Älsa & Ästher

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Annica - 8 augusti 2008 10:13

Tror på riktigt att vi kommer att få ro runt på tomten snart! Fyyy vad det öser ner, vi har redan en stor vattenpöl på tomten. Gissa om den är rolig att bada i=). Ästher är så full i bus och rackar tyg så det finns egentligen inte ord för det! Det bästa hon vet är att gräva och sen räjsa som en galning runt runt och sen i full fart in i huset och ut igen, gissa om jag har lortiga golv=) hon badar fortfarande i vattenskålarna inne också så ibland har jag vatten från köket ut i vardagsrummet, Älsa vill knappt dricka ur vattenskålarna längre pga att det oftast hur ofta jag än byter så är det lervälling i skålarna=) Hon är ganska lättlärd ibland, sitt kan hon utan problem och hon sitter som ett tänt ljus när hon ska få mat och väntar på varsegod, ligg tränar vi fortfarande på men snart sitter det också, hon kan också goddag, då smäller hon upp tassen i min hand och stirrar in i mina ögon så jag kan inte annat än skratta hon ser så härlig ut. Hon hatar att gå i koppel så det får vi träna mer på. Men nu har jag kunnat släppa ner gardinerna som jag haft uppknutna pga att hon hängt i dom förut=). Hon är fortfarande VÄLDIGT morgonpigg, vill upp mellan kl 05,00-06,00 varje dag! Men hon är så gott som rumsren, hon är "torr" hela nätterna, bajsat har hon aldrig gjort inne=). Ikväll ska vi fiska kräftor, och nej Älsa och Ästher ska inte med.....huu....ser framför mej kaoset i ekan med burar, mört och två bad tokiga hundar.....nej tack....vi bor så nära vattnet där vi fiskar så vi går emellan istället!

Det är min vattenkanna

 

Nu är den trasig

Gott med regnvatten

En av favorit sovplatserna,bredvid toastolen

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards