Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Pirayor......

Av Annica - 9 april 2013 18:57

  huuuu vilka pirayor jag träffat idag......  

 

låt er inte luras av detta söta utseende....   försökte få till några foton på dom idag men det var nästan omöjligt, 6 veckor har dom hunnit bli nu La-Sirenitas valparna

 

när man minst anar det så hänger dom sej fast med sina trehundra små vita sylvassa tänder där dom får som bäst tag..... på insidan av en fotografslår....antar att det är för att det finns en del att hänga i där den här bilden är från när dom var 4 veckor,

 

också 4 veckor...sååå lugna och inte lika bitska

 


 

nej men nu får det snart räcka med spanjorer i min blogg

 

okej denna här tjejen får väl vara med också en, 6 veckors piraya....är hon söt eller söt?? Inte alla tjejer som har mustach  få se om jag vågar mej in nån mer dag och försöka fota lite mer  

 

den busiga gamla mormorn Wilda får också vara med bara för att hon är såå rolig, sitter och väntar på att fotografen ska gå hem så vi kan leka lite

 

meen kolla här då...Jack is back in "town"

 

har man kråkor så ska dom bort ur näsan

 

klementin äts bäst på en pall i ett hörn tycker Jack   

 

 

hurraaa snart är vårat sovrum klart i torpet..jooo vi har en hel övervåning men eftersom inte Älsa Märta går nerför trappor så fick det bli en utbyggnad i stället

 

är man queen of dammtorpet så är man     

och ja vad säga om denna toka    


 


 

jaaa jag ger mej säger Bollnäsa jag ska bli snäll...........

 

eller inte

 


 


 


 


 


 


 


 


 

  

 

och här stöp fotografen...förstår inte varför jag inte slutar fota när jag ser att hon närmar sej och  jag VET att hon inte väjer  





 
 
Rudi

Rudi

9 april 2013 20:10

Ååååhh...perrosar!!! Åååååhhhh, suckar matten som fortfarande inte kommit över at jag inte är en perro :-)
Sen tycker jag att det är helt rätt att bygga om stugan efter hundarnas önskemål. Helt rätt där!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Madde

9 april 2013 20:14

Underbara små valpisar. Men dina/era Ästher och Älsa är oxå underbara.Har själv två landseerer, så det är roligt att följa din sida med hundarna.

 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

9 april 2013 22:12

Tror du ljuger när du säger att dom där små sötingarna bits!
Det ser väl vem som helst att dom där aaaldrig skulle drömma om att göra någon illa! Precis lika lite som Bollnäsa skulle vara så elak att hon inte bromsar då det står en fotande matte mitt i vägen =D

Högaktar er för att ni gör ett nytt sovrum för Älsas skull <3
Men kan ändå inte låta bli att bli avis...Herregud, inte får jag nån utbyggnad av min gubbe inte, skulle nog inte ens ske om det så vore jag som inte kom upp för trappen. Nää den dagen så får jag nog en madrass på golvet i hallen, eller nåt =P ;)

 
Anette

Anette

10 april 2013 05:57

Såå jäkla härliga bilder aldrig aldrig får du sluta att fota jag älskar att läsa och titta på dina bilder Annica.

Man blir så glad av Älsa och tokstollan Ästher :)

http://Bergakungen.eu

 
AnneSofie

AnneSofie

10 april 2013 09:57

Grrrr, vilka godingar!!!!

Så är det när man har hund, katt eller höns för den delen. Man bygger nytt!
Allt för våra älsklingars skull.

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Malin

Malin

11 april 2013 18:34

Åh vilka små godingar :D vill ha allihoppa :D
Superduper fina foton!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 april 2013 00:44

Men vilka små sötnosar då <3 Hur många tog du med hem ;)

Härliga busbilder på tjejerna som alltid. En sån där vurpa gjorde jag också sist när vi hade träff med Vinjas valpar. Fick en vovve rakt i knäna och föll som en fura ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Grannen

Grannen

12 april 2013 13:06

Men inte illa att få en egen utbyggnad:-) Sen bet de väl inte så hårt..kom in om en vecka(ev.med skyddskläder) då känns det! TACK snälla för foto hjälpen!

http://www.la-sirenitas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards