Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Emil

Av Annica - 11 december 2008 10:05

Bittan skrev i ett inlägg att Ästher nog var en "kvinnlig" variant av Emil i Lönneberga och jag måste ju hålla med=)

Igår fick jag stänga av julgransbelysningen ute ett tag....det var nämligen så att hon lekte med sladden=( av en slump så tittade jag ut och då hade hon hittat påsen som jag lagt kontakten i för att det inte ska rinna in vatten i den, jag hade gömt den in under granen, men inte hjälpte det, hon hade tagit fram påsen och strimlat den, sen hade hon dragit iväg sladden en bra bit....pust....jag blev jätterädd det kunde ju ha gått riktigt på tok!!! Så jag var ut och klurade lite sen kom jag på att jag kunde dra  kontakten upp i granen och dra sladden upp i ett träd=) mmm....jättesnyggt men vad ska jag annars göra... vill ju ha julbelysningen kvar uppe!

Sen skulle jag klippa hennes klor så jag la godis uppe på bänken och satte igång...hör då Älsa skälla utanför så jag går till fönstret och tittar vad hon skäller på, då hoppar Ästher upp med tassarna på bänken och börjar mumsa på godiset, jag säger åt henne att hoppa ner....börjar klippa igen och hör återigen att nån mumsar....tittar upp på bänken jaa där sitter Sigge och äter hundgodis!!!!! =) Inatt har Ästher väckt mej ett flertal gånger, en gång skulle hon ut, sen stannade hon kvar nere och sov i soffan för att nån timme senare komma upp till mej i sängen och tala om att hon minsann va sååååå glad att hon hittat mej.....alltså rejäla pussar mitt i ögonen och svansen går som en propeller=) lyckades somna om efter ett bra tag, då väcker Sigge mej och ska ut!!!! Han vässar klorna på garderobsdörren eller nej... han sätter klorna i dörren så klorna fastnar på nåt vis och drar upp dörren och SMÄLLER igen den....hjälper inte det så gapar han så det ekar i hela sovrummet, sista utvägen för att få upp mej då hoppar han upp i sovrumsfönstret för då vet han att jag flyger upp för jag har ingen lust att sopa upp krukskärvor och blomjord=) men jag har lärt mej att det är lika bra att släppa ut han direkt när han sätter klorna i garderoben=) är så sugen att sätta in en kattlucka i altandörren men Kenneth vill inte det....näää men han släpper ju aldrig ut han heller på nätterna så han tycker ju inte det är jobbigt!

Nej nu måste jag jobba lite mer=)



 
 
Carina T

Carina T

11 december 2008 13:36

Ha ha ha Bittan fick in en klockren beskrivning av Ästher.
Dina julbilder på hundarna är då alltid så himla underbara. Fattar inte hur du lyckas.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

Bittan

11 december 2008 13:45

Oj, oj, vad jag känner igen mig i dig!! Så där har jag det också, Gunnar hör aldrig något och jag springer upp och ner hela nätterna. Vi HAR en kattlucka men jag har spärrat den så att katterna bara kan gå ut via den. Varför? Jo innan hade jag möss boende i tvättstugan och vaknade en natt av att en stare kom uppflygande från nedervåningen och skrek i högan sky. Inte speciellt kul. Plus att det låg halvätna råttor i hela undervåningen. Blä...
Då vaknar jag hellre av att hundar piper och vill ut och katter jamar och vill in. :)

 
Lena

Lena

11 december 2008 15:50

Ha ha gud vad jag hade velat se Sigge sitta och smälla i garderobsdörren mitt i mörka natten ha ha

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan & Zelda

11 december 2008 15:58

Nämen! du var inne och skrev ett inlägg i min blogg precis som jag satt och skrev ett nytt!=)
Jasså du har en Emilia i Lönneberga du=)

 
Ingen bild

Lillan & Zelda igen=)

11 december 2008 16:00

Glömde skriva att det ÄR SKITALÄNGE kvar!!! Ingen 40-kris här inte=)

 
Mia

Mia

11 december 2008 17:28

hahaha!!! Är det nått som kommer extra mycket i denna ålder??? På minn mig att vi aaaldrig ska ha valpar på dessa tillsammans, hu vilka huliganer det skulle bli! Eller förresten, vi kanske har nån som vi inte gillar... hehe!!
kram

http://w

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards