Älsa & Ästher

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Annica - 19 augusti 2008 19:16

Jaha då var det slut på friden=) Ästher har idag lärt sej att "kliva" upp i soffan=) såg jättelustigt ut.....hon slängde upp frambenen så långt hon kunde i soffan sen kravlade hon sej upp=) gissa om hon såg mallig ut! Igår blev jag sååå glad för jag har ju tragglat ett tag med ligg kommandot på henne och använt godis framför näsan på henne...och så helt plötsligt så när jag sa ligg åt henne så pladask så kastade hon sej på golvet=) hon ser så rolig ut för när jag säger ligg och hon kastar sej ner så lägger hon först hela huvudet på golvet innan hon lyfter upp det igen=). Idag har vi varit ner på byn och social tränat, ska väl erkänna att vi varit lite dåliga med det....jag sa till Kenneth att vi måste skärpa oss så vi inte bara får en skogsmulle Ästher=) det gick iallafall bra men lite drygt med alla vuxna människor som pratar bebis språk så fort dom ser en valp=)))). Men nu ska vi ut flera gånger i veckan så hon blir van med alla "konstiga" människor=). När vi kom hem så hoppade grann-barnen studsmatta *skratt* gissa om Ästher såg förvånad ut.....hon sprang fram mot våran gärsgård och fnös och muttrade lite och tittade på mej....jag gick fram till gärsgårn och hon följde med och jag sa åt henne att sitta där och så fick hon godis och sen var det inte konstigt mer=). Jag har hittat en utställning i september som jag ska anmäla henne till, måste som sagt bara träna lite mer koppel på henne först=). Har anmält till valpkurs också, det ska bli kul!

Nu kan du glömma att ha soffan för dej själv matte=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards