Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Äckel päckel

Av Annica - 5 mars 2012 18:22

det som göms i snö kommer upp i tö pling pling...fyy f*n vad äckligt det är med dessa hundskitar som ligger ta mej f*n överallt där man går...hur svårt kan det vara att ta upp det??? Jag vill inte trampa i det och jag vill INTE att mina hundar ska trampa i det OCH jag vill inte att mina hundar ska bli sjuka när dom sätter sin näsa i det jag skäms som hundägare när jag ser denna lort där jag går med mina vovvor!! Har en enda önskan...HOPPAS DU SOM INTE ORKAR böja dej ner och ta rätt på skiten efter din hund...må du trampa i det själv

Var till veterinär Torkel idag och tog nya prov på Älsan ,trombocyterna bra idag  och levervärdet tyvärr för högt men iaf sjunkit....två andra prover som var liiite pytte fel men dom rättar nog till sej dom med! Jo ett av dom var blodvärdet...frågade om lever som man gör själv  som godis...men där fick jag rätt som jag läst...att animaliskt protein inte är så där jättebra om levervärdena är för höga ....så i längden är inte lever bra för levern! Mina hundar gillar ärtor....dom ska få ärtor i maten...det är väl bra med järn i det....! Igår bakade jag mer eget godis....jag bara undrar hur dom tänkte som gjort recepten...går jag efter det så går det inte att baka ut det...det är rinnande...så jag grejar lite då blir det bra...och vovvorna gillar det....hurra

Igår hade Sigge slagits...suck...var ju längesen nu....fy så han såg ut och hur han luktade..."nån" hade typ rullat han på lerig mark....och såg ut som "nån" kastat på han brunt mjöl...det var örat som var värst sargat....konstigt att han har några öron kvar alls....det fick bli avtorkning med en disktrasa...hade sån lust att duscha han med schampo...meen nääee jag hoppade det....det gör såå ont efteråt....på mej 

wow kolla Bollnäs.....

ett flygplan....

jag tar det sa BollnäsTrollet 

1,5,8 ,3,7 typ och alla är väl mina sa Trollet från bollnäs         

       

bäst att sitta o vakta så ingen kommer ur holken och snor nån 

Älsan ligger i all sjönsro och njuter av att snörulla.....

säg det lugn som varar......

i evighet när ett BollnäsTroll finns i närheten..

amen eller nåt 

Vasaloppssöndag = vasaloppsfrukost....

varsin limpmacka....som för vissa (läs Älsan)

tar två tuggor....

sen slut...men kolla vem som har kvar...ta da..BollnäsTrollet tycker det är en ovanligt seg skogaholmslimpa detta år   

får mej att tänka på en saga...kan ni gissa vilken??

jag o vovv tröttnade fort på vasalopp och drog till skogs istället

bollnäsa hittade en tandpetare som passade bra efter limpätandet

  Älsan njöt av solen      

öööö hur gör vi nu då sa vovv

så här sa BollnäsTrollet

hoppelihopp.....tycker hon är suverän att hoppa högt

vi gör om det sa Älsan....

hoppelihopp igen sa Bollnäsa...

nej krypelikryp sa Älsan 

så här blank o fin var han Sigge katten...

inte igår.....

tror inte han själv var så nöjd heller 

                            

              

          

 
 
Lena Backman

Lena Backman

5 mars 2012 18:54

Men Sigge då!! Ojojoj, han slogs väl om nån liten maja gräddnos kanske :)

http://brindberg.blogspot.com

 
anette

anette

5 mars 2012 19:11

Ja jag håller med dig annica ibland skäms man å andras vägnar för att de inte plockar upp fy bubblan....stackars Sigge kungen då så han ser ut....fina bilder för övrigt :=))

http://www.bergakungen.eu

 
Ingen bild

jack

5 mars 2012 19:17

Men sigge min bästa kusin sigge vad har du nu gjort! Så du ser ute!

 
Carina T

Carina T

5 mars 2012 22:43

Ja dessa pruttar!
Men Sigge hur du ser ut, du börjar bli till åren så ta det lungt ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 mars 2012 23:12

Nej inte är det kul när alla pruttar kommer fram när snön smälter :( Som tur är så springer Vinja alltid in i buskarna när hon ska göra sitt, och kommer det "fel" så får man väl som sagt plocka upp det.

Vad bra att några av värdena var bra iaf :)
Men stackars Sigge då, så han ser ut den stackars kissen :(

Många fina bilder på dina söta flickor som vanligt :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Edith

Edith

6 mars 2012 19:09

Stackars fina Sigge. Fy farao för dom som klår honom. Och fy farao för alla mattar och hussar som inte plockar upp efter sina hundar. Efter en helg i Paris där det finns hus mycket hundskit som helst på trottoaren ... får man verkligen nog. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

7 mars 2012 10:24

Åh vad gott humör vi blev på nu, både av alla fina bilder och att Älsa är bättre, jättehärligt!!

Sen håller vi med vad det gäller hundskiten, BEDRÖVLIGT!!! Och så förfasas vi lite (mycket!!) över slagskämpen, tur att katter har många liv!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Rådom

Rådom

7 mars 2012 10:47

Meeen fy skäms på mattar och hussar som lämnar kvar! I skogen eller på större landsvägar har jag inget problem att det ligger men arrrgh! när det ligger kvar på gångbanor och trottoarer!
Du? Du ger väl inte råa ärtor va? Farligt för voffsarna:/

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Malin

Malin

7 mars 2012 13:04

Underbara bilder, underbart när du skriver små roliga texter till varje bild :D haha! kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

8 mars 2012 17:10

Hihi hundar är så härliga vad skulle vi gjort utan dom :)
Stackars katten så mycket stryk han fått. Det är ju mars nu så den är väl en annan hankatt som tycker att han skall vara ensam man på täppan !
KRAMAR

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 mars 2012 20:05

Ja vi slipper än ett tag allt som kommer att tina fram. Våran snö lär väl ligga kvar tills i Juli. Vilka duktiga korv vaktar brudar, kunde dom hålla sig ifrån att prov smaka. Härliga bilder som vanligt. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 mars 2012 19:45

Inte kul att ha bloggtorka :( Tycker jag har bloggtorka varje dag när ja ska skriva, har haft så svårt att skriva nån kul blogg :( Men det är då det är bra med en massa kort att fylla bloggen med ;)

Hoppas din torka snart är slut så man får höra lite vad ni gör för kul.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards