Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Äsch..............

Av Annica - 12 oktober 2011 07:18

Kom inte på nån bra rubrik så äsch passade bra  

Igår när jag och Bollnäsa var på promenad så gick vi förbi min syster ..Trollets "moster" för att dricka kaffe, hon hade dörren öppen så jag behöll kopplet på...jaa hon bor ju vid vattnet och det råkar faktiskt ligga såna  där guppande gapande fåglar i det vattnet som enligt BollnäsTrollet skriker...KOM O JAGA OSS   och NEJ jag har inte pli på trollet och inte på mostern" heller  men dörren blåste igen...och vi drack kaffe och trollet knäpptes lös....en stund senare undrade jag var hon var....inte är väl dörren öppen?? Joo då....jag såg framför mej en sjöblöt bollnäsa simmande med en and munnen.....   ..........

MEN .. hon hade bara varit ut på trappen och kom in jättelycklig med en ceris bandyboll i munnen   

Jack "hjälpte" sin mormor att greja lite i skåpen  

hörde BollnäsTrollet "muttra" lite en dag i torpet när hon tittade ut...

bättre fly än...... tänkte nog rådjuret    

nämen titta här då sa trollet....

äsch jag struntar väl i dom  

måste säga att hon är duktig att hoppa upp på stenar och sånt trots sin storlek





okej då vet vi det

men matte du skulle ju inte släppa mej...men det är klart jag är ju i kopplet  

hm sa Ästher dessa fårskallar finns överallt.....undrar om jag ska "säga" nåt till dom  

påminde lite om Älsa pälsa  

för första gången i sitt liv så nosade Ästher på ett får och inte skällde på det...det blev nos mot nos men då ville inte kameran va med så det blev endast denna

titta sa Ästher....snart är vi framme

dit ska vi och få kaffe  

jag o Älsan gick på våran nya fina promenadväg som nyligen gjorts  

blir riktigt bra att gå där..den är väl inte riktigt färdig än

vänta på mej.....


vi tog med husse på en promenad också...han bara frös, han har lite dåligt med päls  


zzzzz.......

BollnäsTrollet har små mustacher i sin päls

Älsa står helt still hon  



sen sprang hon

vad tittar ni på?

swisch...........det var godisregn  

gaaapaaaa STOORT...

hihihii hon hann stänga munnen...ser ni godisen?

Bollnäsa tränade headbang hon  

  

     

        


           

           

       

          

    

  

     


        



  

     

     


 
 
Ingen bild

Kusin Lena

12 oktober 2011 07:56

Hahaha...dina bilder är såååå roliga. Fick mig ett gott skratt på morron =)) Ha det gott!

 
Tini

Tini

12 oktober 2011 08:10

Haha vilka underbart sköna bilder du lägger upp:)
Säger som ovan,fick mig ett gott skratt här nu i morses :D

http://www.nuffelands.se

 
Kristin, Harras & Plura

Kristin, Harras & Plura

12 oktober 2011 08:58

Haha älskade go troll!!

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
ki

ki

12 oktober 2011 10:08

Som vanligt,helt underbart att läsa dig blogg..man mår bra av den! kram

http://www.edsbytjejerna.n.nu

 
Carina T

Carina T

12 oktober 2011 10:17

Härliga bilder! Du får väl sticka en megastor tub till husse, spar päls av hundarna ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 oktober 2011 12:36

Vilken tur hon bara hade en boll i munnen och inte en stackars anka ;)

Mycke fina bilder har du också fått :) Läckra alla bilder på Bollnäsa när hon poserar på olika saker.
Sen den bilden där Äla har godis i munnen var häftig.

Ja den här förkylningen verkar inte vilja ge sig :( Är inte lika snuvig nu men jag har så förbannat ont i huvudet, känns som om nån står och slår med en hammare på huvudet :S Och inte hjälper några tabletter heller. Jo citodon kan hjälpa en liten stund, men tyvärr så blir man ju lite yr av dom ;)

Ha en skön dag du och flickorna :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Hector

Hector

13 oktober 2011 18:10

Vad skönt att höra att inte alla hundar är väluppfostrade och alltid lyssnar, matte finner lite tröst i det, hon tycker nästan jag är hopplös ibland, men det är jag ju bara för att hon ska få jobba lite mer för belöningen, det får ju jag !!!
Ja änder är intressanta att se på, men jag tycker de är lite läskiga jag. Har dessutom träffat på svanar, och de väste åt mig. Inte så skoj så matte och jag gick iväg. Fast det var ju ett bra tag sedan nu. Har inte sett så många i år.
Wille har också råkat på änder och han tittar mest bara på dem han.
Vad fint "mostras" hus ligger.
Både matte och jag gillar alla bilder ! De är skojiga ! ha en skön kväll nu !

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards