Älsa & Ästher

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Annica - 22 oktober 2012 19:16

Har en del jag skulle vilja skriva av mej om, bla vissa saker jag stör mej på, och en del privat som jag kanske inte vill dela med alla.. men inser att det kanske är fler än jag som läser min blogg...ibland får jag för mej att jag har bloggen som min privata dagbok och faktiskt glömmer att det inte är så, nu har jag väl inte skrivit nåt "hemligt" och nåt jag inte står för eller vill att nån ska läsa...hittills men samtidigt tycker jag ju själv att det är tråkigt med låsta bloggar, men nåt inlägg framöver kanske det blir och då kommer jag dela det med dom jag vill ska läsa OCH kommentera.  

Nåt som däremot är superduperjävlaunderbart roligt ÄR...Älsas päls växer för fullt och i lördags var första gången jag kammade på flera månader och det inte släppte ett enda hårstrå, och hon är pigg och knasigt glad   BollnäsTrollet har badat i allt snusk som finns hela helgen...och tuggummipälsen är "underbar" hon MÅSTE duschas.......men först ska ALLA tovor o tussar o barr o o  lera o allt annat ur......vi kämpar med det varje dag en liten stund men det är inte så lätt då jag inte bara kan ta henne i famnen och hålla fast henne

Sigge har haft flera återfall med den onda ryggen eller vart det sitter och nu ser jag att han haltar idag också,  och han hade idag problem att hoppa upp till sina bäddplatser så nu har jag bäddat åt han på golvet under fönstret vid elementet och jag har nyss tittat till han och han verkar må bra där ,fick tid hos veterinären i morrn så då kanske vi kan få röntga ryggen och se om det syns nåt. Idag öppnade jag altandörren för vovvorna skulle ut....på fönsterblecket sitter Sigge och låter jättearg och är uppburrad och reser ragg......då ser jag på gräsmattan där sitter för mej en okänd katt och stirrar på honom....kan ju säga att den katten fick springa fort    när vovvorna fick syn på den, Bollnäsa tjöt som en mistlur också så jag tror nog den undviker våran gård fortsättningsvis.

blev så glad en dag när jag letade ute i bon efter en grej och hittade 2 st äggkoppar, har inga i torpet och jag tog med dom upp....när jag "släppte" ner ägget kom jag på varför jag lagt dom i bon....ägget drunknar ju i koppen

men jaa jag är lik Stefan L tycker jag ...han sosseledarn...lika näsa

blött....

mera blött

perfekt tycker vissa

det ösregnade....inte konstigt att kameran klagar o tar suddiga bilder

tokan

plask


sen är det skönt att torka i sängen


det är MIN matte säger Ästher BollnäsTroll




 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards