Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Mina tankar idag....

Av Annica - 18 februari 2011 08:22

Ja idag är mina tankar hos Signe..min pärla i himlen. 3 år sen hon fick somna in, tänk att jag har lika svårt att skriva om det än idag fastän det är 3 år sen...att det ligger så starkt i minnet, tror jag har allt uppradat i huvudet minut för minut den dagen 18 feb-2008! Jag kommer aldrig komma över det....vet att en del tycker man är knepig..men det bjuder jag på  


Nu till nåt helt annat...."harkel"...hahaha...ja jag tycker det passar sej att "harkla" här så alla lyssnar (iof så skrev jag det på Fb härom dagen men alla har ju inte det)....efter 23 år....så ska vi gifta oss jag och Kenneth   vet inte egentligen huuur många år vi har sagt att vi ska göra det(si så där 10-15 år) men det har inte blivit av att vi kommit till skott! Så nu ska vi slå till...OCH jag betonar att det blir i all enkelhet, det blir borgerligt för vi tycker att det är det bästa för oss och efter 23 år så tycker vi att ett kyrkbröllop inte är aktuellt...ser framför mej jag själv i en rosa fluffmarängbakelse klänning   sååå neeej tack!! Så det blir bara jag och Kenneth och vovvorna...dom får vara vittnen så jag hoppas verkligen deras tass underskrifter duger Så vi vill att ALLA respekterar detta och inte hittar på nåt tok som möhippor o svensexor (det känns mycket patetiskt) för det är så vi vill ha det  

 

Älsa,Kenneth o Signe våren -2005

bus Signe hade här tagit husses travbong  

finaste  

mattes saknade "pärla"          

  

 
 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

18 februari 2011 09:15

Så fin hon var Signe!!
Grattis till er säger jag! Så gjorde jag och Stefan med efter 13 år. Jag och han med barn i rådhuset! Gick bra det med! Efter det ut med båten i skärgården med champagne/jordgubbar och goda vänner!!

http://www.minsida-pippsan.blogspot.com

 
Värmland

Värmland

18 februari 2011 09:16

Vackraste Signe! 3 år har gått så fort... förstår din saknad och din smärta. Kram!
Men kan man inte få komma och fira bara liiiiite? ;)
Haha, jag tror du skulle va jättesöt i en sån där rosa=) Det skulle jag vilja se!
Kram!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
ki

ki

18 februari 2011 09:34

Vad hände med signe?? kram<3

http://edsbytjejerna.n.nu

 
AnneSofie

AnneSofie

18 februari 2011 10:28

Jag säger bara 14 februari.
Alla Hjärtans Dag, mormors födelsedag - samma dag som våran Elsa lämnade oss. Det är tungt men man får tänka på alla glada minnen man har från dem. Jag tror de uppskattar det uppe i sin hundhimmel...
Jag kan bara gratulera och förstår fullt eran diskretion.
Jag kan inte heller se mig själv i en vit klänning med häst och vagn och hela köret,efter 19 år...
Fest kan man ha ändå! Utan orsak.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Jack

18 februari 2011 10:31

Men du vet aldrig vad jag hittar på till er!
Jag, Sigge och girlsen kanske hittar på ett bröllops bus ;D

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

18 februari 2011 11:18

Förstår att det är en jobbig dag idag, det kommer det nog alltid att vara. Det blir enormt stora tomrum efter våra älskade!
Jag tycker absolut du ska ha en rosa fluffig klänning även om det blir i stadshuset!!! ;-)
Du kan säkert räkna med att råka ut för nåt bus... kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Malin & Bonita

Malin & Bonita

18 februari 2011 12:06

Signe var ju en riktigt vacker hund <3

Stort grattis till giftemålet! Håller med om de flesta här, klart du kan ha en brudklänning även vid borgerlig vigsel så det är bara och köra på ;)

http://www.malinbonita.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

18 februari 2011 12:58

Hon ser så fin och snäll ut ,Signe. Jag kan känna saknade med er. Vet ju själv hur det är att mista en älskad hund!

Kul med bröllop. Vi firade nyss 35 -årig bröllopsdag. kanske dags att göra om det!?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

syster på ågatan

18 februari 2011 15:10

Åhh fina Signe flickan :((

 
Malin & Bonita

Malin & Bonita

18 februari 2011 16:40

Haha! ja snygga jeans + passande stilren tunika är också snyggt ;)

Ja jag har ju druckit milkshakes + ätit kycklingsoppa i 2v snart, men på måndag går jag över till kombinerad kur och då blir det 3 påsar per dag plus en vanlig måltid :)

http://www.malinbonita.bloggplatsen.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

18 februari 2011 17:21

Åhh vad skojigt annica jag gratulerar så mycket och jag förstår dig....men det där med den fluffiga marängklänningen..jag riktigt såg det framför mig och skrattade det är ju inte riktigt du hahahaha.....Signe den underbara ....jag förstår hur du känner det kraaam

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

marina

18 februari 2011 22:46

gratulerar till vigsel beslutet!men varför efter alla dessa år??visst minns man djur man haft som dött och lite finns de alltid kvar i minnet ju.

Annica

20 februari 2011 16:44

Hahahaaa joo Marina för att det känns helt plötsligt så himla bra att göra det nu:)

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

19 februari 2011 11:14

Hej!
Förstår att det är jobbigt! Vi har många vovvekompisar i himlen med =)

Hoppas ni har det bra!

Kram från oss!

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ylva+ vovvar

19 februari 2011 19:37

Halloj ms Annika o vovvar, ja visst är det en sorgens dag, trodde väl aldrig nr vi åkte till strömsh den dagen att de skulle sluta så fruktansvärt, lilla Pärlan nu är hon trygg o smärtfri o det känns skönt... men en liten rosa på dig!!!! fniss, då dog jag det måste va som att se snigge i dyckardräckt 20kg senare sen han köpte den, den gången han försökte klämma sig i den så pinka jag ner hela mig,skulle nog göra de samma igen om jag såg dig i en rosa. GRATTIS TILL ER BÅDA::: JÄTTE KRAMAR (fast du hatar kramar;)

Annica

20 februari 2011 16:40

....kommer aldrig glömma att du ställde upp den dagen det vet du!!!
Hahahaaaa men du är bra elak du....varför i hela fridens namn skulle inte JAG passa i en rosa?? Förresten ska den INTE vara liten;) en stooor med en massa massa volanger o grejs..jaa som en marängbakelse=)))
Och jag älskar ju kramar...helst från dej;)
KRAAAAM;)

 
Edith

Edith

20 februari 2011 13:49

Grattis till bröllopet som komma skall. Vad roligt!
Förstår att saknaden efter Signe är stor. Jag vet hur det känns när man tänker på sina gamla älskade hundar som inte längre finns med. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 februari 2011 19:29

Tänk att ni ska få vara med på bröllop. Klart att era tassavtryck kommer att fungera som den värsta underskriften. Matte hälsar att hon vet precis hus Annica känner, hon saknar Alfons något hemskt. Fast han var ju sjuk och har det bättre dit han nu kommit. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 februari 2011 09:35

Det är aldrig lätt att förlora en kär vän :( Måste man sen ta bort dom i förtid känns det nästan ännu värre :(
Hon var verkligen fin eran Signe :)

Får önska grattis till erat giftermål :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
carina jonsson

carina jonsson

21 februari 2011 13:28

Man missar MYCKET när man ligger sjuk ;) Vad roligt att ni ska "slå" till.Spelar ju ingen roll hur man gifter sig,huvudsaken är att ni själva får det som ni vill ha det :) Hundar sätter STORA spår i hjärteroten *syft.Min prinsessa Ileach har en alldeles speciell plats i mitt hjärta,vi gick igenom en hel del hon och jag och hjälpte varandra i våra sjukdomar....saknar henne MYCKET !! Ha det gott / kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

22 februari 2011 09:14

Vad fin hon var Signe! :-) Dom lämnar stora tassavtryck i hjärtat våra fyrbenta vänner.

Och grattis får man lov att säga, till giftermålet, lyckönskningar skickas inför den stora dagen!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Nanna

Nanna

22 februari 2011 21:04

Tataatataaa..en sån skräll!!Va kul att det blir äktenskap...Men skall inte Sigge få vara brudtärna då..eller Best Man kanske;)Kram från Backis

http://la-sirenitas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards