Älsa & Ästher

Alla inlägg den 21 december 2008

Av Annica - 21 december 2008 11:53

Det är nåt som inte stämmer med Älsa pälsa!! Igår när hon varit ute i regnet så skulle jag som vanligt torka av henne, började med ryggen och sen ner på bogen och frambenen, då morrade hon åt mej??!! Jag blev jätte förvånad men sa inget utan fortsatte torka, hon morrade ännu högre och jag torkade vidare....smack....då nöp hon mej i handen?? Jag fortsatte torka på ryggen sen ner på benen igen och hon fortsatte morra, alltså har hon ont nånstans, jag har klämt och kännt men kan inte hitta nåt, direkt efter att stygnen tagits efter operationen så har hon pipit till när hon hoppat upp med tassarna när jag bett om en kram och lika när hon hoppar upp med tassarna på bordet för att kolla ut, men då tänkte jag att det drar väl i ärret. Idag när husse kom in efter en promenad så hoppade hon upp på gärsgårn och hade då också skrikit till! Sen har det i några dagar legat pälstussar på golvet...ja det ligger ju ofta tussar här på golvet men dom här såg ut som att nån klippt av dom, jag har trott att det är Bollnäs trollet som luvat av henne pälsen, men idag när jag borstade henne så såg det likadant ut när pälsen släppte, när jag borstade i ljumsktrakten så RASADE pälsen av i stora drivor på golvet!!! Har aldrig sett det förut när jag borstar, såg verkligen inte normalt ut, kollade efter och såg att hon nästan är pälslös där nu, ser super tussig ut och verkar hud öm! Blir så klart nervös att det ska vara nån j-la artros eller spondylos på gång med tanke på att hon verkar ha ont, ska försöka få tag i min Veterinär imorrn och höra vad han säger, jag vill ha en rejäl genomgång på henne så fort som möjligt, gärna röntga om höfter o armbågar och även spondylosröntga ryggen och även en ordentlig genomgång av halsen, jag blir så klart livrädd att det ska bli nåt tok med henne också, hon fyller ju 4 år 30 december.....Signe hade ju precis fyllt 4 när det började för henne, usch och fy=( Vissa tycker säkert att jag målar fan på väggen redan men det är inte lätt att tänka possitivt när man haft en hund med sådana fruktansvärda plågor



 


En blick säger mer än tusen ord=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards