Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Ästher har jobbat

Av Annica - 9 december 2008 18:04

Ja idag kan man verkligen säga att Ästher jobbat.....hon har varit super energisk på jobbet, och jag hade en del viktiga saker som jag var tvungen att få färdigt! Hon har åkt runt i matskålen....jaa hon åker runt i den...den är i plåt den sätter hon ena framtassen i och skjuter på med dom andra tassarna, ser himla kul  ut men låter en del, sen har hon burit runt på biabädden som är 100 x 120 cm....plättlätt tycker Ästher=) sen har hon så klart massakerat allt i papperskorgen, slaktat kartonger mm......när jag gick med dom runt vid jobbet så mötte vi en tjej med 2 st hundar en bit ifrån tack o lov.....Ästher fick fnatt och Älsa hakade på jag for runt runt runt som bambi på hal is och försökte hålla mej upprätt, det var blank is!! Jag höll mej på benen och sa till Älsa att sätta sej det gjorde hon men INTE Ästher inte.....hon såg ut som det var invasion från rymden som kommit in på hennes revir.......pust......jag var alldeles svettig innan jag rett upp allting, Ästher är ohyggligt stark....OCH det vet hon om den lilla marodören, jag flyger som en vante när hon sätter in 4-hjulsdriften!

Glömde ju säga att jag är sååååå glad att Sofia var här och var hundvakt medans vi roade oss i Sthlm=) hon hade promenerat med hundarna var för sej tack o lov=) då hade hon iallafall gått med Älsa förbi kyrkan precis när dom började dinga....hahaha...Älsa hade då sjungit för Sofia såå fint så=)

Nu några bilder, tog foton på tomtenissen Sigge idag=)


Visst e jag snygg som tomte?

Men nu blev det kväller=)

Vadå God-Jul???

Hmm kan man äta tomtemössor?

Snygging......hihihi.....

Ästhers snygga sovstil=)

 
 
Lillan

Lillan

9 december 2008 21:31

Hi, hi... vad mkt. kul lilla Ästher hittar på=)
Åh, så söt Siggegodingen var i tomteluva då!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

9 december 2008 23:46

SÅ härliga bilder som vanligt. Det är otroligt hur ljuvliga dom kan bli med lite rekvisita. :)
Ha ha ha.. Ästher trivs på jobbet ser jag. Hon har roligt det är ju ett som är säkert.

Ha det så gott och pussa på tjejerna från Urkho. Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Anette

Anette

10 december 2008 05:01

hahaha jag riktigt såg det där med fyrhjulsdrift...ja de blir starka de små trollen...men vaddå du har en alldeles egen pappersstrimmlare en som ingen annan har hihi
ha det
Anette

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

Bittan

10 december 2008 06:45

Ha,ha! Hon verkar vara en kul tjej den där Åsther! En kvinnlig variant av Emil i Lönneberga. Tacka vet jag Landseer, så lugna och ordentliga. :) :)

 
carina jonsson

carina jonsson

10 december 2008 10:34

vad har du fått för nått*haha.Sicken bushund...du ger oss många goa skratt måste jag säga.Myra gillar ENDAST köksbord....himlans gott att sätta tänderna i tycker hon*haha ( men inte matte).Mycket grejjer finns det att köpa och utbudet är stort på Mässan,jag var där för 2 år sedan.ha en bra dag/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lena

Lena

10 december 2008 10:40

Ha ha du får spänna för en vagn eller nåt bakom Ästher som du kan sitta i....eller....vid närmare eftertanke kanske ingen bra idé....undrar var du då skulle hamna nånstans....vilken syn va...en stor brun hund ränner genom Smedjebacken och bakom en liten vagn med en skrikandes Annica i....ni skulle säkert komma på bild i den lokala blaskan....tror du inte ? =0)

http://www.rvrussells.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards