Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Vilken upplevelse

Av Annica - 14 oktober 2011 08:18

Ja i onsdagskväll i skymningen, vi var i torpet och hundarna hade precis ätit och jag såg en stund före att det ensamma rådjuret var på åkern igen så jag väntade med att släppa ut BollnäsTrollet en stund....vi har ju en grind på baksidan av huset som har vikt in sej lite så det blir en ganska bra glipa att krypa under...och som vanligt så skulle "nån" ha fixat det för längesen...typ förra hösten  men det har inte gjorts och nu när gräset vissnat så är det ju fritt fram för ett visst lillTroll att ta sej ut där OM hon vill. Men jag har iaf lagt dit några brädbitar så jag tänker att det kanske...bara kanske kan hindra henne...ja kanske....sen såg jag inte rådjuret så jag släppte ut henne och det gick en bra stund och jag tittade ut men såg henne inte...fick den där känslan att jaha hon smet efter rådjuret ändå....gick ut på altanen på baksidan men där nedanför står hon och viftar på svansen när hon ser mej, jag pratar med henne...är på väg in, då ser jag nåt en bit bort, jag tänkte, men är det så högt ljust gräs där, neej det är det ju inte....sen ser jag att det är nåt djur, men halvblind som jag är och ivrig blev jag så jag kan inte urskilja vad det är, Bollnäsa nedanför hade inte fått vittring på det, jag rycker upp dörren och fullkomligt fräser åt Kenneth som pratar i telefonen..LÄGG PÅ LUREN NU  han ser lite förvånad ut  men lägger på och kommer ut, först säger han..men är det en varg? Nej säger han sen det är ett lodjur, det sitter helt lugnt och betraktar både oss som pratar och BollnäsTrollet, Kenneth tar in Trollet för jag ville inte att hon skulle få ett tokspel...och jag hämtar kameran och fotar i det usla ljuset och naturligtvis för långt bort för mitt objektiv jag hade då, men den sitter kvar iaf....sen tänkte jag att jag kanske kan smyga mej närmare gärsgårn men då innan jag hann gå ut så hade det lugnt lommat iväg, men vilken häftig känsla, ett lodjur på våran tomt  och vad stora dom är...typ i höjd med mina vovvor....antagligen hade det från början span på rådjuret men sen såg den det högst orginella BollnäsTrollet och satte sej för att få lite underhållning i stället  

ser ni dom ljusa ögonen?

nu syns det lite bättre...

fasiken att det inte var bara liiite ljusare och jag hade haft ett annat objektiv med mej

av nån anledning så tror jag inte att jag kommer få se det igen

  

hihi kolla vad jag hittade säger Trollet till Älsa Maräng

men den är ju min skriker Marängen...

jamen ta den då gaphals säger Bollnäsa..

stackars lilla anka vad har BollnäsTrollet gjort med dej?

Älsa gav henne en omgång


sen hade jägarna jagat klart för dagen och vi kunde gå en sväng

mycket dofter i skogen nu

sen blev Älsan en riktig Märta Maräng och vägrade gå....(hon gör så ibland)

men kom nu då säger Bollnäsa..

neej hon vill inte säger Trollet.....så då vände vi och gick hem 

             


        

              

        

 
 
Kristin, Harras & Plura

Kristin, Harras & Plura

14 oktober 2011 08:52

Hihi jaaaa ännu ett blogg inlägg med härliga bilder!! Dagen är räddad! Tack.

http://www.pippsan.bloggo.nu

 
Lotta Öijeberg

Lotta Öijeberg

14 oktober 2011 08:53

Åh vad jag älskar din blogg och dina bilder.
Jag tror att du är en underbar människa som lever väldigt tätt med dina hundar.
Kram

http://:maskinbrodyr.blogspot.com

 
Malin

Malin

14 oktober 2011 14:37

Åhh vad spännande att få se ett levande lo djur =) , vart ju hyffsat bra bilder ändå,man ser det ju iaf =) ...
Som vanligt superfina bilder på dina superfina hundar!
Hoppas ni alla får en trevlig helg.
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse och Valle

14 oktober 2011 20:24

Det där är ingen kompis för er. Nu har vi bloggat minsann, inge kul blogg:) Men nu så är dom inte å arg på mig Bamse längre. Ha en härlig helg. Nospussar från brorsorna i Norr

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 oktober 2011 22:11

Vad spännande men ändå lite läskigt med ett Lodjur så nära där man bor. Hoppas inte vovvarna stöter på den nästa gång.

Häftiga busbilder på flickorna :)
Ha en fortsatt skön fredag och helg :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

15 oktober 2011 14:26

Wow, det är en häftig upplevelse att se lodjur. De är väldigt skygga så man ska ha tur om man får syn på ett. Jag har haft förmånen att se lodjur flera gånger på riktigt nära håll men det som varit det mest fantastiska var ett lo med två ungar som vi såg på bara 5m håll då vi kom i bilen. Mitt på vägen satt dom och det var mitt på dagen :-)
Ja, jag är uppväxt på väldigt lotäta områden ;)
Hoppas ni får en trevlig helg! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

16 oktober 2011 22:31

WOW! Åh, jag önskar att jag fick se ett lodjur någon gång. De finns i våra skogar, men jag har bara sett spår i snön efter ett. Fantastiskt att ni lyckades plåta det dessutom!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
AnneSofie

AnneSofie

17 oktober 2011 07:38

I dagens lokaltidning står det en artikel om en dam som fann en lodjursunge i sin trädgård. MITT inne i Skövde.
Men den var svårt skadad så man beslöt att avliva det.
Håller med du! Jag kommer nog aldrig få se ett lodjur igen. Om jag inte åker till Kolmården eller så då...

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hector

Hector

17 oktober 2011 21:24

Ooops tur att Bollnäsan inte fått syn på lodjuret än, eller så hade hon det och ville att ni också skulle få se det, vem vet.
Näe ngt sådant djur har vi aldrig sett, men älgar och harar och igelkottar dem träffar vi lite då och då. Man ser ju klart och tydligt att det är ett lodjur, jättespännande och lite läskigt också. För en sådan kanske rent av hade ätit mig till middag usch det vill jag inte ens tänka på. Men du kan inte jag få komma och leka med den däringa gula ankan jag med, den verkar ju skojig ju ! Ska se om jag kan få matte att leta rätt på en till mig....
Ha det gott nu ! Nospuss tjejer från mig

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Lotta Öijeberg

Lotta Öijeberg

18 oktober 2011 09:02

Hej! Såg att du titta in på min brodyr-blogg. Tack.
Jodå, jag syr o syr på i stort sett allt. Jag tror jag har värdens roligaste jobb.
//Lotta

http://maskinbrodyr.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards