Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Hemma :)

Av Annica - 26 april 2013 10:12

Ja igår fick vi hämta Ästher! Dom hade inte hittat några fel på henne och hon verkade inte förstoppad trots att detta var dag 5 utan att hon gjort det. Men hon har ju inte fått massor av mat heller sen i lördags utan bara små portioner ris o torsk så egentligen är det väl inte konstigt. Urinen visade inte på nån blod eller vitablodkroppar heller. Och inget syndes på ultraljudet, så då får man ju förmoda att det "bara" var ett rejält magknip!?! Usch hoppas att det aldrig blir så igen.....Och borrelia och anaplasma provet visade inget heller..sååå skönt! Igår när vi hämtade henne höll hon på att krypa ur pälsen hon blev så glad, husse filmade...*harkel* eller vad han gjorde När vi kom hem gav jag henne lite mat och hon hann knappt äta färdigt innan hon skulle ut OCH bajja tänk att man kan bli så glad när hunden bajjar Det kanske är så att jag åker i onödan till veterinär....men jag kan inte lugna mej när jag inte vet VAD eller OM det är nåt fel. Och när det blir såna här konstiga saker som man inte vet vart det kommer ifrån, man bara tror en massa...så jaaa jag åker hellre en gång för mycket

En sak som gjorde mej superglad var när vi tittade på röntgenplåtarna och på ryggen finns det INTE ett spår av några spondylosbryggor

det har jag väl inte misstänkt heller men det var sååå skönt att se man är ju extra nojjig då både Signe hade och Älsan har

 

och det är klart skulle hon haft några känningar i ryggen skulle hon definitivt inte kunna göra så här..nej jag har inte stoppat upp nåt i trädet...tror det är ekorrarna hon har lite lätt satan på

 

det trista är ju att båda vovvorna äter och tuggar på mycket när vi är ute...dessa j*kla pinnar, tar av dom så fort jag hinner och detta letande efter benrester och all djurspillning djurspilllning i sej är väl inte farligt men när det legat en stund och det kanske krupit i en massa mask o äckel...bläääää, och vassa ben som blivit murkna och lätt flisar sej....och gräset dom fullkomligt älskar...kan ju också bli stopp

 

jag har hotat dom att dom endast ska få bli trottoarhundar och aldrig mer få gå i skogen och ska dom få det så får det bli munkorg...jajamen så får det bli

 

eller nej jag tror inte det skulle va sån bra idé

 


 

goa slem pälsa

 

Älsa tyckte det var lugnt när Ästher var på sjukan

 

riktigt tråkigt faktiskt

 

höll koll bort mot vägen ifalla hon skulle dyka upp

 


 

blev liiite vrång och ville inte gå på promenad

 

okej då om jag får en godis sa hon

 

La-Sirenitas Gulliver...så söt

 

Men idag är det ingen vanlig dag för det är Ästher BollnäsTrolls födelsedag

 

5 år fyller hon idag

 

men firandet och tårtan får vänta ett tag så jag ser att hon är helt okej i magen

 


 

och stå ut med koppel promenader några dagar

 

det blir bra det så kanske snuskvattnet hinner rinna undan lite ur bäverbäcken

 

öh undrar Älsa ska du med hem eller...som själv var såå purken för hon ville in på sjukhuset hon

 

tror knappt Ästher har rört sej inatt, hon har sovit som en stock...väckte mej halv 4 bara för att pussas lite sen somnade hon igen

hahaha var nog inte riktigt meningen att han skulle filma..kameran hängde runt halsen på husse...hahahaaa så det blev ju mest på golv o fötter..men det bjuder jag på  

 
 
Ingen bild

Carina T

26 april 2013 13:39

Vad skönt att ha henne hemma igen. Känner igen den där hemska oroligheten.

Kramisar!

 
carina

carina

26 april 2013 16:44

Grattis igen tokfia.nu får du tat lite lugnt så matte får ta igen sig ,) kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Ingen bild

Madde

26 april 2013 21:21

Åh, det var äkta kärlek de....... Grattis......

 
AnneSofie

AnneSofie

28 april 2013 14:17

Som hon hoppar i träd vore det väl skam ändå om hon hade spondylos. Marrón har blivit något sämre men svarar bra på den nya inflamationshämande.

Här har vi byggt hönsgårdar med tak nu för den där förb...ade duvhöken! Men nu kan han komma och fastna i nätet om han vill!

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Malin

Malin

28 april 2013 19:22

Åh vad skönt att hon är hemma igen , eran kära hjärtevän!
Super fina bilder på två världs fina voffsingar :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards