Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Skitlukt

Av Annica - 14 mars 2012 18:42

...för det första så fick jag en rejäl släng av bloggtorka....ibland har jag absolut inget ordförråd alls, vet att vissa har svårt att förstå det  ....och frågar ni Kenneth så lovar jag att han inte håller med....igår undrade han vad jag ätit som svarade som jag hade taggtråd i käften  äsch då det är nåt ärftligt svarade jag...från min mormor, världens bästa mormor Hildur hade alltid svar på tal   

För nån vecka sen när bara jag och BollnäsTrollet var ute och gick i snöglopp så mötte vi en lortig arbetare..ja han var svart av sot i ansiktet, dock inte sotare, han sa på riktig stockholms dialekt när vi var precis framför...."erre en collie/schefer och menade Bollnäsa.....men NÄÄÄÄ sa jag(på smebacksmål) hon ÄR en Leonberger och stirrade han i ögonen, då mumlade han nåt ohörbart och gick, hihihi....collie/shäfer..ja ibland är det lite kul att höra vad folk tror man har för hund...Ästher är ju inte så bred över näsan men inte tycker jag hon är som en collie/schäfer! Sist jag o Älsa Pälsa var hos veterinären kom det fram en annan patients matte som sa oooh så fin din hund är, är det en pyreneisk mastiff?! Men det roligaste som BollnäsTrollet blivit kallat var ju av det lilla barnet som drogs i barnvagn av sin mamma och sa bääääää och pekade på Ästher  antar att den ungen sett tele 2 reklamen och det fåret där när han säger telepriskontrollen på ett tokigt sätt så skulle det lika gärna kunna vara Bollnäsa om hon kunde prata 

Idag när jag och vovvorna gått på en sån där hit o dit promenad.....ja ni vet när den ena vill dit och den andra hit samtidigt.....ja iaf så kände jag i princip en äckel lukt hela vägen....bara det att den äckel lukten fanns i vovvornas päls på benen när vi kom hem ....fy tusan....bara att ta fram en hink och köra en ben o tasstvätt.....och jag som duschade dom i söndags...ååååå finns det nåt bättre när alla jä**a tovor är borta och dom doftar såå rent efteråt, det är då man hoppas det ska torka upp snabbt som attan ute  så dom inte ska lukta skit efter en promenad.....

förnedringsfoto enligt vovvs...  

underbara enligt mej

mmmm känner ni doften av sommaräng?

Farfar har fyllt år...Bollnäsa trivs bäst på soffan bredvid farfar

en liten puss vill du väl ha säger Bollnäsa...farfar är inte lika övertygad 

och Hampus har fyllt år....han vill (ska) va hundvakt några dagar i sommar när vi ska iväg en sväng.. det blir ju kul Hampus..jag vet att Sara vill det också 

hej jag heter Cosmos..jag har flyttat till Falun











 







måste väl vara ett vår tecken?

svanar som flyger över Svanströms  

olika tuggar vi våra pinnar


Humle o Dumle 



 skönt att fixa frissan

och lite gympa på det 

     

                                       


              



                      


  

                   


 
 
Rådom

Rådom

14 mars 2012 19:55

Men åh vad avis jag är på dina rena hundar! Zelda är äcklig nu :(
Jasså, shäfer/collie??? Hahahaha, stackars Bollnäsa då :) Men Bääää, var ju ännu bättre!=))))

http://vattenhunden.wordpress.com

 
AnneSofie

AnneSofie

14 mars 2012 20:11

Den där bilden där Bollnäsa står bakom Älsa skulle jag förstora och trycka på en kanvasväv.
Dyrt men jäkligt läckert.
Jag tryckte en Marrón bild på kanvasväv som blev så himla bra.
Nu har jag letat fram en på Leo som jag ska förstora och trycka upp.
Du har ju båda på samma bild.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Carina Sundberg

14 mars 2012 20:23

Men du, bilden på Älsa när hon står i skogsbrynet <3 sälj den bilden dyrt till esselte eller någon som gör hundkalendrar :) Dom är fantastiskt fina dina vovvor!
Zalleman är rakad och badad så han luktar godis, men chili...... ohhhh, men han ska få sig en spaomgång han också så blir han lika fin och goluktande.
Ha det gott

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 mars 2012 20:56

Ja nog kan folk ibland ha lite konstiga åsikter om vad det är för ras. Men att Bollnäsa varken är Mastiff eller Collie/Schäfer ser väl en blind ;)
Vanligaste jag får höra om Vinja är att dom inte tror det är en riktig schäfer utan också tror det är nån blandning ;) Vissa har varit väldans envis minsann o sagt att den där kan inte ha stamtavla...

Men hu för att få hundskit i tjejernas pälsar :( Bläää

Fina bilder som vanligt på dina flickor.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

15 mars 2012 22:19

Här häpnar vi alltid över alla fantastiska foton av dina urtjusiga tjejer! Fast vi är glada att vi slapp lukta på dom när det var som värst :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

19 mars 2012 14:02

Som alltid super foton :) älskar "förnedringsfotot" ;D haha!
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

19 mars 2012 20:30

Får försöka komma ihåg kameran nästa gång vi besöker bonden och kossorna, det ser ju lite gulligt ut när hon grejar :)
Hoppas allt är bra med er?! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Edith

Edith

21 mars 2012 15:10

Vilka fina prinsessor ... efter duschen alltså. Och vilken lyxdusch ... det är annat är vår lilla. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 mars 2012 09:25

God morgon i stugan :) Tänkte bara höra så allt var bra med dig och tjejerna, va ju ett tag sen du bloggade nu :(

Ha en bra fredag och helg o hoppas att ni också har en fin sol som lyser på er :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards