Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Ekg o lite till

Av Annica - 6 mars 2013 17:20

I måndags åkte vi till Strömsholm med Älsa för att vad jag trodde "bara" göra ett ekg då det var ett tag sen hon gjorde ett. Men det blev även ultraljud av hjärtat och lite nya prover sen fick vi med en Holterväst, en som mäter ekg ett dygn, hon har haft en sån för c,a 1 år sen. Men eftersom vi hoppas att hon ska få ta bort hjärtmedicinen helt så måste ju så klart allt kollas om! Är riktigt stolt över Älsa som är så snäll och inte bryr sej ett smack om det dom gör med henne. Förra gången hon hade västen så var hon ju helt rakad under magen, nu blev det bara lite rakat, västen sattes på och vi åkte hem. Jag förde dagbok över allt Älsan gjorde, man ska göra så för att se om hjärtat slår volter eller kanske inte så dramatiskt, men om det är nåt speciellt som händer. Igår kl 12:14 tog jag bort västen....men åååå.....två elektroder hade släppt varav den ena satt intvinnad i hennes långa päls så den fick jag klippa loss, elektroden var alldeles torr så skulle inte förvåna mej om den släppt innan vi lämnade Strömsholm var bara en som satt fast..eller knappt iaf den gick lätt att ta bort, förra gången satt jag länge och pillade för dom satt benhårt då, så det skulle kanske ha rakats ända in till huden den här gången också. Men men mitt fel då jag inte tittade en enda gång om dom satt på plats, jag tänkte inte den tanken att dom släppt!! Grrr på mej själv, resten av dagen igår var förstörd, ringde och pratade med dom och jag skulle skicka tillbaka den och man kan ju hoppas att nåt finns med så vi slipper göra om det nu, men med min super tur så..... Det är ju inte gratis...3500:- för att ha den ett dygn! Men självklart gör vi om isåfall.Är ju meningen om det inte visar nåt speciellt så ska vi plocka bort medicinen och sen göra det ytterligare igen c,a en månad efter avslutad medicinering för att se hur det ser ut då...... Kenneth får väl sluta snusa så vi har råd Ultraljudet såg då bra ut sa kardiologen så det känns mycket bra. Provena har jag inte fått veta än.

här väntar vi på att få komma in till ultraljudet(så tråkigt att jag inte kommer ihåg att ta med min kamera in,den låg i bilen, nu hade jag bara mobilen och den är inget vidare så det blev bara 1 bild därinne)

västen på och på väg hem...rusk rusk, kanske var här pluttarna släppte

men vart tog husse vägen...jo han tog mattes kontokort och betalade vad vi blev skyldiga

tänk att hon inte bryr sej vad hon än får på sej, det är såå skönt

vilar på jobbet

ser nästan lite mallig ut...

 

tur jag slutade röka för några år sen så jag har råd  och jag får tillbaka hälften från försäkringsbolaget, tack för det

tänk att jag har en hund med hjärtformad tunga eller är det en jävulstunga?

vi såg nåt stort komma emot oss på himlen i lördags

vi stirrade

och stirrade

en kungsörn....visste jag inte då, gisses så stor

fick veta från säkra källor att det var kungsörn, synd att jag inte fick tydligare bilder, får hoppas den dyker upp igen

bra motion för denna att springa i snön, mycket kvar än på fallet

ja spring ni sa Älsan jag softar hellre

och sjunger en trudelutt




men titta!!! Helgen före fotade jag dessa, först trodde jag det var korpen som blev antastad av kråkor, men sen såg o hörde jag att det var korparna dom var två stycken som jagade denna stora fågel som jag trodde var ormvråken, det var ett fasligt liv på korparna..men titta på teckningen!! Visst är det kungsörnen?! Men då kanske den bor i närheten av torpet då? Vad häftigt, jäklars vad stor den är...korpen ser ju pytteliten ut

innan vi åkte till strömsholm blev det tvunget med dusch för denna torphund...här lipar åt hon åt sin elaka matte som tvingar henne till sånt

titta det finns en midja där under all päls!!! Ser du det Marita   

  

man kan tro att detta är en sån där väl insutten gammal lurvsits.....

  

men det är det inte, det är BollnäsTrollets nacke

  

go o glaa som en kexchoklad

  

specialite ala BollnäsTroll....tvärnita så alla får stanna

  


  


  


  


  


  


  


  


  


  


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


   


 






 
 
Bamse och Valle

Bamse" title="http://mrbamse.bloggagratis.se]Bamse" target="_blank">mrbamse.bloggagratis.se]Bamse och Valle

6 mars 2013 17:42

Vi får hålla tummmarna att hon slipper ha den et dygn till. Fina bilder som vanligt. Nu får man dåligt samvete för att man lagt bloggen på is. Men då solen och snön börjar tina bort så ska jag se till att den återupptas. Nospussar från grabbarna i Norr

http://www. mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anne-Marie

7 mars 2013 17:36

Nu är det ju inte ditt fel om den inte satt rätt den där västen och behöver du göra om det ska det helt klart vara gratis! Fniss, såg att Bollnäsan hade en pinne invirad i sin "fina" päls! Fick du bort det utan att raka henne???? Kram

 
Malin

Malin

7 mars 2013 20:18

Tycker det är lite snett om ni nu måste betala om samma summa igen för att göra om ngt som inte var erat fel?! man kan ju hoppas ni slipper, men helst av allt hoppas man ju ni slipper göra om allt såklart!
Jätte fina bilder!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

13 mars 2013 19:54

Tjolahopp vad snö ni har, tänkte jag skriva i går då våran har smält undan något. Men vem fick vara glad så länge som till i dag. Det har snöat - IGEN!
I går avbröts jag mitt i kommentaren och insåg att den inte kom med.
Det är skit att man måste besöka veterinären men jag brukar faktiskt titta på programmet på trean. Intressant och mer än en gång känner man igen sig i djurägarna.
Ha dä gött!

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards