Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Biljä***

Av Annica - 14 februari 2011 19:16

Mm....i lördags så fick våran skitbil för sej att den skulle rökförgifta oss  Kenneth hade vart in på atg butiken...ja denna gång stog han på benen  men då började bil f*n krångla. När han kom hem så såg jag att det rykte om den...han ringde o kollade med verkstan, jamen det var nog bara snö som kommit in på nåt olämpligt ställe. Vi packade in för avfärd mot torpet...vi skulle bara handla först...svänger in på parkeringen och det ser ut som det brinner om bilen...grå rök som väller ut och det stinker inuti också, Kenneth fick stanna kvar o jag skyndade mej att handla..tänkte på om hundarna skulle bli rökförgiftade. På söndagen så var det ju såå jäkla kallt så jag startade bilen en stund innan vi skulle åka hem...mm...luktade inte gott i bilen men den rökte inte...inte förrns vi svängde in vid Atg butiken...jä**a atg   jag fick sitta kvar medans kenneth går in..ja innan han hinner in så fäller jag ner solskyddet för utanför står såklart en del människor som villigt upplyser Kenneth om att du det ryker om bilen  fyy så jag skämdes! Fick tid idag till skit bilen men se det blev inget med det för Kenneth hade ett viktigt möte inbokat...ska in med den i morrn få se vad det är för fel. Vi luktade som på den tiden vi hade skoter...även hundarna luktade  Vi ställde in bilen på jobbet i en lackeringsugn för att tina upp den...men inte f*n blev det nå bättre.

I fredags när jag gick med hundarna i skogen så var Älsa i sitt esse, hon hängde med Bollnäsa in i skogen och för att komma ner på vägen igen så var hon ju tvungen att forsera en stor snövall....f*n också hann jag tänka innan hon snubblade till och ramlade och slog ner frambenet...och såklart skrek till...på kvällen så var hon vääääldigt försiktig när hon skulle lägga sej, jag höll andan och bara väntade på ett pip...men det kom inget...sköööönt för jag var livrädd att hon brutit upp spondylosen i ryggen...på lördagen skulle vi gå en sväng igen och då blev det koppel på...men Älsa ville inte med jag släppte henne för jag tänkte att det berömda envisa lilla Ior trollet vaknat..men då travade hon hem, så jag gick tillbaks med henne så hon fick gå in till husse o stanna med han så jag och Bollnäsa fick gå själva...så helt okej är hon inte, idag när vi kom in så började hon bädda med en köksmatta och det gör hon bara annars om hon är orolig efter typ åskväder eller när hon har ont  ...så min porslinshund mår inte hundra! Så nu är det väldigt lugnt för henne ett tag och nu när det är så kallt också så hon inte spänner sej i onödan.

kompisar hjälps åt med pinnar




ja gissa vem  

fågelskådning

kom matte så snöpulsar vi lite...neej tack sa jag!







alldeles orörd snö..mm..ja det är fint MEN jag VILL ha vår NU!!!!!!!                                         

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 februari 2011 19:42

Ja vad är det man brukar säga en olycka kommer aldrig ensam. Hoppas att Älsan börjar må bättre. Vi tar det lugnt med buset. Griskylan verkar ha lagt sin arm om oss. Imorse -32,3. Och det ska visst vara nedåt -40 inatt. Matte säger att nu längtar hon ännu mer till den 27. Nospussar från brorsorna i Norr:D

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ninna med halv bror Lillen

Ninna med halv bror Lillen

14 februari 2011 19:49

Hej på er!
Haha vi har också en j...vla bil!
Den har varit död i snart 2 månader och då hade jag bara ägt den 6 månader!
SKIT bil!!!
Ville önska er en fin alla hjärtans dag trots bilen och hoppas att Älsa mår bättre!
Vilka kort du har! Helt underbara!
Vi har ingen snö här, men SVIN kallt endå eftersom det blåser och blåser här nere i Skåne. Jag är helöt slut i öronen av allt sus!
Kram på er och må gott!!!
Kram NInna med vovvar på Landgold

http://www.landgold.nu

 
 Rudi

Rudi

14 februari 2011 20:03

Men tjejer då, vilken osis med er bil! Jag tror att det osar om både den och er matte. Hoppas den blir lagad snart så ni kan åka på tur. Och hoppas att ryggen inte tog skada, ta det lugnt nu ett tag! Stora Valentins-pussar till er brudar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rådom

Rådom

14 februari 2011 20:06

Men hoppsan vad har ni gjort med bilen då? :O
Hahaha, vilken godingbild på Ästher full i snö!

Ja, usch dessa porslinshundar :( Hoppas inte Ninja blir likadan för det räcker med en att vara orolig över:/ Hoppas snart Älsan mår bättre!
Kram!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Carina T

Carina T

14 februari 2011 23:18

Ja dessa bilar, dom ska helst bara fungera!
Trist att läsa om Älsas rygg. Rädslan och oron finns med hela tiden =(
Närbilden på henne var så jag nästan trodde det var Eddie ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

15 februari 2011 00:24

Hi hi... det är alltså inte rökfritt hos er ändå :-))) Hoppas att det ordnar sig med både bilen och Älsa. Synd att inte ni voffar kunde ta ett kort när matten sitter i bilen och skäms :-)
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

15 februari 2011 10:28

Det känns så skönt att det finns fler än jag som har problem med brinnande (rykande) bilar. Min brann ju som bekant mitt inne i stan. Den bilen har Jonas anställde fått ta över....
JAG VILL OXÅ HA VÅR NU!!!!!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

15 februari 2011 11:53

Bilar är ju som datorer, väldigt bra när dom fungerar! Hoppas Älsa blir bättre snart. Atlas är inte nå vidare just nu, är väldigt långsam på promenader och stel :(
kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 februari 2011 12:34

Tråkigt med bilar som inte funkar :( Brukar ju tyvärr bli lite dyrt sånt också :(

Men vilken otur som Älsa hade då att ramlade efter forserat snövallen :( Hoppas hon blir bra snabbt nu.

Måste fastna en hel del snö i dina vovvars pälsar när ni är ute.

Hoppas den här kylan försvinner snart. -17 grader som ni har nu är inte kul alls :( Här har vi nu runt -8 grader, bara hoppas det inte blåser för det är inte skönt :(

Sköt om dig och vovvarna och ha en bra dag :) Håller tummarna att Älsa blir bra också :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Junitjej

Junitjej

15 februari 2011 17:56

Stackars Älsa! Hoppas att både hunden och bilen snart mår bättre.

Svar: Jösses, så kallt ni har det!! Jag tycker att det är kallt med ca -6 grader. Februari är snart slut. Våren är välommen att träda in.

http://junitjejen.se

 
Matilda

Matilda

15 februari 2011 22:14

Härlig foton igen, du får komma ner till oss. vi har kallt men barmark :-)

http://www.aquaseers.se

 
Edith

Edith

16 februari 2011 15:42

Finns det något jobbigare än bilar som krångar? (Ja det är klart det finns, men jobbigt är det). Vilka härliga vinterbilder! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards