Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Kalas

Av Annica - 10 oktober 2011 07:16

I fredags var vi på kalas..Albin har fyllt 10 år och Jack fyller 1 år snart men då är dom hemma i Umeå och vi kan inte vara med då!

Älsa är verkligen förtjust i barn, Ästher bryr sej inte mer än att hon gärna vill ha paketen och det som finns i om det är nåt kul.

Jaha...idag börjar älgjakten, ingen skog denna vecka då...och sen blir det väl varje helg fram till nyår...tycker det borde räcka med 1 vecka jag.  och jodå jag vet också att det måste jagas för att hålla efter, bara det att jag tycker att dom håller på så länge, jag vill också kunna använda skogen på hösten, vi som nästan jämt använder den får nu hålla oss till asfalten och det sliter både på Älsa o mej, har köpt nya kängor igen...verkar vara lite mer "gung" i dessa....önskar Älsa ville ha "gung" kängor också  

Var en liten sväng upp till Rättvik på marknaden igår...hittade en del bra saker..som en stor burk pepparkakor från Arbrå...helt klart dom godaste som finns   jag lovar att jag inte ska äta för många...då blir jag väl översnäll  

Såg en landseervalp som var 6- månader...men hjälp vad söt han var  reagerade på att det var många som hade sina hundar med.....tycker det är lite otäckt där det är trångt, så lätt att dom blir trampade och vad händer då? Naturligtvis är det ju bra att socialträna sina hundar så där men vissa hundägare ägnar inte så mycket tid till hundarna när dom handlar och så!

Jack har fått paket och vissa är riktigt nyfikna

jag kan hjälpa säger BollnäsTrollet

jag vill också ha paket...det var Sofia som satte rosetten på henne...hon brydde sej inte  

men tårta då???Kan jag få en tårtbit?  Nej jag har inte alls huvudet på bordet...

hörru du grabben...jag kan ta den där jag ....    

men varför ser du lite ledsen ut?

jag kan trösta dej serru.....Albin i bakgrunden

hihihii det blev en riktig björnen Baloo puss men mamman var snabb att sätta handen för..äsch då  

Älsa!! Vad gör du under bordet?

aha.. han hade lortiga tassar    

Älsa håller koll

du o jag Jack...du o jag  (sen sa hon nog nåt mer)

för han gapskrattade  

        

        

    

            

     

 
 
Ingen bild

syster på ågatan

10 oktober 2011 07:35

Jäklars va bra kort du tar syster min ,

 
AnneSofie

AnneSofie

10 oktober 2011 08:34

Kalas är alltid trevligt!
Speciellt BARNKALAS!
Leo och Marrón var på minikalas hos min mormor och morfar i fredags och käkade upp nästan två paket med Mariekex.
De liknade myntinkast fast med kex i stället för mynt...

http://www.sofielundilerdala.se

 
carina jonsson

carina jonsson

10 oktober 2011 09:43

Jag på marknaden i Rättvik i lördags,hur mycket folk som helt och dessa stackars hundar *suck.Socialträning i all ära MEN detta är för mycket.Såg många hundar som riktigt obekväma med allt folk.Mötte även en dam som hade en barnvagn FULL med Pudlar *haha.Mysigt med kalas och hundarna ser ut att trivas som fisken i vattnet :) Kram och ha en bra dag

http://www.svartangel.n.nu

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 oktober 2011 09:50

Får önska Grattis till Albin och Jack.

Så söt hon är BollnäsTrollet med huvudet på bordet :) Sen den du o jag Jack var så söt :)

Tack för krya på dig hälsningen :) Det kan behövas, som det känns nu är den här för att stanna lääänge :(

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kristin, Harras & Plura

Kristin, Harras & Plura

10 oktober 2011 10:22

Men go vovvar!!! Härliga bilder Annica!!

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
AnneSofie

AnneSofie

10 oktober 2011 11:10

Lady - svart labrador som blev 12,5 år
Kajsa - schabrador, som tyvärr bara blev 11 månader.
Sen har det varit leonberger och faktum är att jag glömde Pärlan och Elsa. Två "felfärgade" leonberger. Svarta med guldbruna ben - båda två. Elsa blev fem och Pärlan blev bara 11 månader.
Corona och Dorris hade samma pappa.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Rådom

Rådom

10 oktober 2011 18:12

Men hallååå va go hon är Älsan med barn! Den syns att hon avgudar honom typ :)
Jo, samma är det här när det är marknad, knôktätt med folk och stackars hundar som ska dras i detta och bli trampade och stressade :( Jag brukar gå ner en gång per år, första dagen,(här håller den på i tre dagar) tidigt på förmiddagen innan alla människor har kommit för att socialträna. Efter det tycker jag inte att hundar mår bra av att vara där. Tragiskt...

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

10 oktober 2011 21:09

Jag vill också ha en Jack att tvätta fötterna på och käka tårta med!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

10 oktober 2011 21:47

Vad söt han är Jack, en riktig liten gobit :-) Socialträning i all ära men att ta med en valp på maknad kanske inte är det ultimata?
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Wille

Wille

11 oktober 2011 15:57

Men vad skoj med kalas. Asså jag förstår inte hur de kund emotstå din blick och söta föfrågan om tårta. Matte skulle nog ha smält direkt hon.
Vilken tur att Älsa såg att hans små tassar var lite smutsiga. Småfötter ska vara rena, annars gör vi dem gärna rena vi med.

http://willebus,bloggagratis.se

 
Malin

Malin

11 oktober 2011 16:06

Har man inte kramp i munnen innan så får man det garanterat efter att sett dessa bilder =) .. Sitter med världens bredaste leende och kikar igenom bilderna,så underbara :) .. Mysigt med lite kalasande =) .. Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards