Älsa & Ästher

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Annica - 26 oktober 2012 11:06

Älsa säger att ni får ställa er i kö om ni vill ha tassografer nu när hon vart med på tv, beundrarna är många säger hon  haha ja jösses. Jag trodde faktiskt inte att vi skulle bli med trots att en från programbolaget ringde och frågade hur det gått för Älsa och talade om att vi skulle bli med. Egentligen är det väl synd att man blir med i tv pga en sjuk hund....men samtidigt är det helt rätt att Älsa får lite possitiv uppmärksamhet så mycket som hon fått ränna hos veterinärer, fast jag tror inte hon bryr sej om hon är på tv eller inte  är väl vi som är stolta som jag vet inte vad  

Haha vad jag skrattade, dom ville ju att jag skulle visa hur jag fick hjälpa upp Älsa när hon inte kunde resa sej själv...jo tjena Älsa flög ju upp så jag sa det går inte , sen tar dom med lite ändå

 Idag är hon ju fri från kortisonet och trombocyterna är normala, så nu hoppas jag att dom för alltid blir så, men dom är ju lite luriga dom där så man vet inte om dom blir låga igen! Iaf så växer hennes päls, det syns faktiskt från dag till dag, hon ser blank o fin ut i pälsen också, det som såg dött ut är borta nu! Vi ska dit på måndag för att kolla om sköldkörtelmedicinen är rätt inställd, men jag tycker det verkar vara det iaf, visserligen är det nån dag hon druckit lite mer vatten än vanligt men inte kopiöst.

  

dom såg såå förvånade ut, dom kollar när löven trillar från träden  

lurva...

en tappad godis MÅSTE letas på...hon ger sej inte

klara..................

fäääärdiga..........................

anfall  



och mitt i buset

kan man bli sugen på ett äpple


ibland får man kämpa lite

så då får man dra i bladen så man kommer åt




sen måste man leka

lite med "bytet"

innan man äter upp det

betydligt beskedligare

hon hämtar sitt äpple och äter upp det i lugn o ro

men det var nog inte så gott  

jag försökte mej på att borsta bruna trollet

som vanligt så sket det sej



så jag sa...då får du gå o lägga dej

då kom Älsa och tyckte hon var en sjusovare

och "tog" henne i örat....ajaj sa BollnäsTrollet

och skrek åt Älsan att hon inte skulle tro att hon var märkvärdig bara för att hon varit med på tv

joooo jag ÄR visst märkvärdig sa Älsan och du är bara avis..

då blev BollnäsTrollet argare än en bi svärm     


och så en liten busfilm....Älsa tröttnar dock och kommer med tv dosan hon vill väl se djurakuten avsnitt 32  


 


                         

                                                        
            


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards