Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Om hundar ändå kunde prata

Av Annica - 29 mars 2012 09:55

så skulle allt kännas bättre...önskar att Älsan kunde tala om hur hon känner sej, måndag o tisdag var hon mycket piggare tycker jag. Men sen har hon blivit "så" där igen, trött o vill inte nå gärna gå på promenad....hon går en hel koppel längd bakom och jag går jätte sakta, och har jag henne lös går hon lika sakta, och hon har slutat nosa på promenaderna, verkar inte intressera henne det minsta! Och så har hon ingen ork i bakdelen, ja lite, men hon har i princip slutat kliva upp i soffan och när hon ska in i bilen så har vi en "pall" så när hon ska hoppa in så står jag så att jag kan hjälpa henne med rumpan .....gör jag inte det så slår hon i baktassarna och niger ner....hon har liksom ingen kraft,lika när hon ska resa sej så får jag hjälpa henne ibland ser ut som inte baken lyder....och det gick fort när det började. Förra söndagen så skulle jag bära upp saker på övervåningen....vi hade ju sovit i torpet hela helgen och jag hade då bestämt att jag flyttar ner så hon slipper trappen...BollnäsTrollet följde med mej.....och efter en stund hör jag hur Älsan också kommer upp.....suck.....tog en halvtimme att få ner henne, inte ens korv och annat gott kunde förmå henne att gå ner...allt låser sej och om det är för att hon har ont eller en kombination, hon har i perioder hela livet tyckt att trappor är läskiga men har alltid gått ner när man ställt sej bakom och sagt varsegod att gå. Men nu gick det bara inte...och jag blev rädd att det inte är så bra att stressa henne när hon är varm ändå pga kortisonet och pulsen är hög på henne, tillslut kunde jag linda armarna runt magen på henne och lyfta ner bakbenen och då gick hon, man är ju livrädd att hon ska få panik och ramla i trappen, usch o fy!

Ja iaf så möblerade jag om hela vardagsrummet och inget blev bra, vi har verkligen ett pygmehus, men tillslut så hamnade min madrass i alkoven....Kenneths är kvar uppe än.....just nu så sover han i soffan och påstår att han sover jättebra  men det gör inte jag....har aldrig trott på feng shui....men nu gör jag det....måste nog flytta min madrass till den andra väggen.....och inatt har varit en toppennatt....eller inte!! Kenneth kunde nog vart med i snarkmästerskap....och han ligger för långt bort för en smäll och jag orkade inte resa mej och lappa till honom Kanske  en flugsmälla med teleskopskaft  vore nåt 

Och Älsan har flämtat hela natten stackarn  och sen har Fru Mus flyttat in i skrubben igen....och käkat folie...ni kan väl gissa hur det låter nu åker fällan in i skrubben och denna gång tänker jag inte tycka synd om henne 

I tisdags var jag o Älsa till veterinären för nytt prov + I-stat provet, ett av blodvärdena hade blivit bättre iaf och I-staten visade inte på några konstigheter, men vet själv var ledig så jag har nyss varit där för att höra hur vi ska gå vidare men det var typ 37 personer där samtidigt så jag provar lite senare idag.

Älsan skvallrar att Bollnäsa "råkat" hitta nåt...

men Ästher det där är ju min......

mäh... den sa....ta mej och drick upp mej , (min festis som stog på skrivbordet)

och titta här vad jag hittat

nu ska jag borsta tänderna

ta hit sa Älsan det där är inte din

man får inte tjuva

nu så matte här får du tillbaks den



kamoflerar sej bra



tittar i kors när hon tappar pinnen  




Sigge har flyttat ner till mej o min madrass...och igår låg han på en skänk i rummet och sov när vi kollade på tv.han som aldrig är med oss annars på nedervåningen,  

                                                  
      

 
 
jack

jack

29 mars 2012 20:54

älsa pälsa min bästaste pälsis!
Massa pussar på dig. snart kommer jag ner, hoppas du mår bättre!!

http://sailorjack.bloggplatsen.se

 
anette

anette

29 mars 2012 21:48

Fina vovvor och kungen..... jag känner med er kraaam

http://www.bergakungen.eu

 
Lillan

Lillan

29 mars 2012 21:59

Men usch och fy, stackars goaste Pälsan! Fortfarande ingen aning om vad det kan va?
Hahahaha, blir så full i skratt av ditt möblerande och dolande! Skulle verkligen vilja sett dig batera runt:)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ingen bild

Carina T

1 april 2012 13:15

Att det alltid ska vara nått :-( Tycker så synd om Älsa.

 
Malte

Malte

1 april 2012 20:43

Usch vad tråkigt :-( Inte roligt för Älsa att inte må bra ju, och jobbigt att inte vet hur pass ont de har! Ja man önskar ofta att de kunde prata och tala om hur man kunde hjälpa dem. Vi håller tummarna att det ger med sej och sänder positiva tankar till er!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 april 2012 22:25

Usch vad jobbigt att Älsan är så dålig :( Man undrar verkligen vad som har hänt henne. Ja nog önskar man i såna här lägen att dom kunde berätta hur dom känner sig.
Håller alla tummar vi har att veteräner hittar vad som är felet och "lagar" det så hon blir pigg och glad igen.

Japp, idag så var det rätt dag :) Blir en tur till på tisdag igen så man är mera säker att det verkligen tar sig.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

2 april 2012 20:53

Vad tråkigt med Älsan :( Sötnosen <3 hoppas dom hittar vad som felar hela tiden med henne, tänk om hon kunde berätta själv vart det gör ont =(
Jätte fina bilder som alltid!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards