur det gick...jag lovar att min ansiktsfärg var grå och jag kände mej helt apatisk, hundarna blev skit jobbiga...klart som korvspad vad sände jag ut för signaler till dom tro...typ jordens undergång, Älsa var värst hon var på mej hela tiden, hon skällde..stirrade...viftade på svansen..och försökte få igång mej, för att inte "tjafsa" med henne så gick jag upp på övervåningen ett tag....sen tog jag dom på promenad och då blev det bättre. Sen ringde Kenneth efter för mej alldeles för lång tid, jag får inte åka hem....men det är ingen fara för allt ser bra ut...jag har bara jävligt ont i huvudet...som tur va så blev det bara ett litet jack och det behövdes inte sys iaf. Ja Ekg o prover var bra men eftersom han tuppat av så var han tvungen att stanna kvar för observation, ja det är ju klart...meen fasiken vad jobbigt det blev   , såå himla orolig jag var. På lördagen ringde han efter ronden och sa att jag får inte åka hem idag heller  . Så då följde Pelle med mej upp med lite saker han behövde...skönt att se att han var pigg...han hade en ekg mätare på sej som mäter det hela dygnet, men det visade fortfarande inget onormalt.Sen blev han skall röntgad för att se så det inte var nån allvarlig skada efter fallet, men det visade bara en liten blödning efter fallet helt normalt. Ja usch vad tokigt det kunde ha blivit...han kunde ju faktiskt ha slagit ihjäl sej när han ramlade handlöst bakåt, det enda han kommer ihåg är att han skulle precis betala travet och sen minns han inget mer förräns han vaknar upp med några människor stirrande på han där han ligger på golvet, tjejen som stog i kassan hade sett att han himlade till med ögonen men hann inte runt disken för att ta emot han...nej sånt går ju så fort....tankarna rusar ju runt i huvudet på mej...vad hade hänt om det blivit så där när han körde bilen?? Han hade ju åkt raka vägen från jobbet och gått in och spelat trav..läkarna "tror" att det var ett rejält blodtrycksfall....för eftersom det inte visar nåt onormalt så är det säkert "bara" det!På söndagen ringde han och sa att idag får jag komma hem...ååååå vad skönt    Ja den helgen var inte rolig..usch vad orolig jag var...min andra hälft...i maj firar vi 23 år tillsammans   I mars ska han få göra ett arbets ekg och även få med sej ett batteri ekg hem i ett dygn så det är ju skönt att dom kollar upp ytterligare!

För vi ska väl leva resten av livet tillsammans är det meningen...vem ska jag annars "härja" med och gnälla över  och ha det jävligt bra ihop med  


Och nu lite om vovvorna då....ja jag måste säga när Kenneth kom hem på söndagen så var jag ute med BollnäsTrollet för jag hade gått med Älsa först, Bollnäsa BLEV fullkomligt galen...husseeeee du är hemma tjohoooo.....sååå glad...ibland tror jag faktiskt att hon har ett tids perspektiv och tycker man varit borta läääänge, jag frågade om Älsa blivit glad då..ja jo det är klart hon blir glad men hon är mer som ...jaha har du varit till brevlådan typ....hon är ju lite coooolare hon  

Här om dagen var vi till vet och dom fick kennelhost vaccin i nosen...hoppas att det hjälper till nu då ifall det börjar hostas runt oss i vår, usch har i starkt minne vad sjuka dom blev förra våren. "harkel" Bollnäsa är lite överviktig....jag har tyckt det själv nu sista veckorna...men det gick så fort...poff....så veterinärn tyckte att jag ska komma tillbaka nån dag så ska han ta sköldkörtelprov..tror jag han sa?! För jag sa att hon var ju så svår att få upp i hull och så helt plötsligt är hon "lite" tjock....och som hon rör på sej...ja jag ska gå in nån dag...jag minskar fodret så länge, Älsa är jättefin i hullet vilket man inte kan tro men hennes päls är enorm..jag lovar! Bad vet att titta på Älsas klor för jag tycker dom jämt ser långa ut...och en klo, den på tummen ser konstig ut, han tyckte att jag klippte bra och att det inte gick att ta mer så det var ju bra, men den "konstiga" tum klon hade hon tydligen brutit?? Men den var läkt nu...meeeen hur har jag kunnat missa det? Hon kan ju inte ha haft ont då eller?? Hm...fick allt lite dåligt samvete jag!













haha skulle ta en gemensam bild på oss tre...gick inte såå bra


avslutar med en bild på "kungen" av jungfrugatan...livsnjutarn Sigge "alias" Byskräcken                                              

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

12 februari 2011 08:24

Men usch vad otäckt det som hände Kenneth, förstår att du blev sjuk av oro! Det är otroligt mycket tankar som kommer upp i huvudet på en. Livet är skört och när det händer nåt blir det så påtagligt. Grattis till alla era år tilsammans, det blir mååånga år till :)
Hälsa Kenneth att han kryar på sig! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

12 februari 2011 08:37

Men hu! Vilken skräck! Ja du man ska ta vara på varje sek, för du vet inte hur nästa ser ut!
Skönt att han kommit hem igen!
Ang överviktiga vovvar. . Så blev det med Bamse, när Myzak kom, poff över en natt hade han flera extra kilon.. Eller såklart kom det smygande, men det gick fort.
Leonberger är så jäÄla tåliga så det är dumt för dem! Ha en bra dag! Hälsa Kenneth!

 
Anette med Flock

Anette med Flock

12 februari 2011 08:39

Åh Annica fy fabian vilken grej...tur att allt gick bra med Kenneth förstår att du blev rejält rädd usch..härliga bilder som vanligt =)) ta hand om er
Massor av kramar/Anette

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

jack

12 februari 2011 09:05

Jack skickar lite dregel pussar till Kenneth <3

 
Lotta Hagebrand

Lotta Hagebrand

12 februari 2011 09:59

Usch vilken pärs för er! Vad skönt att han har kommit hem igen, hoppas läkarna kan hitta orsaken till detta och att de kan "göra något" så att det inte händer igen. Skönt att han är hemma igen så att flocken är komplett =D

http://www.hagebrand.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 februari 2011 10:03

Men så hemskt detta lät. Förstår att du varit orolig, men vilken tur att det inte är nått allvarligt. Och att det kolla upp ordentligt. Klart att brudarna vart glada då han kom hem, hela flocken ska ju vara samlad. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 februari 2011 11:02

Men hu det hade ju verkligen kunnat gå riktigt illa det där :( Som du säger, tänk om han kört bil när det hänt :( Så lite tur i oturen att det hände i spelbutiken så han fick hjälp.

Vilka härliga vinte bilder på tjejerna i solen :) Om det nu promot måste vara en massa snö ute så ska det vara sol ute också :)

Hälsa mannen att han ska krya på sig :) Och hoppas dom hittar vad som orsakat det som hände.

Ha en bra lördag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
AnneSofie

AnneSofie

12 februari 2011 14:48

Ajajaj då. Det lät inte bra.
Jag gjorde något liknande för några år sedan och damp helt oförhappandes på köksgolvet när jag lagade mat.
Det blev ett himla väsen och jag blev inlagd uppkopplad till devärse maskiner. Tester gjordes men inget ovanligt hittades.
Jag var kärnfrisk.
Men man ska ändå ta dessa saker på allvar.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Junitjej

Junitjej

12 februari 2011 21:05

Usch, vad kusligt!! Skönt att det ändå slutade gott. Vad rädd om er!

Vilka fina bilder på de finaste hundarna (efter min då, såklart! ;) )

http://junitjejen.se

 
 Rudi

Rudi

12 februari 2011 23:00

Ja, att det var en omtumlande och otäck upplevelse, det kan jag förstå! Skönt att allt gått så bra ändå!
Rudi hälsar att tjejerna är lika snygga som vanligt! Katten också!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella o Doris med matte Lotta

Stella o Doris med matte Lotta

12 februari 2011 23:15

Idag var det inte så roligt här som det brukar, hua mig... Förstår din oro... Hoppas nu att Kenneth får må bra!

Ta hand om varandra
Kramar från Borås

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

13 februari 2011 13:21

fy farao !!!! härligt att läsa att det trots allt gick bra med honom.Sköt om varandra :) kram på avstånd,jag är fortf sjuk :(

http://www.svartangel.n.nu

 
Junitjej

Junitjej

13 februari 2011 15:49

Nu har jag äntligen lagt till din blogg på Bloglovin. Nu är det ingen risk att jag missar att kommentera din trevliga blogg. Bra va?!

http://junitjejen.se

 
Rådom

Rådom

13 februari 2011 21:59

Hua, vad otäckt med Kenneth! Konstigt att man inte vet hur mycket man saknar dem förräns det händer dem nåt=) För även om man gnäller och klagar så är ju den andra halvan, just den andra halvan! och utan den är man bara halv... Skönt att de kollar upp det ordentligt och hoppas han sköter om sig och slipper mera sjukhusvistelser!

Haha! Snygg bild på er alla tre ;)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

15 februari 2011 15:53

Usch vad skrämmande! Tur i oturen att han var i en affär med folk omkring sej.

Men över till något roligare; vilka härliga bilder med klarblå himmel och gnistrande vit snö och glada tjejer! :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

16 februari 2011 15:39

Fy vad hemskt det som hände husse Kenneth. Förstår att du blev hur orolig som helst. Vad bra att sjukvården följer upp detta och gör fler tester. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards